kan man farve læderet !?
Fra : Coraggio

Dato : 14-10-08 18:05

Hej NG

Jeg har længe ledt efter en fed læderjakke - og nu har jeg fundet en i
Finland - de har nogen andre Arlen Ness modeller end den danske importør -
jakkn er sort/hvid, men der er to hvide drager på ryggen (måske lidt
voldsomt til mig) men resten af jakken er bare super fed, så nu er mit
spørgsmål, kan man farve disse drager sorte, så de ikke er så dominerende ?
Og hvad bruger man til det ?

Go´ efterårs ferie

Brian - TL1000R

Fra : Thore Jensen

Dato : 14-10-08 18:41

Coraggio skrev:
> [...]
> spørgsmål, kan man farve disse drager sorte, så de ikke er så dominerende ?

Narvsværte...

Thore

Fra : Coraggio

Dato : 14-10-08 19:33

> Narvsværte...

Okey, hvor købes de ?

Jeg kender ikke til narvsværte - vil det evt smitte af på jakken´s andre
hvide dele, når det er blevet påført !?

Hilsen Brian

Fra : B&O

Dato : 14-10-08 20:09

"Coraggio" <1HXcoraggio@coraggio.dk(fjern 1HX)> skrev i meddelelsen

> Okey, hvor købes de ?
>
> Jeg kender ikke til narvsværte - vil det evt smitte af på jakken´s andre
> hvide dele, når det er blevet påført !?
>
> Hilsen Brian

Narvsværten skal du pensle på hvor du ønsker at den skal dække. Men det er
vigtigt at du først affedter læderet på disse steder, da narvsværten ellers
ikke trænger i.
Men det er nu ikke så svært som det kunne lyde. Prøv du kun roligt. Evt på
et knap så synligt sted.

Hilsen Ove
(Smardret) CBR XX

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-08 20:19

> Okey, hvor købes de ?
>
> Jeg kender ikke til narvsværte - vil det evt smitte af på jakken´s andre
> hvide dele, når det er blevet påført !?

Jeg tvivler kraftigt. Narvsværte er godt til at farve naturlæder.
Hvidt læder er som regel overfladebehandlet på en sådan måde, at det ikke
suger længere.
Så narvsværten kan ikke trænge ind, og resultatet bliver noget underligt
lysegråt stads.
Jeg tror faktisk det er en slags plastik-belægning (kunstig narv) som de
bruger på det hvide, ellers ville det ikke kunne holde.

/Allan