Kawasaki ZXR 400 93' pris
Fra : Michael Poulsen

Dato : 13-10-08 11:41

Hej

Jeg har nu igennem længere tid haft min zxr 400 fra 93' til salg på
dba.dk, uden held, den står sat til 52.000 og har kørt 19.500km., og
er i meget pæn stand, er den sat for dyr? Eller er det umuligt at
sælge på denne årstid?

Mvh
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 19:05

> [...]
> dba.dk, uden held, den står sat til 52.000 og har kørt 19.500km., og
> er i meget pæn stand, er den sat for dyr? Eller er det umuligt at

Sammenligner man med de øvrige på DBA virker det ikke for dyrt, men hvis den
ikke kan sælges, så er den nok for dyr.
Bliver de andre solgt ???

Årstiden er skidt - ville du selv købe MC lige nu, hvis det ikke var et
super godt tilbud??

/Allan

Fra : Thore Jensen

Dato : 13-10-08 19:37

AW skrev:

> Sammenligner man med de øvrige på DBA virker det ikke for dyrt,
Præcis.. og det er netop der problemet ligger IMHO

Hvis man ser på hvad man ellers kan få for 52.000 på lommen, så undrer
mig ikke at den er svær at sælge...

400 cc'erne var engang et lidt billigere alternativ til 600 ccm, sådan
er det ikke længere, tværtimod og det vil ejerne tilsyneladende ikke
indse..
Man forsøger endda ofte at sælge dem under betegnelsen "sjælden model"
- hvilket vel i køretøjssammenhæng betyder "næsten umulig at skaffe
reservedele til"

Thore

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-08 19:40

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis.. og det er netop der problemet ligger IMHO
>
> Hvis man ser på hvad man ellers kan få for 52.000 på lommen, så undrer mig
> ikke at den er svær at sælge...

Nej det undrer heller ikke mig. For samme pris kan man f.eks. få:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56863411

....en 10 år nyere cykel på 600 ccm med samme kilometerstand.

Men der er en del af de der 400 til salg i samme prisleje, så man skulle tro
der var købere.
Det behøver jo ikke være alle der tænker lige som mig

/Allan

(...og jeg ved godt, at det ikke er en racer jeg linker til, og at bla bla
bla, men det er stadig en 10 år nyere cykel der er 50% større...)

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 14-10-08 20:05

Michael Poulsen wrote:
> [...]
> dba.dk, uden held, den står sat til 52.000 og har kørt 19.500km., og
> er i meget pæn stand, er den sat for dyr? Eller er det umuligt at

I forhold til markedet de sidste mange måneder er den for dyr. Men du er
ikke alene om din overvurdering, på dba.
Det er selvfølgelig blot min vurdering, men jeg har købt og solgt for
nyligt og set hvad en del forhandlere har budt, og hvad de sætter deres
egne brugte til.

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : Michael Poulsen

Dato : 17-10-08 10:15

On 14 Okt., 21:04, Mikkel Hansen <mikkelREM...@MEhansen.net> wrote:

> [...]
> Det er selvfølgelig blot min vurdering, men jeg har købt og solgt for
> nyligt og set hvad en del forhandlere har budt, og hvad de sætter deres

Tak for gode indlæg, jeg kan godt se den nu, jeg havde nok heller ikke
købt op til vinter, medmindre prisen var helt rigtig. Hvor langt tror
i man skal ned for at komme af med den? Evt. hvad ville en forhandler
smide?

Mvh
Michael

Fra : Armand

Dato : 17-10-08 18:17

Michael Poulsen skrev:

> [...]
> købt op til vinter, medmindre prisen var helt rigtig. Hvor langt tror
> i man skal ned for at komme af med den? Evt. hvad ville en forhandler

En forhandler ville smide endnu mindre

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 21-10-08 15:18

Fra : N/A

Dato : 17-10-08 18:17

Fra : Michael Poulsen

Dato : 21-10-08 07:41

On 17 Okt., 19:17, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> En forhandler ville smide endnu mindre
>
> --
> Armand.

Ville det så være mere fornuftigt at sælge den nu til en lav pris,
eller vente til næste sæson og håbe på at kunne få mere for den, og at
den ikke var faldet i værdi?

Fra : Armand

Dato : 21-10-08 15:18

Michael Poulsen skrev:

> Ville det så være mere fornuftigt at sælge den nu til en lav pris,
> eller vente til næste sæson og håbe på at kunne få mere for den, og at
> den ikke var faldet i værdi?

Det er helt sikkert chancen værd at holde vejret til foråret - Den hár
jo efterhånden nået en alder hvor et år mere ikke betyder det store -
Især eftersom at de ZXR400 der er på markedet alle har omtrent samme alder!

--
Armand.

Fra : Michael Poulsen

Dato : 21-10-08 13:44

On 21 Okt., 16:17, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> jo efterhånden nået en alder hvor et år mere ikke betyder det store -
> Især eftersom at de ZXR400 der er på markedet alle har omtrent samme alder!

Det har du nok ret i, selvom jeg godt kunne bruge nogle penge
nu :-/..Sårn er det, tak for hjælpen

Mvh
Michael