De hopper stadig.
Fra : Kim Christensen

Dato : 17-10-08 15:14

Det er efterhånden mere end et år siden at Blackie og Happy så
hinanden for første gang.
Hans og Zofia kiggede lidt dengang, fordi jeg var kommet til at sige
at jeg ville tage "den lille" med. Det jeg mente var "den yngste" -
der er en forskel.. Men trods størrelsesforskellen kan de sagtens
finde ud af det. Der er blevet taget nogen billeder hen ad vejen -og
forsøgt at tage endnu flere. Jeg har samlet lidt af titanernes kamp
her.

http://kim-christensen.dk/hunde/bogh.htm

Noget af det ser lidt vildt ud, og det er det ind imellem også. Men
hundene beholder åbenbart humøret ved det, så det går vel endda.

Hilsen Kim & Co

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-08 22:43

Kim Christensen skrev:

> Jeg har samlet lidt af titanernes kamp
> her.
>
> http://kim-christensen.dk/hunde/bogh.htm

Hæ hæ - sjovt at se

> Noget af det ser lidt vildt ud, og det er det ind imellem også.

Ja, Blackie ka ikke få det vildt nok!

Tak for dét!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ager

Dato : 19-10-08 13:58

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
[...]

Sikke dog en fin serie, skønne billeder der virkelig fortæller noget!.
Hun er skøn din Happy!, og Blackie ser ud til at få kamp til stregen!.
Jeg må lære sådan en ulvehund bedre at kende..

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-10-08 10:50

ager skrev:

> Sikke dog en fin serie, sk�nne billeder der virkelig fort�ller noget!.
> Hun er sk�n din Happy!, og Blackie ser ud til at f� kamp til stregen!.

Lille Happy er skam en han.. men skøn alligevel. Og ja, det går lidt
hårdt ud over Blackie ind imellem, men det lader til at han klarer
det. Blackie fik ekstra kamp til stregen denne gang, fordi Happys
bedste ven, min spinone Eye, døde for en uge siden. De to kunne lege
så hårtotterne føg.

> Jeg m� l�re s�dan en ulvehund bedre at kende..

De er charmerende, fylder lidt i landskabet, bliver ikke særligt
gamle, går lige så tit i stykker som en original DDR Trabant.
Dyrlægerne elsker dem, de får en slags financiel orgasme når man
kommer med en ulvehund. Happy har også bidraget til dyrlægerns
eksistens, det var nu ikke de sædvanlige arvelige sygdomme, men
selvforskyldt pga tosserier.
For et par dage siden bed han sin egen hjørnetand gennem overlæben.
Jeg trak læben af tanden og så va rhan klar igen. Måske skulle han
have haft en piercing der, da nu hullet var lavet alligevel. Det ville
sikkert se sejt ud, og kunne fungere lidt som en halti...?

Mht levealderen har jeg puslet lidt med tal her:
http://kim-christensen.dk/hunde/iwstat.htm
Det er indtil videre kun et udkast, med forbehold for ændinger og
tilføjelser og alt det der.

Hilsen Kim

Fra : ager

Dato : 20-10-08 05:27

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Lille Happy er skam en han..

Ups..sorry!

[...]

Det er skønt når vovserne har en ligeværdig best-buddy at lege med, det er
simpelthen den bedste motion der findes!.
Har pt. en ekstra tæve i huset, og hun er sådan en livlig unghund, med krudt
i måsen og som virkelig formår at fyre op under mine de 3. Øj de er trætte
når hun bliver hentet igen sådan et døgns tid senere. (vi passer hende 1-3
døgn ugenligt)

De er charmerende, fylder lidt i landskabet, bliver ikke særligt
gamle, går lige så tit i stykker som en original DDR Trabant.

LOL...

For et par dage siden bed han sin egen hjørnetand gennem overlæben.

jaja, det har min den ene nu også formået, det virker lidt makabert sådan at
hive læben tilbage over tanden..(-;

Mht levealderen har jeg puslet lidt med tal her:
http://kim-christensen.dk/hunde/iwstat.htm
Det er indtil videre kun et udkast, med forbehold for ændinger og
tilføjelser og alt det der.

dvs. at man skal være obs på hjerteundersøgte dyr..

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-10-08 02:02

ager skrev:

> dvs. at man skal være obs på hjerteundersøgte dyr..

Ja det er en stor fordel. Men hjertefejl kan også opså ved
overbelastning af hjertet. Mens sådan en kæmpehund vokser knokler
hjertet i døgndrift, selvom appetitten er stor skal man holde lidt
igen med proteinrigt foder. Og en hvalp i voksestadiet skal bevæge sig
det den har lyst til, men ikke tilskyndes til en masse aktivitet. Når
den leger med andre hunde er det vigtigt at indlægge tvangspauser (jeg
taler stadig om voksestadiet).

