Endnu en...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-10-08 02:15

http://politiken.dk/indland/article582598.ece

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Icewind

Dato : 14-10-08 05:57

Det er ikke motorcyklisten der begår fejl som mange siger det ellers er når
der bliver dræbt en med at de kørte stærkt osv.

Fra : Gimbal

Dato : 14-10-08 20:24

"Icewind" <no@no.dk> wrote in message
> Det er ikke motorcyklisten der begår fejl

Jeg havde selv en oplevelse i dag. En ung pige går direkte ud på gaden,
mellem to parkerede biler, uden at se sig for. Hun går med en hund, som jeg
påkører, hvorefter jeg ryger over i modsatte vognbane, og videre ind i
autoværn/hegn, hvor min MC bliver helt smadret og jeg ryger af.

Fik sår på skinnebenet. Hunden brækkede forbenet og i shock.
Pigen eller jeg kunne lige så vel havde været dræbt.

Hvad fanden skal man gøre, når folk vader lige midt ud på vejen, få meter
foran en... og nej, jeg kørte ikke for stærkt.

Fra : Gimbal

Dato : 14-10-08 20:30

Og forresten, hatten af til Steven's MC Shop, som var så hjælpsomme at komme
med en MC varevogn og hente min crashede maskine. Det er fanme god service.

Fra : BoA

Dato : 14-10-08 20:56

Gimbal skrev:

> Hvad fanden skal man gøre, når folk vader lige midt ud på vejen, få meter
> foran en... og nej, jeg kørte ikke for stærkt.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!

BoA

Fra : MartinK

Dato : 16-10-08 01:05

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i meddelelsen
> http://politiken.dk/indland/article582598.ece
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.

Jeg forstår ikke helt hvorfor der skal postes hver gang en biker er
involveret i et uheld.
Er det for at skræmme mulige kommende bikere væk???

Martin.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-08 07:00

MartinK wrote:

> Jeg forstår ikke helt hvorfor der skal postes hver gang en biker er
> involveret i et uheld.
> Er det for at skræmme mulige kommende bikere væk???

Det er nu rart at kende farerne derude - ellers kan man jo ikke
forberede sig på dem. Det går næppe kommende bikere og motorcyklister
næsen forbi at der er en øget risiko ved den form for transport. Et
ordsprog der sagtens kan omskrives til vores hobby :

"Forled ikke nogen til at dykke, men vejled enhver, der absolut vil." -
Otto Lerris

--
vh
Torben - ikke biker

Fra : MartinK

Dato : 16-10-08 11:14

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan omskrives til vores hobby :
>
> "Forled ikke nogen til at dykke, men vejled enhver, der absolut vil." -

Ikke just vejledning der nævnes.

Martin.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-08 11:30

MartinK wrote:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ikke just vejledning der nævnes.

I sprtsdykkerhåndbogen er dykkerskader også beskrevet detaljeret. Vigtig
vejledning IMHO.

OK - fokus på din pointe - hvad vil du med dit indlæg? Indføre censur på
usenet? Eller hvad er dit mål?

--
vh
Torben

Fra : MartinK

Dato : 16-10-08 19:00

> [...]
> usenet? Eller hvad er dit mål?

">>>> Jeg forstår ikke helt hvorfor der skal postes hver gang en biker er

Det har du jo læst, ikk?
Og jeg har også fået et par mails angående spørgsmålet.
Jeg er egentlig bare rigtig træt af at høre om smadrede motorcyklister.

Martin.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-10-08 07:35

MartinK wrote:

> Det har du jo læst, ikk?
> Og jeg har også fået et par mails angående spørgsmålet.
> Jeg er egentlig bare rigtig træt af at høre om smadrede motorcyklister.

Jamen så ligger løsningen jo lige for - og den er ikke at brokke sig
over indlæg der er on topic IMHO.

--
vh
Torben

Fra : MartinK

Dato : 18-10-08 19:48

> Jamen så ligger løsningen jo lige for - og den er ikke at brokke sig over
> indlæg der er on topic IMHO.

Det er dig der er brokkerøven her.
Hvad min menig er, er desuden fuldstændig uden for din rækkevidde.

Martin.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-10-08 20:40

MartinK wrote:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er dig der er brokkerøven her.
> Hvad min menig er, er desuden fuldstændig uden for din rækkevidde.

Nå for søren.

--
Torben

Fra : MartinK

Dato : 18-10-08 21:14

> Nå for søren.

Husk at tage dine piller i aften.

Fra : Ulvir

Dato : 18-10-08 21:50

"MartinK" <martinK@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Husk at tage dine piller i aften.

Godt du nævnte det! Jeg var lige ved at glemme mine..

Fra : MartinK

Dato : 19-10-08 12:55

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "MartinK" <martinK@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Godt du nævnte det! Jeg var lige ved at glemme mine..

Glad for at kunne hjælpe.
;)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-10-08 10:18

MartinK skrev den 18 okt 2008 i

> Husk at tage dine piller i aften.

Såså
Lortevejret undskylder folks irritabilitet, et stykke af vejen.
Glæd dig til det gode vejr i november....

Næste gang ved alle at topic "Endnu en" handler om ulykker, så kan der
vælges.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : N/A

Dato : 18-10-08 20:45

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-10-08 17:43

"MartinK" <martinK@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ikke just vejledning der nævnes.

