Hvordan gør I?
Fra : Elmer Fjort

Dato : 15-10-08 18:00

Et råd søges.

Vi har idag været hos dyrlægen med vores lille hund, fordi den kløede ørene
temmeligt meget.
Diagnosen var simpel, den havde noget svamp i ørene.

Den skal daglige have renset ørene og dryppet dem 2 dage dagligt med nogle
svampedræbende dråber.

Dyrlægen fik lov uden de store problemer at rense ørene på den. Men da vi så
kom hjem og skulle komme de andre dråber
i ørene, blev den lille hund fuldstændig balstyrisk. Og ville bestemt ikke
snakke med os i lang tid bagefter.

Hvordan gør I andre når sådan noget sker??

Elmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-08 18:13

"Elmer Fjort" skrev

> [...]
> så kom hjem og skulle komme de andre dråber
> i ørene, blev den lille hund fuldstændig balstyrisk. Og ville bestemt ikke

Vædsken har nok været lidt for kold

> Hvordan gør I andre når sådan noget sker??

Jow der skal jo noget overtalelse til og hele seancen skal gerne være så
positiv som mulig på en eller anden måde

- Peter

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-10-08 18:23

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> writes:

> [...]
> os i lang tid bagefter.
>
> Hvordan gør I andre når sådan noget sker??

Er fast og bestemt og gør det der skal gøres. Derefter snakker og
hygger vi meget. Men mens det står på er det bare at holde ved og
blive færdig og lade være med at vise det hvis man er usikker.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-10-08 21:39

Trine Kornum Christiansen kom med følgende:

> [...]
> hygger vi meget. Men mens det står på er det bare at holde ved og
> blive færdig og lade være med at vise det hvis man er usikker.

Præcis!
Hold ved, tag fat, osv., uden at være for ubehagelig, og lav juleaften
bagefter, så den ved at der kan vente noget godt, bagefter, næste gang.
De kan virkelig være stærke når de vil åle sig væk fra en ubehagelig
situation, så hav et fast tag i den inden du går i gang.
Et eksempel: Vi blev nødt til at børste tænder på Leffe, det var han
ikke vild med. Sidste gang jeg gjorde det, sad han på mit bryst og lod
mig bare gøre det (han havde lært at det blev gjort ligegyldigt hvad,
så man kan ligeså godt få noget godt ud af det).
Jeg roser ikke så meget med guffere, men med rosende ord og kærlige
hænder (ad, det lyder fælt) og det virker ganske fortrinligt, når man
har vænnet dem fra guffere.
Held og lykke, og giv ikke op, men vær bestemt.
Kai

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-10-08 11:57

Elmer Fjort skrev:

> Hvordan g�r I andre n�r s�dan noget sker??

Kunsten er at have indøvet det at vise tænder, se øjne, ører etc.
inden ubehaget opstår, så går det nemmere den dag det er så vidt at
det der er ubehag der hvor man skal til.

Som det er nu, er det bedste at gøre det der skal gøres, og ikke vise
at man er blød hvis hunden ikke lige har lyst. Det er jo altså ikke
koncentreret svovlsyre der skal ind i de ører, så det er vist ligeså
meget hundens forfængelighed det går ud over, end egentlig smerte..
Min skidebange borzoi var ved at gå i spåner da en dyrlæge skulle
kigge på ham. Det var fordi dyrlægen veg tilbage når han viste tegn på
angst: Ergo: Vis tegn på angst = så slipper du!
En anden dyrlæge gik lige på, virkede selvsikker, og veg ikke tilbage
da hunden viste tegn på angst, og så gik det ellers helt uden
problemer.
(I den klinik hvor jeg er nødt til at komme bliver man åbenbart aldrig
ekspederet af den samme dyrlæge to gange..)

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-08 09:40

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> snakke med os i lang tid bagefter.
>
> Hvordan gør I andre når sådan noget sker??

Hej Elmer

Tja, hvad skal man sige.... Dette er sådan set afprøvet, på tre hunde og 1
kat.... Og når ørerne klør, lægger både hunde og kat, ganske frivilligt øre
til, at man stopper sin finger allerdybest ned i ørerne.... Så dyp fingeren
i det svampedræbende stof.... Kunne være noget så simpelt, som
atamonvand.... Og klø den rigtigt godt i ørerne, og den vil sikkert nyde
det....

Men tag så meget som en vatpind i hånden, og den trækker øret til sig, og
audiensen er pludseligt, meget besværet...

M.V.H....Benny..

Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-10-08 10:38

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men tag så meget som en vatpind i hånden, og den trækker øret til sig, og
> audiensen er pludseligt, meget besværet...

Takker for rådene.

Tro det eller ald være, de næste gange (igår aftes og her til formiddag)
gik det egentligt
uden de store problemer. Så vi håber at hun har forstået at det er for
hendes bedste vi går det.

Elmer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-08 11:41

"Elmer Fjort" skrev

> Tro det eller ald være, de næste gange (igår aftes og her til formiddag)
> gik det egentligt uden de store problemer.

Bare husk at vædsken ikke må være kold :)

- Peter

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-08 12:26

Benny Mortensen skrev:

> Og når ørerne klør, lægger både hunde og kat, ganske
> frivilligt øre til, at man stopper sin finger allerdybest ned i
> ørerne....

Du sku se Blackie; dét er den højeste nydelse for ham!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-10-08 06:38

> Du sku se Blackie; dét er den højeste nydelse for ham!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hej Hans

Ja han er arveligt belastet den knægt .....

Er ved at samle billeder sammen til jer....

Blackie ser nu meget sød ud, smurt ind i A 38

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-08 08:44

Benny Mortensen skrev:

> Ja han er arveligt belastet den knægt .....

Nå, okay

> Er ved at samle billeder sammen til jer....
>
> Blackie ser nu meget sød ud, smurt ind i A 38

Hæ hæ - dét bliver sjovt at se
Hans
www.zofiaoghans.dk