Det er en balancegang, for hjertet skal også have lov til at udvikle
sig. Et veludviklet hjerte kan bedre klare problemerne hvis der dukker
DCM op i senere i livet.
Da jeg lavede min optælling viste det sig at hunde med DCM næsten når
op på middellevealderen hvis det bliver diagnosticeret i tide, og
behandlet.

Happy er lille af en ulvehund at være. Mindstemålet for hanner er en
skulderhøjde på 80 cm, og det måler Happy også. Han vokser næppe meget
i højden, men får nok lidt mere masse.
De hunde der er mest udsatte for problemer er superkæmperne på 1 meter
og deromkring. Jeg håber det bedste for mit lille flapøre, men vil
selvfølgelig følge op på diverse undersøgelser og mulige problemer.

Hilsen Kim

Fra : ager

Dato : 20-10-08 12:06

ager skrev:

> [...]
det den har lyst til, men ikke tilskyndes til en masse aktivitet. Når
den leger med andre hunde er det vigtigt at indlægge tvangspauser (jeg

Hvor meget knald er der på sådan en stor dreng i hverdagen?, jeg tænker i
dagligdagen, på gå ture osv.
hvordan er hjerneaktiviteten på sådan en?, er den hurtig i opfattelsen,
eller er det en der skal have tingene ind med en skovl utallige gange før
pointen falder?

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-10-08 06:50

ager skrev:

> Hvor meget knald er der p� s�dan en stor dreng i hverdagen?, jeg t�nker i
> dagligdagen, p� g� ture osv.

Der er en del aktivitet, og en del vægt bag når de kommer løbende.
Topfarten fejler ikke noget, jeg har målt Happy til kortvarigt at nå
op på ca 60km/t. Man skal være opmærksom på at det er mynder, det vil
sige at de jager med øjnene. En myndes instinkt vil sætte den efter
hvadsomhelst der bevæger sig tilpas hurtigt. Man kan lære dem at lade
være, men hvis en hare springe rop tæt på skal man ikke satse på at
det virker. Og så går den vilde jagt, enten indtil de nedlægger haren,
eller mister den af syne - eller bliver kørt ned.

> hvordan er hjerneaktiviteten p� s�dan en?, er den hurtig i opfattelsen,
> eller er det en der skal have tingene ind med en skovl utallige gange f�r
> pointen falder?

Her bliver det svært. Den gængse opfattelse er at computeren kører
lidt langsomt, og har yderst begrænset plads på harddisken. Mit
flapøre er noget anderledes. Måske fordi han har lært af de andre
hunde. Jeg gik til træning med happpy i foråret, og træneren mente
ikke det kune lade sig gøre at få ham til at apportere. Derfor var det
en udsøgt fornøjelse at kunne sende dennne video til hende dagen
efter.

http://www.youtube.com/watch?v=gauKgdFdkFM

En lidt mere avanceret test af kasseapparatet lavede jeg her i sommers
i min labyrint. Der er klippet 4 episoder samen, som er optaget i
træk. Han kan det der.
De tre første gange kaster ejg bolden ind i labyrinten mens han ser
det, og han skal ind og hente bolden. Mellem hver gang er labyrinten
ændret lidt.
I sidste episode ser han ikke hvor bolden lander, fordi jeg har lagt
bolden der i et ubemærket øjeblik. Han tøver fordi han venter at jeg
skal kaste bolden.

http://www.youtube.com/watch?v=_xkN01shCv8

Muligvis er rygtet opstået fordi en del ulvehunde bare er noget der
bliver vist frem på udstilling, og derudover ikke bliver aktiveret ret
meget.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-10-08 14:12

In news:4e3f9483-35e0-4f77-877d-bea91b95d384@d10g2000pra.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:
> I sidste episode ser han ikke hvor bolden lander, fordi jeg har lagt
> bolden der i et ubemærket øjeblik. Han tøver fordi han venter at jeg
> skal kaste bolden.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=_xkN01shCv8

Hans intelligens fejler ihvertfald ikke noget. Hvor er han altså bare dygtig
(og dejlig). Skøøøøn hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : battlefields

Dato : 20-10-08 14:24

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

(klip)
[...]

Hej
Flot gået! Jeg troede egentlig heller ikke at Ulvehunde kunne klare den
slags hjernegymnastik, men det ser jo ud til at gå fint.
Men hvad er det for en dum Borzoi, der sidder udenfor labyrinten? Den ser i
hvertfald ikke ud til at fatte hvad det går ud på, så måske er ikke alle
Mynder lige smarte
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-10-08 16:55

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Men hvad er det for en dum Borzoi, der sidder udenfor labyrinten? Den ser i
> hvertfald ikke ud til at fatte hvad det går ud på, så måske er ikke alle
> Mynder lige smarte

Sådan en borzoi er altså efter min mening noget af det grimmeste.
Generelt synes jeg ikke mynder er kønne, altså lige bortset fra
ulvehunden, som jeg er lidt pjattet med.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : ager

Dato : 21-10-08 05:21

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Sådan en borzoi er altså efter min mening noget af det grimmeste.
> Generelt synes jeg ikke mynder er kønne, altså lige bortset fra
> ulvehunden, som jeg er lidt pjattet med.