Måske ikke, men så oplysning da!
--
Michael D

Fra : Gimbal

Dato : 16-10-08 21:49

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Måske ikke, men så oplysning da!
> --
> Michael D

Efter selv netop at have været ude for en ulykke, ud af den blå luft, så
synes jeg ikke der kan mindes for meget om faren ved at køre motorcykel. Jeg
kører normalt altid i fuld racer-dragt af læder, men lige den dag valgte jeg
at køre i jeans, fordi jeg bare lige skulle shoppe og så hjem igen... mine
læderbukser har et skjold lige netop på det stykke af mit skinneben som nu
er i bandager. Hvis folk jævnligt bliver mindet om at det er PISSE FARLIGT
(undskyld sproget), så kan det være at de tager deres udstyr på hver gang,
og holder mere øje med andre's besynderlige færdsel i trafikken.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-08 22:21

Gimbal skrev:
Hvis folk jævnligt bliver mindet om at det er PISSE FARLIGT
> (undskyld sproget), så kan det være at de tager deres udstyr på hver gang,
> og holder mere øje med andre's besynderlige færdsel i trafikken.

+1

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : N/A

Dato : 18-10-08 20:45

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-10-08 07:32

MartinK skrev den 16 okt 2008 i

> Jeg forstår ikke helt hvorfor der skal postes hver gang en biker er
> involveret i et uheld.
> Er det for at skræmme mulige kommende bikere væk???
>
> Martin.

Jeg føler også "ubehag" når jeg læser om det, men er alligevel tilfreds
med at få min opmærksomhed omkring blandt andet "modkørende,
venstresvingende bilister" skærpet.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 16-10-08 07:57

- jeg synes også det er for meget! Det står jo i EB BT JP osv.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-08 08:11

Niels Rasmussen wrote:

> - jeg synes også det er for meget! Det står jo i EB BT JP osv.

Hvorfor vælger du dem så ikke fra?

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 16-10-08 17:46

> Hvorfor vælger du dem så ikke fra?

Ja, i betragtning af de kommentarer snart sagt enhver dansker har om
(især) EB og BT, så er det utroligt at de overhovedet sælges!

--
Michael D

Fra : lars.birkemose@gmail~

Dato : 18-10-08 12:29

On 17 Okt., 08:34, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Jamen så ligger løsningen jo lige for - og den er ikke at brokke sig
> over indlæg der er on topic IMHO.
>
> --
> vh
> Torben

Jeg er fuldstændigt enig med Martin her.
Hvad fanden skal vi med links til ulykker, så længe de ikke indeholder
nogen som helst relevant information?

Og Torben! Jeg ved ikke hvordan tingene fungerer i din verden, men i
min verden er det fuldt legalt at brokke sig over indlæg uden at det
medfører at man skal belæres om hvad man bør læse og hvad man bør
kommentere på.
Den oprindelige post var en stinkende bunke bæ - og så vil jeg iøvrigt
skide på hvad dykkerhåndbogen siger!

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-10-08 20:45

lars.birkemose@gmail.com wrote:

> [...]
> min verden er det fuldt legalt at brokke sig over indlæg uden at det
> medfører at man skal belæres om hvad man bør læse og hvad man bør

Jeg belærer såmænd' ikke nogen. Martin har åbenbart et problem med
emnet, men da usenet er umodereret er der ikke så mange andre løsninger
på problemet end at Martin undlader at læse de indlæg.

> Den oprindelige post var en stinkende bunke bæ - og så vil jeg iøvrigt
> skide på hvad dykkerhåndbogen siger!

Hmm - den sætning har da en indbygget humor i sig selv

--
vh
Torben

Fra : MartinK

Dato : 18-10-08 21:22

> Martin har åbenbart et problem med emnet, men da usenet er umodereret er
> der ikke så mange andre løsninger på problemet end at Martin undlader at
> læse de indlæg.

Som nævt andetsted i denne efterhånden af sporet kørte samling mails,
er det ikke dit lod at bestemme andres mening og fremførelse af denne.

Du er en bedrevidende ordkløver og en brokkerøv. Ihvetfald i denne
sammenhæng.

Martin.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-10-08 21:31

lars.birkemose@gmail.com skrev:

> Jeg er fuldstændigt enig med Martin her.
> Hvad fanden skal vi med links til ulykker, så længe de ikke indeholder
> nogen som helst relevant information?

Det forekommer IMO noget mere relevant end så meget andet - GPS f.eks.,
og holder sig tilmed inden for NG's fundats :-\

> Den oprindelige post var en stinkende bunke bæ - og så vil jeg iøvrigt
> skide på hvad dykkerhåndbogen siger!

At du fremfører din opfattelse ved anvendelse af en bunke ukvemsord,
fremmer ikke din troværdighed -

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : N/A

Dato : 18-10-08 20:45

Fra : lars.birkemose@gmail~

Dato : 18-10-08 19:05

On 18 Okt., 21:44, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på problemet end at Martin undlader at læse de indlæg.

> Hmm - den sætning har da en indbygget humor i sig selv

Jo, det er netop det der er problemet.
Du belærer folk, og du taler oppefra og ned.

Det taler til din fordel at du trods alt kan se humor når du støder på
den.

Fra : lars.birkemose@gmail~

Dato : 18-10-08 19:14

> Det forekommer IMO noget mere relevant end så meget andet - GPS f.eks.,
> og holder sig tilmed inden for NG's fundats :-\

Det er ren børnehave at poste "Endnu en.." uden nogen form for
indhold.
Lad os diskutere hvordan vi undgår ulykker, og ikke svælge i
formiddagspressens ligegyldigheder.

> At du fremfører din opfattelse ved anvendelse af en bunke ukvemsord,
> fremmer ikke din troværdighed -

Tag det nu ikke tungere end højest nødvendigt.