MS Windows
briani 27239
Alternativ til anti-screensaver
Fra : Kjeld2

Dato : 15-10-08 09:12

Jeg bruger "caffe1ne.exe", http://www.loonies.narod.ru/, for at forhindre at
min PC går i tvungen screensaver efter 5 minutter. Programmet virker sådan
set ganske fint men den fungere på den måde, at den hvert 59. sekund
kortvarigt emulere et tryk på SHIFT. Det er lettere irriterende hvis man er
ved at markere en tekst m.v. at den markering pludselig forsvinder.

Jeg ville godt kunne leve med det, hvis jeg kunne opsætte intervallet fra
hvert 59. sekund til f.eks. hvert 4:30 minut men det er der ikke mulighed
for.

Er der alternativer til lige dét program, så jeg undgår at min PC går i
screensaver?

Og lad nu være med at komme med alle mulige "hvad siger din IT afdeling til
det" - jeg ér IT afdelingen og skal bruge programmet til at undgå
screensaver ved præsentationer m.v. Vi er en underafdeling af et større
firma og har fået tvungen GPO og programmet skal kun bruges i.fb. med
præsentation. Så burde det moralske aspekt vist være afklaret.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-08 13:22

Kjeld2 skrev:
> Jeg bruger "caffe1ne.exe", http://www.loonies.narod.ru/, for at forhindre at
> min PC går i tvungen screensaver efter 5 minutter.

Undskyld mit sikkert meget naive spørgsmål: Hvorfor slår du
ikke bare pauseskærmen fra i Windows?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Kjeld2

Dato : 15-10-08 14:47

> Undskyld mit sikkert meget naive spørgsmål: Hvorfor slår du ikke bare
> pauseskærmen fra i Windows?

Fordi det er en forced GPO.

Fra : Ole Helms

Dato : 15-10-08 23:31

On Wed, 15 Oct 2008 15:46:53 +0200, "Kjeld2"
<6s5gg23@gmail.REMOVE.com> skrev:

>Fordi det er en forced GPO.

Forhindrer den dig også i at redigere registreringdatabasen, så du kan
få pauseskærms fanen vist?

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoDispScrSavPage"=dword:00000000

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-08 08:56

"Ole Helms" skrev

> Forhindrer den dig også i at redigere registreringdatabasen

Det er sandsynligvis lavet så det ikke er tilladt at starte "registry
editing tools"

- Peter

Fra : Holst

Dato : 15-10-08 13:34

Kjeld2 wrote:

> [...]
> for.
>
> Er der alternativer til lige dét program, så jeg undgår at min PC går i

Øh ... hvorfor slår du ikke bare screensaveren fra?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-08 18:21

"Holst" skrev

> Øh ... hvorfor slår du ikke bare screensaveren fra?

Windows kan indstilles så at man fx ikke har adgang til at slå pauseskærmen
fra
Det er alm anvendt i virksomheder for at undgå for meget pilleri og andre
"ulykker"

GPO ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_Policy

- Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-10-08 15:29

On Wed, 15 Oct 2008 10:12:14 +0200, "Kjeld2"
<6s5gg23@gmail.REMOVE.com> wrote:

> [...]
>for.
>
>Er der alternativer til lige dét program, så jeg undgår at min PC går i
Der er et program der hedder noget med flipscreensaver (FlipSS?) der
nogle gange kan benyttes til dette formål.

/Hans

Fra : Rado

Dato : 16-10-08 00:57

On Wed, 15 Oct 2008 10:12:14 +0200, "Kjeld2"
<6s5gg23@gmail.REMOVE.com> wrote:

>Er der alternativer til lige dét program, så jeg undgår at min PC går i
>screensaver?

Bliver Pause/Break tasten på maskinen brugt til noget (sker der noget
når du trykker på den i Windows?). Ellers så prøv den her (kræver .NET
Framework 2.0 er installeret)

http://taosoft.dk/temp/keytrigger.zip

Den trigger Pause tasten hver gang det valgte antal sekunder er gået.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.