Sjovt nok, så var Borzoi`en min yndlingshund som barn, smukkere hunde
fandtes ikke i mine øjne dengang. jeg ved egentlig ikke hvorfor, men
allerede dengang læste jeg jo hundebøger, hvor andre børn læste anders and
(-;
Mynder er elegante dyr, ingen tvivl om det.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 21-10-08 10:48

On Mon, 20 Oct 2008 05:49:42 -0700 (PDT), Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>En myndes instinkt vil sætte den efter
>hvadsomhelst der bevæger sig tilpas hurtigt.

Det er vist ikke kun mynder. Lige pt har jeg gevaldige problemer med
at styre 2 ud af 3 hunde, for træerne har tabt deres blade og vi bor
højt (med meget blæst), så hver gang et blad flyver hurtigt over
marken, så er to lab-blandinger ved at rive armene af mig for at komme
efter det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-10-08 09:20

battlefields skrev:

> Hej
> Flot g�et! Jeg troede egentlig heller ikke at Ulvehunde kunne klare den
> slags hjernegymnastik, men det ser jo ud til at g� fint.

Ja, kasseaparatet er brændvarmt bagefter. Hvs man ikke har noget imod
hundehår i maden kunne man vel lave spejlæg på hovedet af ham

> Men hvad er det for en dum Borzoi, der sidder udenfor labyrinten? Den ser i
> hvertfald ikke ud til at fatte hvad det g�r ud p�, s� m�ske er ikke alle
> Mynder lige smarte

Jamen det er jo Stakkels-Jaroff. For ham begynder livet ved 50 km/t,
og gerne mere. Det kan han ikke i den labyrint. Men han er godt til at
finte sine forfølgere, og kender newtons love ud og ind.

http://www.youtube.com/watch?v=SzeFbi4nLbs

Der er fart på. Ulvehunden vejer 60 kilo, Borzoien kun det halve, og
den lille tykke spinone som døde sidste lørdag vejede 34 kilo.

Hilsen Kim

Fra : battlefields

Dato : 20-10-08 16:29

battlefields skrev:

>Ja, kasseaparatet er brændvarmt bagefter. Hvs man ikke har noget imod
>hundehår i maden kunne man vel lave spejlæg på hovedet af ham

Haha, ja det vil jeg tro!

> [...]

>Der er fart på. Ulvehunden vejer 60 kilo, Borzoien kun det halve, og
>den lille tykke spinone som døde sidste lørdag vejede 34 kilo.

Ja, hold da op hvor der er fart på. Man kan se at der skal to til at for at
fange ham og det kniber vist lidt for Spinonen at følge med
Tak for en sød film med dejlige hunde!
Vibeke, der bare har 3 dovne Labradors.

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-10-08 12:25

Trine Kornum Christiansen skrev:
> "battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> S�dan en borzoi er alts� efter min mening noget af det grimmeste.

Det er godt at Stakkels-Jaroff ikke læser med her. Hans ego ville være
knust, for han er SÃ… FIN !

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-10-08 19:43

In news:8354e3b5-4c0e-43f1-95bc-5a303b61d27c@p31g2000prf.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:

> Det er godt at Stakkels-Jaroff ikke læser med her. Hans ego ville være
> knust, for han er SÃ… FIN !
>
> Hilsen Kim

Min salige faster opdrættede i sin tid russiske mynder. Hold da op hvor var
de flotte. To af dem hed hhv. Boris og Laika, og jeg skal lige love for at
de kunne løbe hurtigt. Min fjollede morbror troede, at han kunne løbe lige
så hurtigt som dem. Han væddede endda om det. Behøver jeg at sige at han
tabte.......stort.

P.S. Hun opdrættede også pekingesere, så det var vist lige fra den ene
yderlighed til den anden. LOL

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-10-08 20:00

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> writes:

> Det er godt at Stakkels-Jaroff ikke læser med her. Hans ego ville
> være knust, for han er SÅ FIN !

Skal vi så ikke blive enige om at han er undtagelsen der bekræfter
reglen?

Og heldigvis er det jo netop det indre der tæller - og det er jeg glad
for! :)

Fra : Zofia Paulin

Dato : 20-10-08 20:36

Hej Kim!
Tak for de søde og morsomme billeder af Happy og Blackie. Og TAK for din
tålmodighed og stort hjerte til hunde.
Blackies efterhånden meget større tillid og ro skyldes i højeste grad de
regelmessige møder med dig og Happy.
Dejligt at vide at der findes mennesker som dig!
Kærlig hilsen - Zofia.