Glucosamin til ældre hunde
Fra : Mette

Dato : 15-10-08 12:47

Hej gruppe
Jeg har overvejet at give glucosamin til min schnauzertæve på 10 år,
og har været ved at søge på emnet herinde.. men der kommer en masse
indlæg, og en del tilbage fra 2004 - måske nogen af jer har lidt nyere
viden?
Hvad skal man købe og hvorhenne..?
Kan man give det samme som der gives til mennesker?

På forhånd tak for svar!

Mette

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-10-08 20:17

"Mette" <mussepige@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Mette

til min lab med en D-hofte bruger jeg Combicare, som jeg køber hos
www.Anivet.dk
Der er flere andre fabrikater, et, som vist er mere økonomisk end Combicare,
hedder Arthromix (søg på Google efter forhandlere), det tror jeg nok, at jeg
vil skifte til fremover. En anden mulighed er Flexvital, der kan købes via
www.netdyredoktor.dk i deres shop.
Nogle produkter findes både som pulver og som væske. Det er mit indtryk, at
man får mere for pengene, når man køber pulverudgaven.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Onkel Andy

Dato : 15-10-08 20:29

Jeg er begyndt at bruge Canosan til min 11årige schæferhund for et par
måneder siden. Det virker betydeligt bedre, end alle de forskellige
glucosamin produkter, som vi har brugt gennem årene.
Canosan (fra Boeringher Ingelheim) købes hos dyrlægen i 800mg og 2g
tyggetabletter. Prisen for 60 stk 2g tabletter er knapt 200 kr.
Der kan købes større pakninger i tyskland, som granulat i dåser på
1.3kg. Det vil jeg selv købe næste gang, så kan der spares en del
kr... Canosan, som er et nyt produkt i Danmark, er lavet af udtræk fra
nogle specielle New Zealandske muslinger.

mvh Onkel.
++++++++

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 16-10-08 11:38

Mojn !!
Hvor i Tyskland kan du købe dette Canosan som granulat i dåser ??
Med enlig hilsen
Hans

Fra : Onkel Andy

Dato : 16-10-08 12:01

On 16 Oct 2008 10:37:30 GMT, Hans Mikkelsen <bkfoto3@mail.dk> wrote:

>Mojn !!
>Hvor i Tyskland kan du købe dette Canosan som granulat i dåser ??
>Med enlig hilsen
>Hans

Hej Hans.
Jeg har ikke købt noget granulat endnu, men når jeg på et tidspunkt
løber tør for Canosan, vil jeg bestille noget hjem. Man skal nok vælge
den stærke version af det. Det kaldes for Canosan Konzentrat.

Men prøv at se her hvor man f.eks. kan købe det:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/370484_-konzentrat-pellets-1300-g-canosan.html

Der er ret store prisforskelle på det....

--Onkel Andy

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 16-10-08 15:12

Hej !!
Prøv at "bladre" lidt rundt her: www.canosan.de/Risikotest.aspx
Med venlig hilsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-08 15:48

"Hans Mikkelsen" skrev

> Prøv at "bladre" lidt rundt her: www.canosan.de/Risikotest.aspx

Hmm uanset hvor godt man får det skruet sammen så er kræet i risiko for at
få "Gelenkprobleme" og man bør investere i Canosan
Så hvad er testen værd?

- Peter

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 17-10-08 15:14

OK !!
Jeg blev ellers lykønsket med, at min hund ikke var med under
risiko-gruppen på baggrund af de svar jeg gav -- og derfor ikke
behøvede produktet
Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-08 15:39

"Hans Mikkelsen" skrev

> Jeg blev ellers lykønsket med, at min hund ikke var med under
> risiko-gruppen

Hmm jeg prøvede med en middelstor hund, 5 år gammel, glad og aktiv etc

- Peter