Velklædthed og helbred
Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-08 16:42

Velklædthed og helbred

Tilfredshed beskytter én mod forkølelse. Er en kvinde, som
ved, at hun er velklædt, nogensinde blevet forkølet? Nietzsche

Bevidstheden om at være velklædt giver kvinden mere indre ro end en religiøs
overbevisning. Ralph Waldo Emerson

Der er placeboeffekt i både medicin, kirurgi, forebyggelse - og mode

Fra : Hauge

Dato : 16-10-08 16:45

Bo Warming wrote:
> Der er placeboeffekt i både medicin, kirurgi, forebyggelse - og mode

Og i dit fordruknede vrøvl.

/Hauge

Fra : Bo Warming

Dato : 16-10-08 17:27

> Og i dit fordruknede vrøvl.

I n videnskabelig ng vil det være værdsat at du pinpointer hvad du anser for
ulogisk?

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-08 04:01

> Og i dit fordruknede vrøvl.

Det er da skønt hvis mine mangelfulde skriverier giver dig mod og styrke til
at præstere bedre skriverier, hvor du pinpointer mine fejl og viser bedre
veje ud af civilisattionssygdommene

Men placeboeffekt er kortsynet og bedragerisk

Hvis jeg får dig til at oppe dig videnskabeligt, så er det langsigtet
gavnligt

Sæt præcise ord på hvor jeg eller mine citatter ræsonerer galt

Fra : Bo Warming

Dato : 17-10-08 04:14

> Og i dit fordruknede vrøvl.

Placebo er om HÅB - og er langvarig symptombehandling for nogle, kortvarig
for andre , jvf ordsproget

Haabet er et æg, hvoraf en faar blommen, en anden hviden, en tredie skallen.

Men æg er mættende - måske der altid er lige store samlede ulemper og
fordele ved placebomedicin

EMPATI er gavnlig i små lukkede overskuelige samfund, hvor hjælp bliver
gengældt

Ægte barmhjertighed udfolder sig kun i overskuelige grupper. Gandhi

At vise medlidenhed er tegn på foragt, for man har klart ophørt at frygte ,
når man ynker. Nietzsche

Fra medlidenhed til ringeagt er der kun ét skridt. August
Strindberg 1849-1912

I kærligheden er medlidenheden den blideste form for foragt.
Jean Bernard-Luc

Midt i medfølelsen føler vi et gran af bittersød og
ondskabsfuld vellyst ved at se andre lide. Montaigne, Michel de
(1533-1592)

Når man har fået noget, har man fået giverens magt at føle.
Nietzsche

The only free cheese is in a mousetrap. Proverb

Når en tibetansk bjergged har fået en torn i foden, er det
ikke et dansk problem. " Mogens Glistrup.

Hjælp mig ikke op,før jeg er faldet. Ordsprog