MS Windows
briani 27239
Process eller service
Fra : JBJ

Dato : 17-10-08 13:43

Hejsa, jeg har en underlig ting på min bærbar med Vista Home Premium 32bit.
Min hdd sagde nogle mærkelige lyde som Toshiba ikke kunne forklare hvad
var, så jeg skiftede den ud med en Seagate.
Før det clonede jeg min gamle hdd over på min nye Seagate hdd, med Acronis
True Image ver. 11, det er en nøjagtig kopi.

Nu oplever jeg noget mærkeligt (som ikke var med Toshiba hdd'en), der er
konstant aktivitet på den nye hdd. Hdd lampen blinker, ikke meget, men det
er der.

Jeg har defragmenteret den nye hdd og da det ikke afhjalp har jeg kørt
Seatools som ikke fandt nogen fejl. Desuden har jeg via programmet What
Process og programmet Unilblue Process scanner forsøgt at finde ud af
hvilken process eller service der konstant læser/skriver til hdd, selv når
jeg ikke bruger min bærbare, men uden held.

Er der nogen der har et forslag?

Indexering er slået fra. Det samme er Windows Search indexering.

Jeg har kun AVG free 8.0 kørende men den havde jeg også på den anden hdd og
her var der ikke dette mærkelige problem. Borstset fra AVG har jeg ikke
noget underligt kørrende og der er hverken spyware eller addware eller
virus - det var en af de første ting jeg checkede.

Det er en Seagate ST9250827AS 250GB S-ATA II hdd, med 8MB cache.(oplever
også en mærkelig "tap - tap" lyd når den arbejder meget, men det har ikke
noget med det her at gøre).

Jeg har arbejdet som supporter i mange år, og har selvfølgelig checket de
fleste ting, men derfor spørger jeg alligevel om der er noget jeg kan have
overset (man lærer indtil den dag man ikke er mere:) ).

JBJ

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 17-10-08 18:32

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> fleste ting, men derfor spørger jeg alligevel om der er noget jeg kan have
> overset (man lærer indtil den dag man ikke er mere:) ).

hej
avg er ikke så god hvis du køre med windows firewaal.
mange ting kan slå det hele fra,sådan at det tilsyneladene er ok.
prøv at køre spyboot search og destroy.
mvh.
poul

Fra : JBJ

Dato : 17-10-08 20:48

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> avg er ikke så god hvis du køre med windows firewaal.
> mange ting kan slå det hele fra,sådan at det tilsyneladene er ok.

Hej Poul, jeg har allerede checket om der er er spyware, addware eller
virus og der er ikke noget:) Jeg bruger aldrig windows firewall, der sidder
en "HW" firewall i min Linksys router så den nøjes jeg med:) Skulle jeg et
andet sted hen ville jeg installere Comodo.

Jeg tror mere det er en process eller service af en eller anden art, men
hvilken?

JBJ

Fra : JBJ

Dato : 20-10-08 11:32

> [...]
> Skulle jeg et andet sted hen ville jeg installere Comodo.
>
> Jeg tror mere det er en process eller service af en eller anden art, men

Det var der sørme også, det var CoreTemp - sjovt den lavede ikke det nummer
med min gamle hdd. Nu er den sat til checke efter 3000ms istedet for 1000ms
og det ser ud til at virke fint.

JBJ