Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon SB-800
Fra : Bjarne

Dato : 14-10-08 11:21

Jeg leder efter en Flash som kan "flashe" wireless uden brug af koder
eller andet setup. Altså den skal bare flashe synkront med en anden
tilfældig flash.
Jeg mener at SB-800 kan dette, men jeg vil lige have det bekræftet
inden jeg bestiller en.

Nogen der ved noget?

mvh
Bjarne

Fra : Søren Friberg

Dato : 14-10-08 18:25

Bjarne skrev:
> [...]
> tilfældig flash.
> Jeg mener at SB-800 kan dette, men jeg vil lige have det bekræftet

Det kan den og både SB-600 og selvfølgelig SB-900 sammen med mit D200 hus.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-08 11:48

Super, tak!

Fra : BRSF-DK

Dato : 14-10-08 19:11

Hej Bjarne

Du kan på forhånd hente lidt om den bl.a. manual her i min samling med
vejledninger om Nikon Speedlight og tilbehør for speedlight samt brug af
Flash i forskellige situationer

http://fotohobby.dk/filer/Bjarne_foto-download.htm#Nikon

Bjarne Fahnøe
6855 Outrup
www.fahnoe.dk - www.fotohobby.dk - www.news.fotohobby.dk

Fra : ab©

Dato : 14-10-08 20:32

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg leder efter en Flash som kan "flashe" wireless uden
> brug af koder eller andet setup. Altså den skal bare
> flashe synkront med en anden tilfældig flash....

Hvis det "bare" er et spørgsmål, om at fungere sammen med en "tilfældig"
flash, er der vel ingen grund til at "skyde gråspurve med kanoner" - så må
enhver ældre flash vel kunne klare opgaven sammen med en slave-udløser, der
får blitzen til at reagere på et flash-glimt ?

ab©

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-08 14:06

> [...]
> enhver ældre flash vel kunne klare opgaven sammen med en slave-udløser, der
> får blitzen til at reagere på et flash-glimt ?

Tjae både og det skalbruges i forholdsvis prof øjemed, så jeg vil have
noget ordentligt. Jeg en nu endt op med at købe en 580ex II, jeg har
en i forvejen og jeg satser på snart at anskaffe et canon kamera mere,
så jeg kan ligeså godt følge linien. Nikon'en har jeg prøvet før, den
er helt fin til opgaven, men hvis jeg køber mere canon udstyr er det
måske dumt at spare lidt, Nikon er lidt billigere end canon flash, men
f... det, jeg må videre.

Nu er den bestilt og kommer vel snart med posten.

Tak for alle indlæg

Bjarne