Iptables vs Ipchains
Fra : Niels Bachmann

Dato : 24-07-01 19:51

Jeg har installeret RedHat 7.1 som test maskine, for at lære at konfigure en
Firewall.
Normalt kører jeg RedHat 6.2, men har ikke lyst til at forsøge mig med
Kernel updates, (jeg er for grøn), svjv er det en nødvendighed.
Jeg har søgt noget litteratur på nettet og fundet en del, men det forvirrer
mig at der både er tale om Iptables og Ipchains.
RH7.1 installerer båd Iptables og Ipchains, og begge er inkl. i
startup-scriptet. Men et af de docs. jeg har læst hævder at Iptables er
afløseren for Ipchains.
(http://www.cs.princeton.edu/~jns/security/iptables/)

Nogen gode råd ?

MVH/ Niels Bachmann
--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 24-07-01 20:07