Ingen lyd under streaming fra bl.a. DR med~
Fra : Kjeld

Dato : 15-10-08 13:37

Hej

Med Opensuse version 11.0 har jeg ingen lyd ved streaming det meste af
tiden. I starten er der slet ingen lyd, men efter nogle minutter kommer
der lyd - Faktisk hele lyden fra de manglende minutter ligesom, hvis man
køre en båndoptager alt for hurtig. Når lyden har indhentet billedet,
bliver lyd og billed synkron, men meget meget ustabil.

Hvad er nu det for noget? Med de tidligere versioner af Opensuse har jeg
aldrig oplevet problemer på den måde.

MVH Kjeld

Fra : JSH

Dato : 16-10-08 14:16

Kjeld wrote:
> [...]
> bliver lyd og billed synkron, men meget meget ustabil.
>
> Hvad er nu det for noget? Med de tidligere versioner af Opensuse har jeg

Har selv bemærket at P3's .pls filer ikke længere virker. Whats up in there?

Fra : Frank Damgaard

Dato : 16-10-08 18:19

JSH skrev:

> Har selv bemærket at P3's .pls filer ikke længere virker. Whats up in
> there?

Hvilken VLC version ?
man skal måske op i version 0.9x nu , ved ikke hvad DR har gang i.
Underligt, for zdf.de og svt.se virker bare...

alternativ kan man prøve andre afspillere til DR, f.eks. mplayer

PS.
jeg kan dog godt får vlc 0.86 / ubuntu 8.04 til at virke med P3-live
http://www.dr.dk/radio/?t
og dem på http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp virker også
jeg bruger media-player-connectivity plugin til FF.
Det tager dog en hel del sekunder inden der kommer lyd.

Jeg har kun problemer med gemte TV indslag på dr.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 17-10-08 08:49

> Hvilken VLC version ?
> man skal måske op i version 0.9x nu , ved ikke hvad DR har gang i.
> Underligt, for zdf.de og svt.se virker bare...
>
> alternativ kan man prøve andre afspillere til DR, f.eks. mplayer

Min VLC stoppede også med at virke på DR. Jeg bruger istedet:

mplayer -playlist \
http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/pls/dr_p4_koebenhavn_128.pls

/Jan