Forslag til flot telefon med få krav
Fra : Jan Viegand

Dato : 13-10-08 21:54

Hej alle

Min kone (35 år) skal have en ny telefon.

Kravene:
- Klap- eller skyde-tlf
- Flot (specielle farver, skinnende eller andet...)
- Funktioner: Tale og SMS
- God størrelse skærm
- Godt tastatur
- God kvalitet

Mange af kravene er jo ret personlige, men det ville være fint at høre nogle
bud på det.

Mange tak!

--
Mvh. Jan
http://almeria.dk/lejlighed-tagterrasse.htm

Fra : CC

Dato : 13-10-08 22:35

"Jan Viegand" skrev i en meddelelse ...
> Min kone (35 år) skal have en ny telefon.

Hvilken tlf. havde din kone før ?

Sony Ericsson -> Køb Sony Ericsson
Nokia -> Køb Nokia

En masse funktioner ligger på rygmarven.
Så det kan være svært af skifte til den ene versus den anden.
Tænk dig meget godt om før du fx. køber Motorola.
Deres betjening er typisk fuldstændig "modsat" af ovenstående fabrikater

Fra : Jan Viegand

Dato : 13-10-08 22:39

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Tænk dig meget godt om før du fx. køber Motorola.
> Deres betjening er typisk fuldstændig "modsat" af ovenstående fabrikater

LG, og den vil hun ikke have.

Den virker stort set ikke nu, men har i lang tid været syg af og til, sådan
så det lød som hun stod ved Vesterhavet i en strid storm, selv om hun var et
vindstille sted.

Hun går mest efter Nokia, men det kan være andet. Nokia har 12 klapmodeller
og 25 skydemodeller, så der er stadig noget at vælge imellem. Men det kan
også være en anden producent.

Fra : CC

Dato : 13-10-08 23:11

> [...]
> klapmodeller og 25 skydemodeller, så der er stadig noget at vælge imellem.
> Men det kan også være en anden producent.

Kan du vægte nogle funktioner højere end andre. fx. skal tlf. bruges
ligeligt mellem tlf. og musikafspiller.
Skal den SMS, MMS GPRS, internet, email etc.
Prøv at bruge udlukkelses metoden. I sidste ende spiller prisen vel også
ind.

Personligt har jeg det som .....
Nokia -> "håndværker" udgaven, robust, lidt klodset, men virker altid
Sony Eriicsson -> Design smart, kan det hele, men tåler ikke fugt, dvs. du
skal passe på hvis du er et aktivt menneske..
..

Fra : Anders

Dato : 14-10-08 07:30

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sony Eriicsson -> Design smart, kan det hele, men tåler ikke fugt, dvs. du
> skal passe på hvis du er et aktivt menneske..

Hvormange mobiler kan lige tåle fugt ?

Fra : CC

Dato : 14-10-08 12:02

"Anders" skrev i en meddelelse

> Hvormange mobiler kan lige tåle fugt ?

Ikke ret mnage, men Sony Ericsson er de eneste jeg har oplevet (2 gange) der
går død pga fugt,
fodi de har ligget i en bukselomme, på et par stramme jeans, efter et
kraftigt regnskyl.

Fra : Anders

Dato : 14-10-08 13:58

> [...]
> Sony Eriicsson -> Design smart, kan det hele, men tåler ikke fugt, dvs. du
> skal passe på hvis du er et aktivt menneske..

Hvis han kan vænde sig til trykfølsomme taster, så har Samsung lavet en U600
el. U700

U600'eren er ved at udgå fra markedet, så den er ved at være billig i pris -
under 800,-

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-10-08 12:04

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> wrote in

> Kravene:
> - Klap- eller skyde-tlf

Skyde. Tjek!

> - Flot (specielle farver, skinnende eller andet...)

Gul(d) eller grøn/sort med automatisk farveskift på skærmen afhængig af
tidspunkt og årstid. Smag og behag, men alligevel: Tjek!

> - Funktioner: Tale og SMS

Tjek!

> - God størrelse skærm

God? 240x320 pixel i 262K farver. Jeg vil sige Tjek!

> - Godt tastatur

Generelt får tastaturet ros i tests, også til SMS. Tjek!

> - God kvalitet

Øhm... tjek? Det er en Sony Ericsson på godt og ondt.

> Mange af kravene er jo ret personlige, men det ville være fint at høre
> nogle bud på det.

SE S500i. Set til ca. 1200,- kr uden abo.
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/s500i?
cc=dk&lc=da

Af ekstra plusser skal da nævnes at den understøtter hukommelseskort og
stereo Bluetooth, og derfor er genial som MP3 spiller, det indbyggede
kamera tager brugbare billeder i dagslys og så er der basis for en lækker
julegave fra dig:

http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mbw-
200sparklingallure?cc=dk&lc=da

Har selv et MBW-150, og udover de almindelige funktioner i uret, så er jeg
blevet MEGET glad for at uret vibrerer når det mister forbindelsen til
mobilen. Nu husker jeg altid min mobil.

Fra : Anders

Dato : 14-10-08 13:56

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobilen. Nu husker jeg altid min mobil.
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Getmore sælger dem til 1027,- uden abb.