Spøgelser.
Fra : S. Mikkelsen

Dato : 24-07-01 18:47

Er der nogle der ved hvorfor at spøgelser til tider ikke ved de er døde?

det er et alvorligt spørgsmål og ikke en gåde.

S.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 24-07-01 19:21

d. 24/07/01 19:46 skrev S. Mikkelsen på ssm@io.dk i artiklen
3B5DB48E.2A51C9A7@io.dk:

> Er der nogle der ved hvorfor at spøgelser til tider ikke ved de er døde?

En forklaring, jeg har hørt, er, at deres død er sket så pludseligt, at de
ikke har opdaget, hvad der er sket.

I øvrigt var den seneste udsendelse i DR's (vistnok) serie om hjemsøgte
tankevækkende, fordi de to spøgelser var et par, hvor den clairvoyante
mente, de var døde samtidig, mens undersøgelser viste, kun konen var død en
pludselig død, mens manden måtte opgive at fortsætte sit arbejde på gården,
hvor de døde, og kom på aftægt til han døde mange år senere. Senere kom jeg
til at tænke på, han måske døde åndeligt samtidig med konen, hvorved de kom
i denne mellemtilstand mellem liv og død samtidig.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Corax

Dato : 24-07-01 20:08

"> > Er der nogle der ved hvorfor at spøgelser til tider ikke ved de er
døde?
Nu tror jeg slet ikke på spørgelser i nogen som helst form, så jeg er nok
ikke den mest kvalifiserede til at udtale mig. Men jeg har da et bud.

Nogle af dem der tror på spøgelser, opfatter dem ikke som levende ånder, men
som en form for "ekkoer af tidligere begivenheder". Dvs. at spøgelserne er
tidligere begivenheder, som er blevet "optaget som på en film" på en eller
anden lokalitet (hvordan folk mener dette skulle være muligt, aner jeg
ikke). Særligt følsomme mennesker kan så "se filmen" når de er på de steder,
hvor tingene er sket.

- Corax

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 25-07-01 16:48

Borge Rahbech Jensen wrote:
> En forklaring, jeg har hørt, er, at deres død er sket så pludseligt, at de
> ikke har opdaget, hvad der er sket.

Pudsigt, det minder mig on Terry Pratchett, der er en gade handler
der sælger, der sælger friske pølser --så friske at grisen ikke har
lagt mærke til at de er forsvundet.

--
Carsten Svaneborg
http://www-theory.mpip-mainz.mpg.de

Fra : Dave

Dato : 04-05-02 12:17

> Er der nogle der ved hvorfor at spøgelser til tider ikke ved de er døde?
>
> det er et alvorligt spørgsmål og ikke en gåde.
>
> S.

Hvis du vil vide meget mere om livet efter døden, kan jeg varmt anbefale
at læse Robert Monroe's Triologi, der fandt jeg mange svar.

Matrixx.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 04-05-02 12:39

"Dave" <Matrixx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

fordi de er demoer. og biller mennesker ind at de ikke er døde eller de er
kommet for at hjælp det er et bedrag.
Der kommer fra Djævelen så hold dig lang væk fra dem.
Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen i Viborg
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Bjarne Krog

Dato : 04-05-02 14:24

On Sat, 4 May 2002 13:39:10 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<bhj@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kommet for at hjælp det er et bedrag.
>Der kommer fra Djævelen så hold dig lang væk fra dem.
>Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen i Viborg

Det kunne evt. være fordi at de ikke vidste de var døde, og ikke fordi
de er fra Djævlen, har du set Djævlen da??
Snakket med ham??
Været i kontakt med ham??

Inden du siger at det samme kan man sige om GUD så vil jeg lige oplyse
dig om at jeg har både snakket og været i kontakt med GUD, men har
ALDRIG oplevet Djævlen, så ham tror jeg ikke på......

Man kan vel sige at forskællen på livet og døden ikke er sååå stor,
men at vi bare lever i en anden vibration, og folk der ikke tror på
livet efter døden kan ikke fatte at de er døde, for de er der jo!!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 04-05-02 22:29

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Inden du siger at det samme kan man sige om GUD så vil jeg lige oplyse
> dig om at jeg har både snakket og været i kontakt med GUD,
spørg Gud om han Findes.
Hvis du vil vide om gud siger noget om Djævlen så læs Hans ord i Bibelen.
Jesus bliver endda fristet af Ham. Når Gud søn møder djævlen må han jo
findes. Ja bare se alt det onde der sker.
Lige som Gud er til er Hans modstander det også.
Hilsen fra mig i Viborg
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Bjarne Krog

Dato : 05-05-02 09:26

On Sat, 4 May 2002 23:28:58 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<bhj@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>findes. Ja bare se alt det onde der sker.
>Lige som Gud er til er Hans modstander det også.

Her er det så at vi kan diskutere i al evighed om bibelens værdi i
vore dage.
Ja Djævlen eksisterede den gang, men han er der ikke mere.
GUD har kadlt ham hjem til sig og Djævlen har angret de ting han har
gjort, og GUD har givet ham den straf som nu GUD ønskede at han skulle
have.

