Pædofili og mord hos Jehovas Vidner?
Fra : Cyril Malka

Dato : 14-10-08 11:05

Jehovas Vidner: (14/10-2008) - Bag stilhedens mure - Pædofili og mord
hos Jehovas Vidner?

Sagen menes at være sket i en Jehovas Vidne-familie. Faderen anklages af
sin datter for at have misbrugt hende, da hun var 13 år gammel. Ifølge
datteren fik han et barn med hende (moderen hjalp ved fødslen, der
foregik på køkkenbordet), for bagefter at slå den nyfødte ihjel.
Ifølge Erik Jørgensen, informationsekretær for sekten, er disse anklager
om pædofili (som dog er blevet rettet af flere børn) grundløse. Her er
reportagen:

<http://sekter.org/jehovas_vidner/multimedier.html>

--
Venligst,

Cyril

Viden om sekter: http://www.sekter.org
Nyheder om sekternes verden: http://www.etsectera.com

Fra : Vidal

Dato : 14-10-08 11:48

Cyril Malka skrev:
> [...]
> Ifølge Erik Jørgensen, informationsekretær for sekten, er disse anklager
> om pædofili (som dog er blevet rettet af flere børn) grundløse. Her er

Har du ikke kørt den historie før? Jeg synes at huske,
det må være en ca. 10 år gammel sag?

Er det en ny sag eller er det en genudsendelse?

Er der nogen evidens for at seksuelt misbrug af børn er
mere udbredt mellem JV'er end hos andre?

Du svarer jo, som vanligt, sandsynligvis ikke på relevante
spørgsmål, men det kunne da være interesant at vide, hvad
din dagsorden her er og om historien er ny.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 14-10-08 12:26

Den 14.10.2008 kl. 12:48 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:

> [...]
> spørgsmål, men det kunne da være interesant at vide, hvad
> din dagsorden her er og om historien er ny.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er en gammel historie, men en tankevækkende historie. Den handler om
fundamentalistiske, patriarkalske lukkede samfund. De har nogle
tilsvarende erfaringer i Sverige. I strengt fundamentalistiske, lukkede
samfund som taler meget om forbudt sex giver megen fokus om emnet en
betændt interesse for netop det.
Jeg husker ikke hvad sekten hed i Sverige, men jeg husker et citat fra
historien.

Det var en familie med flere døtre. Efter sædvane i miljøet kom den ældste
søster ind til den yngre- og forklarede hende at nu kunne hun nok snart
vente at far kom på besøg!

I disse miljøer er man som "en stat i staten". Man har sit eget "politi" i
form af ældsteråd eller lignende. Det vil sige at man søger at løse sine
egne problemer indenfor trossamfundets grenser.
I og for sig ville man også løse andre forbrydelser som tyveri og mord,
hvis det ikke lige var fordi "djævelens samfund" udenfor "blandede sig"

Disse "lovovertrædelser" som samfundet selv bedømmer søger man at dømme
indenfor egne rækker, for at vise at man er et fuldt fungerende samfund
der kan "Overtage Guds Paradis"

De domme man fremkommer med og de afgørelser man kommer med afviger på
afgørende punkter fra de domme samfundet udenfor ville komme med.
Lad os tage et tilfælde af tyveri. Der ville typisk blive forlangt en
tilbagelevering af tyvekosterne, eller en betaling for skaden. Tyven ville
ikke få fængselsstraf men ville blive mødt med krav om anger og at sidde
lyttende på bageste række et års tid, for eksempel.
Når tyven er gået ind på de betingelser er sagen afklaret.

Krav fra samfundet udenom, omkring retssag og eventuelt fængsel, vil blive
betragtet som utidig indblanding. Samfundet er dem indenfor! Dem udenfor
er "Saudi Arabia" eller noget tilsvarende i sektens øjne! Jo mere de kan
undgå at blande sig jo bedre.

Synet på incest i disse sekter er nok noget i retning af "banal
familiefejl". Og da samfundene er patriarkalske, falder al tvivl ud til
fordel for familiepatriarken. Der kræves 2 eller tre vidner som i GT,
eller indrømmelse fra patriarkens side.
Hvis han indrømmede, hvad han nok ikke gør, så ville han blive udstødt og
vanæret i yderste potens. Men at nå dette stadie er som regel en praktisk
umulighed. Det hele vil i praksis komme til at tage sig ud som en
neddysning, idet der ikke bliver blandet politi og efterforskning ind i
billedet.
Et stort motiv er også at bevare familien som en agtværdig idyl i
modsætning til "dem udenfor med de mange opløste familier!" Så
familiepokalen er vigtig at holde pænt pudset!

Det er de lukkede patriarkalske Gammeltestamente-agtige samfund man kan
klandre, de burde oplyses og afvikles. De udvikler sig altid til betendte
miljøer.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech