v-strom related
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 14-10-08 13:31

Hej

Skulle der nu sidde en derude, som ud over mig kører v-strom, kan jeg anbefale at smutte ind på følgende forum.

http://www.v-strom.dk

Kom frisk.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Nielsen

Dato : 14-10-08 21:35

> Skulle der nu sidde en derude, som ud over mig kører v-strom, kan jeg
> anbefale at smutte ind på følgende forum.
>
> http://www.v-strom.dk

Der står jo ingen ting? Så hellere http://11109.rapidforum.com/
Her er der _masser_ om V-Strom.

/Ths

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 15-10-08 07:41

Nielsen submitted this idea :

> Der står jo ingen ting? Så hellere http://11109.rapidforum.com/
> Her er der _masser_ om V-Strom.
>
> /Ths

Nej - Ikke endnu.
Det er et helt nyt forum.
Tanken er, at det skulle blive som de internationale (som det du henviste til).
Dette skal bare være på dansk.

Mcihael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-10-08 07:58

Michael Vilhelmsen skrev den 15 okt 2008 i

> [...]
> Tanken er, at det skulle blive som de internationale (som det du
> henviste til). Dette skal bare være på dansk.

Hej Michael - det er al ære værd at du forsøger dig, og jeg håber ikke
du bliver skuffet - men der er mange fuldt udbyggede og levende V-strom
sites allerede. Hvorfor begrænse sin informationssøgning til et dansk
site? Et forslag til indhold kunne være at du listede links til andre
V-strom sider, a´la "friends" . Et andet forslag kunne være at samle
danske V-strom ejere med formål om at planlægge nationale V-strom træf
og lignende. Check også lige for stavefejl, det pynter

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 15-10-08 08:05

Arne Lorenzen submitted this idea :
> [...]
> danske V-strom ejere med formål om at planlægge nationale V-strom træf
> og lignende. Check også lige for stavefejl, det pynter

Det er ikke mig der står for sitet.
Det er oprettet af andre - Jeg bruger alle de sites jeg kan finde.

Men jeg har mødt en del - både på nettet og i levende live - som har efterlyst sådan et forum på dansk.
De fleste kan jo nok engelsk, men jeg møder altså stadigvæk nogle, hvor engelsk er en begrænsning. Eller tysk for den sags skyld.

Så jeg støtter op om ideen. Så kan folk jo selv bestemme om de vil med eller ej.

En anden fordel ved et dansk side kan være, at vi som danskere nemmere kan komme i kontakt med andre der har præcis den samme MC.

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : olle

Dato : 18-10-08 12:41

Michael Vilhelmsen wrote:
> [...]
>
> Skulle der nu sidde en derude, som ud over mig kører v-strom, kan jeg
> anbefale at smutte ind på følgende forum.

Måske en grund til ikke at bruge forummet:

"Jeg sendte den pågældende en udstemme fordi han i en tråd om Suzuki
nedgjorde Reinhardt, og det mås man ikke på MCG(siger de)"

http://v-strom.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=31

Ole

Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-08 12:53

On Sat, 18 Oct 2008 13:41:04 +0200, olle <oo@hotmail.com> wrote:

>Måske en grund til ikke at bruge forummet:
>
>"Jeg sendte den pågældende en udstemme fordi han i en tråd om Suzuki
>nedgjorde Reinhardt, og det mås man ikke på MCG(siger de)"
>
>http://v-strom.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=31

Det er 2 forskellige ting, det forum der omtales er

MCG = http://www.motorcykelgalleri.dk

Som ikke er identisk med V-Strom.dk

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : olle

Dato : 18-10-08 13:18

MKS - 74 wrote:

> Det er 2 forskellige ting, det forum der omtales er
>
> MCG = http://www.motorcykelgalleri.dk
>
> Som ikke er identisk med V-Strom.dk

Dooh MKII

Ole

Fra : Armand

Dato : 18-10-08 13:48

olle skrev:

> Måske en grund til ikke at bruge forummet:
>
> "Jeg sendte den pågældende en udstemme fordi han i en tråd om Suzuki
> nedgjorde Reinhardt, og det mås man ikke på MCG(siger de)"
>
> http://v-strom.dk/forum/viewtopic.php?f=33&t=31

HA!
Lige vand til min mølle á: "mærkeklubber er ikke andet end rygklapperi,
og at man IKKE skal forvente sig at gøre fornuftige erfaringer blandt et
sådant hylende ulvekobbel" :-|

--
Armand.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-10-08 09:08

It happens that Armand formulated :

> HA!
> Lige vand til min mølle á: "mærkeklubber er ikke andet end rygklapperi, og at man IKKE skal forvente sig at gøre fornuftige erfaringer blandt et sådant hylende ulvekobbel" :-|

Kunne du ikke uddybe denne lidt?
SKal sikre mig jeg forstår det du læser korrekt.

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Armand

Dato : 20-10-08 23:06

Michael Vilhelmsen skrev:
> It happens that Armand formulated :

> Kunne du ikke uddybe denne lidt?
> SKal sikre mig jeg forstår det du læser korrekt.