Bare fordi en bog er ca. 1910 år gammel er det vel ikke ensbetydende
med at den er sand fra ende til ande.
Der er bare sneget for mange af Djævlens budskaber ind i den, dette
vil du sande hvis du læser VML. (og så siger du "hvorfor tro på det
bare fordi det er en nyere bog")
Jeg ved det, det er et spørgsmål om at tro, og jeg tror ikke på
bibelens ord i dens fulde version, men meget af det er da sandt, men
pyntet godt (en fjer bliver til fem høns ved du).
Det der gør at folk som bl.a. læser denne gruppe her, ikke er
tilhænger af bibelen er at der IKKE eksistere reinkarnation i kirken i
dag, men det gjore der for bare 600 år siden (kan ikke huske hvornår
men det har været en del af kristendommen)

Det føles som om vi to har snakket om det her før ikke..... for ca.
1½ år siden....

----

De varmeste hilsner fra Bjarne Krog
Se http://www.vandrermodlyset.dk/ og bliv klogere

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 05-05-02 12:25

> [...]

Jo Vi har.
Guds ord står fast om vi kan lige det eller ej.
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Fribytteren Lars J. ~

Dato : 09-05-02 21:51

Spøgelser, hvad er det?

Vi mennesker lever livet, som var vi en lille båd på havets overflade.
Selve livet er havet og vi kender kun dets overflade. Hvad der
befinder sig i havet under overfladen kender vi så godt som intet til.

Nogle gange kommer der krusninger på overfladen og vi ser en skygge af
et eller andet fra dybet der som en hval bryder overfladen og ned igen
det går.

Spøgelser er som krusninger på havets overflade, hvad der skaber
krusningerne ved vi ikke, vi ser kun skyggerne og ud fra det tolker vi
et billede. Et billede som er noget andet end det det faktisk er.

Så hvad spøgelser egentlig er det er der ingen der faktisk ved. Vi kan
tænke os til dette eller hint, men hvad det er? Nej.

Med venlig hilsen

Fribytteren Lars J. Kristensen

Fra : claus Christian Lars~

Dato : 10-06-02 17:18

Bjarne Krog wrote:

> Bare fordi en bog er ca. 1910 år gammel

Så gammel er bibelen nu ikke. Den første "biblel" var gnostikeren
Markions. Den er fra ca 150. Han mente at det gamle testamente var fra "
det onde" og at Jesus repræsenterede " det gode".
Verden var skabt ondt og Jesus mission var at frelse os fra den.

Kirkens bibel blev til sådan omtrent i sin nuværende form omkring 190.
Lidt blev dog ændret og den færdige kanon ligger i det fjerde århundrede
( så vidt der nu huskes).

Hilsen Claus.

Fra : arc@na

Dato : 19-06-02 00:00

claus Christian Larsen <tip@tophygiejne.dk> wrote in

> Kirkens bibel blev til sådan omtrent i sin nuværende form
> omkring 190. Lidt blev dog ændret og den færdige kanon ligger i
> det fjerde århundrede ( så vidt der nu huskes).

Nej, det blev den ikke. Bibelen som vi kender den i dag blev
sammensat af kirkekonventet i Nicaea 325 e.v.t.

http://www.tertullian.org/rpearse/nicaea.html

arc@na

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 19-06-02 06:31

"arc@na" <always@device.null.gov> mælte sligt:

>Nej, det blev den ikke.

Jo, det gjorde den nu. Omkring udgangen af det andet århundrede havde man
fastlagt sig på stort set de samme kanoniske bøger, som anerkendes af de
kristne kirker i dag. Den endelige udgave, som den katolske kirke bruger i
dag, blev stadfæstet på en række konciler ved slutningen af det fjerde
århundrede. Ved reformationen tog Luther en serie bøger ud af det gamle
testamente, som han regnede for uautentiske, de såkaldte "apokryfe bøger",
hvorfor den protestantiske kanon i dag er kortere end den katolske.

>Bibelen som vi kender den i dag blev sammensat af kirkekonventet i Nicaea 325
>e.v.t.

Nej, men det er en udbredt myte, der florerer på nettet. Den har dog intet på
sig.

>http://www.tertullian.org/rpearse/nicaea.html

Den side gendriver jo netop myten og konkluderer:
"From these there appears no evidence that the council of Nicaea made any
pronouncements on which books go in the Bible, or about the destruction of
heretical writings, or reincarnation."

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Du er så forudsigelig, at du ville dumpe en Turing-test."

Fra : Steen Jørgensen

Dato : 24-06-02 19:43

Hvorfor stiller du det spørgmål, Dave?
Hvis ikke du har set filmen med Bruce Willes - Den sjette Sans - kan jeg
varmt anbefale den. Den giver faktisk svar på dit spørgsmål. Vil du have
flere info - så skriv blot til mig - gerne i gruppen

--
Med Venlig Hilsen
Livssynskonsulent og foredragsholder