Suzuki GSX-F 750 Blå
Fra : Icewind

Dato : 13-10-08 21:31

Hej

Er 30000kr en god pris for modelen fra 94 cycklen har gået 60000 og
motoren(er gsx-r) har gået 25000km

Mvh Icewind

Fra : Nielsen

Dato : 13-10-08 21:45

"Icewind" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er 30000kr en god pris for modelen fra 94 cycklen har gået 60000 og
> motoren(er gsx-r) har gået 25000km
>
> Mvh Icewind

Det kommer nok an på, om man sælger eller køber.

/Ths.

Fra : Icewind

Dato : 13-10-08 22:51

som køber

Fra : Nielsen

Dato : 14-10-08 21:27

> som køber

Hvilken størrelse på motoren?

Jeg vil dog mene, at en 1994 (altså 14 års gammel mc) generelt er prissat
for højt. Hvis det er en 1100 cc, så kostede den 190000;- i 1994 og 150000;-
i 1996!

Carstens MC i Varde har en GSX-R 1100 fra 1994 til salg for 25500;-

/Ths

Fra : Icewind

Dato : 14-10-08 23:01

det er uden afgift. den fra varde

motoren er en 750ccm

Fra : MicJen

Dato : 15-10-08 21:16

Øh, er det lovligt bare at sætte en motor fra én model MC over i en anden?

Specielt hvis det er en GSX-R til en GSX-F? Der skal vel betales afgift?

20% effekt reglen er da kun for den eksisterende motor, eller hvordan?

Fra : Icewind

Dato : 16-10-08 06:45

Ja, det vil jeg mene. Da han har kørt på den i sommers, så jeg tror det er
lovligt og at han har betalt det der skal med afgift osv.

Fra : MicJen

Dato : 17-10-08 17:15

> Ja, det vil jeg mene. Da han har kørt på den i sommers, så jeg tror det er
> lovligt og at han har betalt det der skal med afgift osv.

Hehe ok. Det ville bare være surt hvis du købte den og så kom til at sidde
med Sorte Per. Det var egentlig derfor jeg skrev.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 21:23

On Thu, 16 Oct 2008 07:44:39 +0200, Icewind wrote:

> Ja, det vil jeg mene. Da han har kørt på den i sommers, så jeg tror det er
> lovligt og at han har betalt det der skal med afgift osv.

Isåfald skal der følge papirer med på "afgiftningen". Men ellers er det da
en sær kombination. En GSX-F(ærge) bliver ikke spor mere sportslig, (GSX-R
agtig), af at få en sportsmotor ilagt :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Rene´

Dato : 18-10-08 13:18

Orla Pedersen skrev :

> Isåfald skal der følge papirer med på "afgiftningen". Men ellers er det da
> en sær kombination. En GSX-F(ærge) bliver ikke spor mere sportslig, (GSX-R
> agtig), af at få en sportsmotor ilagt :-/

Lyder som en Folkevogn med Porsche-motor. Sjov når det går ligeud,
farlig når vejen drejer.
Ville ikke købe sådan en hybrid-mc.

Fra : Icewind

Dato : 19-10-08 15:48

Har nu prøvekørt den og køre den ufatteligt godt, selv om der sidder en
anden motor på. Den er nysynet for ca 2½ månede siden.

Kan godt være der nogle der siger man ikke skal købe den. Men jeg blev
postiv overrasket at køre på den.

Det bliver den jeg køber. Tak for de mange svar.

Forsat god søndag.

Fra : Armand

Dato : 19-10-08 16:28

Icewind skrev:
> [...]
> anden motor på. Den er nysynet for ca 2½ månede siden.
>
> Kan godt være der nogle der siger man ikke skal købe den. Men jeg blev

Endnu et offer for købekløen (tm JJB) :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 17:06

On Sun, 19 Oct 2008 17:28:24 +0200, Armand wrote:

> Endnu et offer for købekløen (tm JJB) :-/

Ja mon ikke. :-/ Synet javel, men dét er ingen garanti for lovligheden,
eller for afgiftsproblemet. Så nu vil jeg lige agere gammel sur mand.

Tilsyneladen kommer han ikke i konflikt med afgiftsloven da ingen af de
GSX-R motorer der også er luft/oliekølede har mere end 20% højere effekt
end originalen. Til gengæld er luft/oliekølede GSX-R motorer gamle, faktisk
tilbage til 1990 ifølge www.motorbikes.be, så hvorfor købe en gammel motor
for skallede 12-15 Hk.

Skulle det være en vandkølet GSX-R motor, der er "skovlet" i, så tør jeg
slet ikke tænke på hvor mange "hovsa'er" der kan dukke op i sådan en bitsu.

