Desktop
Fra : Kaj Larsen

Dato : 16-10-08 22:43

Hej gruppe

Jeg har i Ubuntu 8.04 installeret Kubuntu-desktop, da jeg har læst at man så
har mulighed for at skifte mellem desktoppene,men jeg har stadig
Ubuntu-desktop og kan ikke finde noget sted jeg kan skifte til
Kubuntu-desktop. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det? På
forhånd tak.

Mvh.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-10-08 23:17

Kaj Larsen wrote:
> [...]
> Ubuntu-desktop og kan ikke finde noget sted jeg kan skifte til
> Kubuntu-desktop. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg gør det? På

Skift session ved login, på loginskærmen - til KDE. :)

Fra : Kaj Larsen

Dato : 16-10-08 23:37

Jeg får ikke nogen login-skærm hvor jeg kan vælge noget

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-08 09:47

Kaj Larsen wrote:
> Jeg får ikke nogen login-skærm hvor jeg kan vælge noget

Hvad sker der når du logger ud?

Jesper Poulsen

Fra : Kaj Larsen

Dato : 17-10-08 10:42

Når den starter viser den "Kubuntu" velkomstskærm og starter op med "Ubuntu"
desk-top, når jeg så går logger ud starter den op med "Ubuntu" velkomstskærm
og kræver brugernavn og password selv den er sat til autologin og forsætter
til samme desk-top som før.

Mvh. Kaj

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-10-08 10:14

Kaj Larsen wrote:

> og kræver brugernavn og password selv den er sat til autologin og forsætter
> til samme desk-top som før.

Det er dér du kan vælge en anden GUI.

Jesper Poulsen

Fra : jk

Dato : 17-10-08 10:05

On Fri, 17 Oct 2008 00:37:24 +0200, "Kaj Larsen"
<kaj(snyd)@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg får ikke nogen login-skærm hvor jeg kan vælge noget

Får du ingen login-skærm ? hvor du indtaster brugernavn og password ?
Den skærm har nemlig en tekst Session, som man kan trykke på. Så
fremkommer session-muligheder.

En login-fri linux er ellers en speciel tilretning, som man laver til
'bedstemor' eller andre, der skal have det ligesom en login-fri
windows.

mvh

John