Jeg hoppede lige på samme misforståelse som olle

Men derfor fraviger jeg ikke min udtrykte skepsis over mærkeklubber i
almindelighed, og dermed også V-strom forum'et :-|

--
Armand.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 21-10-08 07:22

Armand laid this down on his screen :

> Jeg hoppede lige på samme misforståelse som olle
>
> Men derfor fraviger jeg ikke min udtrykte skepsis over mærkeklubber i almindelighed, og dermed også V-strom forum'et :-|

Så er vi faktisk enige.

Jeg er heller ikke altid den store tilhænger af mærkeklubber.
Men nu har jeg mødt en del af de medlemmer der pt er - Og hver gang har vi da stået og diskuteret ting og sager.
Så en eller anden tog og lavede et forum - thats it.

Men jeg vil give alle ret i, at man bør bruge sin sunde fornuft og søge råd forskellige steder.
Ikke afvise nogen. Heller ikke blankt acceptere alt.

Det hele handler om sund fornuft og en anelse skepsis. I mine øjne...

Michael

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-10-08 10:28

Armand skrev:

> HA!
> Lige vand til min mølle á: "mærkeklubber er ikke andet end rygklapperi,
> og at man IKKE skal forvente sig at gøre fornuftige erfaringer blandt et
> sådant hylende ulvekobbel" :-|

MCG = MotorCykelGalleri - meget kan man kalde det men mærkespecifikt -
næppe

For så vidt angår mærkespecifikke sider/portaler, er jeg ikke enig med dig.

Jeg frekventerer 2 mærkespecifikke portaler - SV-portal.com og Citronik

Javist ja, men er grundlæggende enige om at være ejere af en given
MC/Bil/model, men der hører enigheden bestemt også op.

Begge portaler har været kilder til forståelse af fejl, fejlmeldinger,
mærke- og typefejl. Der har været god og relativ objeltiv* rådgivning
til de der har søgt information om køb af pågældende køretøj.

Der er oprettet lange tråde alene med problemer - store som små, fabriks
årsag, som selvforskyldte problemer, det er da super IMO.
Lange vejledningstråde med billeder, diagrammer og eksempler er da også
gode at have.

Samlede henvendelser til fabrikanten har jeg sågar også oplevet, vedr.
en serie med lejehustolerancer,der var smuttet i fabrikationen af en hel
serie (der endte i UK ) - jo jo

Så jeg mener ikke man skubber problemerne under gulvtæppet - tvært imod
(ihvertfald der hvor jeg "kommer")

*
Relativ objektiv skal ses i lyset af, at der ikke er mange der skriver
"Hold dig langt væk - fordi...fordi...Derfor!". Til gengæld er der
masser af råd i retningen af, egne oplevelser af begrænsninger og
anvendelses muligheder, typiske fejl og opmærksomhedspunkter. Disse kan
så lede til "det er nok ikke noget for dig" svar.

På den anden side savner jeg ikke vejledninger i retningen af "hold dig
langt væk - bare fordi - fordi!"

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 16:33

On Mon, 20 Oct 2008 11:28:21 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> mærke- og typefejl. Der har været god og relativ objeltiv* rådgivning
> til de der har søgt information om køb af pågældende køretøj.

Ja-ja, men Du vælger også dine fora, og klubber med omhu. Man kan sagtens
finde "det" som Armand nævner. De fora er blot så rygende ligegyldige for
dig og mig.

I øvrigt er det ofte ældre personager på et givent forum, der føler sig
trådt når talen går på typiske fejl, og som forsvarer sig med "fortiden".

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 20-10-08 22:28

> HA!
> Lige vand til min mølle á: "mærkeklubber er ikke andet end
> rygklapperi, og at man IKKE skal forvente sig at gøre fornuftige
> erfaringer blandt et sådant hylende ulvekobbel" :-|

Hej Armand.
Nu er det jo ikke første gang, du pukler på mærkeklubberne, du har
sikkert ret, men er vi ikke alle sammen lidt sarte, når det er vores
ejendom, og dermed vores dømmekraft, der bliver udstillet, og måske
endda kritiseret?
Husk §5 i:
http://www.dfmc.dk/love.asp

--
Michael D
For those who understand, no explanation is needed.

Fra : Armand

Dato : 20-10-08 23:19

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> sikkert ret, men er vi ikke alle sammen lidt sarte, når det er vores
> ejendom, og dermed vores dømmekraft, der bliver udstillet, og måske

Jo lige netop!
Selv herinde har jeg fået smæk for at punke modeller som andre læsere
(måske ud fra §5) havde som kært eje

Jeg hár mine mantra'er her på gruppen; men der er ingen der siger at
mine meninger er den endegyldige sandhed - Kløves forsvar af SV-forum'et
er således sikkert meget relevant.
Men derfor kan man (især som newbie) jo godt bruge min skepsis til selv
at spise brød til hvad man får serveret af udtalelser fra 3-mand sådanne
steder :-|

--
Armand.