Men klart, for en som er ramt af kløen er det her tom snak

Fra : Icewind

Dato : 19-10-08 17:42

Hvad skal man så kigge efter? Da jeg er ny køber af min første bike vil jeg
gerne have lidt tips til hvad man skal kigge efter?

meddelelse news:x8irn7c55uf3$.149jkgocojutx$.dlg@40tude.net...

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-08 18:00

Icewind wrote:
> Hvad skal man så kigge efter? Da jeg er ny køber af min første bike vil jeg
> gerne have lidt tips til hvad man skal kigge efter?

Så original som mulig, så let som du kan overtale dig selv til, ikke for
ekstrem siddestilling, fornuftig sammenhæng mellem slid på fodhvilere og
angivet km-stand, evt. servicebog, ingen kåbe, og så modelspecifikke
svagheder - det kan være et svagt 2. gear, svag starter osv.

Og vigtigst - prøv en masse forskellige - det er købers marked, og kun
ved at prøve forskellige modeller kan du skyde dig ind på hvad der
passer til dig - og derefter vurdere hvilken der er den bedste kandidat.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-08 18:13

On Sun, 19 Oct 2008 18:42:02 +0200, Icewind wrote:

> Hvad skal man så kigge efter? Da jeg er ny køber af min første bike vil jeg
> gerne have lidt tips til hvad man skal kigge efter?

Du skal kigge efter en mc, som står i original stand, uden underlige
ombygninger som Du alligevel som førstegangskøber ikke kan vurdere værdien
af. Tro mig, den slags ombygninger kan overraske selv garvede mc'ister. :-/
Se efter en original mc, gerne med servicehistorie, og se hellere efter en
lidt mindre, og meget nyere mc. Det kan mange gange svare sig, Du skifter
alligevel erfaringsmæssigt cyklen ud inden der er gået to år. Simpelthen
fordi at ingen er istand til at ramme helt rigtigt første gang.

Det kan godt være at det skal være en GSX-F, eller en VFR 750, (begge ville
ikke være mit valg), men det kunne også være en GS500, CB500, eller ER5,
som helt sikkert kan fåes nyere for de samme penge.

Men først og fremmest, kig på flere forskellige motorcykler, også af samme
model. Derved lærer Du at skelne skit fra kanel, tag en mc-kyndig hjælper
med om muligt.

Fra : Icewind

Dato : 19-10-08 18:49

Takker endnu engang for de gode svar. Tror jeg er en af dem der bare ville
have en mc med det sammen.

Jeg melder fra med hensyn til den mc. Og kigger efter nogle mindre i
motoren. Jeg skal ikke køre race så måske en 600ccm ville passe.

Jeg skal bruge til at køre frem og tilbage på arbejde ca 50 min. Også i
weekenden.

For overvejde at kigge fter en med fuld kåbe.

meddelelse news:lb4yiw8gbycs$.ts5y1v9ge4m7.dlg@40tude.net...

Fra : Armand

Dato : 19-10-08 19:43

Icewind skrev:
> [...]
>
> Jeg melder fra med hensyn til den mc. Og kigger efter nogle mindre i
> motoren. Jeg skal ikke køre race så måske en 600ccm ville passe.

Jeg kørte race dengang at Honda kom med 100hk på CBR600: De smadrede
fuldstændig den ellers så stolte supersports-klasse (á 750ccm) og
bedrøvede ligeledes en lang række af superbike-tunede 750'er-ejere - Så
du skal nok ikke regne 600'ere for at være mindre racede!

En lille suplerende anekdote:
På vej hjem fra Køln i sidste weekend kom jeg fra mine makkere lige før
den øde motorvej langs den hollandske grænse og lå følgelig og slappede
lidt af - Lidt for meget syntes en ejer af en sort Mercedes,
tilsyneladende, for han trak venstre om mig allerede inden
accelerations-banens brede vognbaneafmærkning ophørte.
Bagenden bar navnet AMG SLR og et kort øjeblik tænkte jeg: "lad os så se
hvad så'en en kan præstere"; men hensynet til de bagud tabte to
tifosi-motocyklisti (á Futura og M2SR) gjorde at jeg (måske også lidt
frygtsomt) holdt mig i skindet - Og så kunne vi jo bruge hver optankning
under resten af hjemturen til at diskutere hvad udfaldet af den dyst
ville have været
Vel hjemkomsten bærer Google på svaret:
Den aldrende 6 år gamle CBR skulle kunne klare 0-200km/t på tæt ved 11
sekunder og AMG'ens over 400hk skal bruge hele 18 sekunder til at skubbe
de næsten to tons bil gennem samme acceleration

--
Armand.