Skærmtype SVGA / XGA
Fra : Magnus

Dato : 24-07-01 19:40

Jeg kigger på en bærbar pc med en stor skærm men så står der det er enten en
12,1" SVGA LDC eller 15" TFT XGA LDC skærm.

Min gamle har SVGA og det har de fleste pc'ere jo været udstyret med længe
men hvad er så XGA ? Er det dårligere/billigere siden man får en større
skærm for samme penge og vigtigst er det noget man skal holde sig vær fra ?

Endeligt er der nogen der erfaringer med hvad mærke/type man skal se på nær
det skal være en bærbar pc ?

/Magnus

Fra : JYK

Dato : 24-07-01 22:56

Jeg har altid haft IBM-Laptops (3 forskellige) og der har aldrig været problemer med dem.

De var stabile selv under stort pres.

Min første laptop:
P-150 + 32 mb ram + win98se + aktiv desktop + 19 browsere minimeret på proceslinien + 1 browser maximeret + winamp - ok swap kom på arbejde, men det kørte.

Så mit råd er klart IBM - ok de koster kassen, men er også flotte
--

mvh / best regards
_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-07-01 16:37

On Tue, 24 Jul 2001 20:39:47 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Jeg kigger på en bærbar pc med en stor skærm men så står der det er enten en
>12,1" SVGA LDC eller 15" TFT XGA LDC skærm.
Jeg tror ikke at XGA kan køre mere end 256 farver.

Fra : JYK

Dato : 27-07-01 00:55

Mht. til antal farver ved jeg ikke, men mht. opløsning forholder det sig
således:
VGA = 640 x 480
SVGA = 800 x 600
XVGA = 1024 x 768