Ingen internetforbindelse :-(
Fra : per f andersen

Dato : 16-10-08 10:13

Jeg har store problemer med at forbinde til internettet.
For et par dage siden begyndte min internetforbindelse af blive ustabil
muligvis i forbindelse med fjernelse af påstået virus.
Det er nu i høj grad reglen, at der ikke kan opnås forbindelse. En backup xp
SP2 er installeret, og problemet er der stadig.
Jeg kan bruge min ip-telefon (coax) og min trådløse på min bærbare. Men ikke
min win XP SP2 på den stationære. Jeg har skiftet kabler, netkort, udgang.
Jeg kan ikke reparere og få ny ip-adresse. PC'en er kontrolleret for virus
med avg 8 free. Problemet eksisterer både med og uden antivirusprogram og
Zonealarm.
Jeg har kørt netværkdiagnostik - jeg forstår ikke alt, men det er vist
ukorrekt at undernetmaske er 255.255.0.0 ? ip-adresse og standardgateway
synes at være korrekt.
???

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-10-08 10:25

per f andersen udtrykte præcist:
> Jeg har store problemer med at forbinde til internettet.
....snip

Har du prøvet at resette winsock?

Ellers gøres det med at du vælger "kør" i startmenuen og
indtaster "netsh winsock reset" trykker return.

Ved ikke om det evt. kan hjælpe, men måske et forsøg vær.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : per f andersen

Dato : 16-10-08 11:03

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev

> Har du prøvet at resette winsock

Tak for dit forslag - har prøvet som angivet,men tilsyneladende uden effekt.

mvh per

Fra : Peter

Dato : 16-10-08 12:35

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev i en meddelelse
> Jeg har store problemer med at forbinde til internettet.
> For et par dage siden begyndte min internetforbindelse af blive ustabil
> muligvis i forbindelse med fjernelse af påstået virus.

Prøv et lille program ved navn WinsockxpFix. Det går ind og reparerer din
winsock og TCP. Jeg har med stor held brugt det flere gange.

Det er gratis og kan hentes her:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

PeterB

Fra : per f andersen

Dato : 16-10-08 14:54

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev ivirus.

> Prøv et lille program ved navn WinsockxpFix. Det går ind og reparerer din
> winsock og TCP. Jeg har med stor held brugt det flere gange.
>
> Det er gratis og kan hentes her:
> http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Tak for forslaget!

I mellemtiden har jeg forsøgt mig med en anden backup, som var mere brugbar,
men ....
Ejendommeligt nok kan jeg nu gå på nettet med IE7 men ikke med min
yndlingsbrowser Firefox 3 :-|
Der er også noget underligt med min email, men det kan skyldes mine
mailhost!?

mvh per