internetforbindelse? :-(
Fra : per f andersen

Dato : 16-10-08 09:50

Jeg har store problemer med at forbinde til internettet.
For et par dage siden begyndte min internetforbindelse af blive ustabil
muligvis i forbindelse med fjernelse af påstået virus.
Det er nu i høj grad reglen, at der ikke kan opnås forbindelse. En backup xp
SP2 er installeret, og problemet er der stadig.
Jeg kan bruge min ip-telefon (coax) og min trådløse på min bærbare. Men ikke
min win XP SP2 på den stationære. Jeg har skiftet kabler, netkort, udgang.
Jeg kan ikke reparere og få ny ip-adresse. PC'en er kontrolleret for virus
med avg 8 free. Problemet eksisterer både med og uden antivirusprogram og
Zonealarm.
Jeg har kørt netværkdiagnostik - jeg forstår ikke alt, men det er vist
ukorrekt at undernetmaske er 255.255.0.0 ? ip-adresse og standardgateway
synes at være korrekt.
???

Fra : Holst

Dato : 16-10-08 09:59

per f andersen wrote:

> ???

Mon ikke news:dk.edb.netvaerk er mest egnet til dit spørgsmål?

Fra : Anders

Dato : 16-10-08 10:06

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kørt netværkdiagnostik - jeg forstår ikke alt, men det er vist
> ukorrekt at undernetmaske er 255.255.0.0 ? ip-adresse og standardgateway

Nu hører dit indlæg ikke ligefrem til her i gruppen, men du kan starte med
at kontakte din udbyder, og fejlmeld din forbindelse.

Fra : per f andersen

Dato : 16-10-08 10:09

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev>
> Nu hører dit indlæg ikke ligefrem til her i gruppen, men du kan starte med
> at kontakte din udbyder, og fejlmeld din forbindelse.

Beklager, hvis det er en forkert gruppe.
Mon ikke du har overset, at jeg godt kan forbinde med trådløs og ip-telefon?

mvh per

Fra : Anders

Dato : 16-10-08 10:17

> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev>
>
> Beklager, hvis det er en forkert gruppe.
> Mon ikke du har overset, at jeg godt kan forbinde med trådløs og
> ip-telefon?
>
> mvh per

Åbentbart har du bare et problem....

Fra : E.M.

Dato : 16-10-08 11:05

> [...]
> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev>
>
> Beklager, hvis det er en forkert gruppe.
> Mon ikke du har overset, at jeg godt kan forbinde med trådløs og

Er du sikker på at dit netkort virker?

Mvh. E.M.

Fra : J

Dato : 16-10-08 11:30

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "per f andersen" <nobody@asg.se> skrev i en meddelelse
>>

> Nu hører dit indlæg ikke ligefrem til her i gruppen, men du kan starte med
> at kontakte din udbyder, og fejlmeld din forbindelse.

Du er dygtig. Du læste ikke, hvad hr. Andersen skrev, vel?

Fra : Anders

Dato : 16-10-08 12:26

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er dygtig. Du læste ikke, hvad hr. Andersen skrev, vel?

Nu skal du jo ikke komme for godt igang FJOLS

Fra : J

Dato : 16-10-08 12:35

> "J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> Nu skal du jo ikke komme for godt igang FJOLS

Nu er det vel bedre at komme godt i gang end slet ikke komme i gang?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-10-08 10:21

Følgende er skrevet af per f andersen:
> Jeg har store problemer med at forbinde til internettet.
....snip

Har du prøvet at resette winsock?

Ellers gøres det med at du vælger "kør" i startmenuen og
indtaster "netsh winsock reset" trykker return.

Ved ikke om det evt. kan hjælpe, men måske et forsøg vær.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-08 18:02

"per f andersen" <nobody@asg.se> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har kørt netværkdiagnostik - jeg forstår ikke alt, men det er vist
> ukorrekt at undernetmaske er 255.255.0.0 ? ip-adresse og standardgateway

Undernetmaske plejer at være 255.255.255.0. Så det ser ud til, at du har et
nul for meget og en gang 255 for lidt.
Prøv at tage strømmen fra det hele. Modem, router (hvis du har sådan en) og
sluk computeren.
Lad det stå uden strøm i en halv times tid (uden strøm er lig med, at
stikket fjernes fra kontakten). Så skulle modem m.m. gerne blive nulstillet
for eksisterende ipadresser.
Sæt strøm til modem. Når du kan se at det er oppe at køre igen, så sætter du
strøm til routeren (hvis du har en) og kontrollerer at den også er oppe at
køre og først nu må du starte din pc. Det er vigtigt at følge rækkefølgen,
idet der ellers kan blive problemer med at tildele ipadresser. Hvis f.eks.
computeren er tændt først, "tror" den at den skal agere dhcp og vil ikke
slippe den ip den sidst brugte, og så kan modem/router ikke komme til at
give den en ny ip, som den skal have.

Kurt

Fra : per f andersen

Dato : 18-10-08 10:32

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev
> [...]
> agere dhcp og vil ikke slippe den ip den sidst brugte, og så kan
> modem/router ikke komme til at give den en ny ip, som den skal have.

Jeg har prøvet det og det hjalp ikke.
Nu har jeg forsøgt mig med flere forskellige backups, som synes at virke,
men det ser også ud til, at windowsopdateringer får min IE7 til at stoppe
med at virke, hvorimod Outlook Express stadig virker!
??