Cloudmade
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 13-10-08 08:05

Hej

Læste lige om Cloudmade (http://cloudmade.com/) i tråden vedr. køb af GPS.

Faldt over følgende:

---snip---
Forøvrigt - Du kan få gratis kort til din Garmin her:
http://downloads.cloudmade.com/

Kortet er lavet baseret på det materiale brugere af www.openstreetmap.org har uploadet...
Dvs. det er stort set konstant opdateret med seneste veje og stier... Netop stier og små veje er OSMs force - Der er et langt bedre end hvad Garmin kan levere..
--snip---

Ud over, at jeg selv kan gå ind og læse (Som jeg har gjort) ville jeg gerne, hvis nogen der bruger det her, kunne beskrive det lidt mere indgående.

Jeg har selv en Oregon 300 og en Quest II.
Quest II er med noget ældre map, og kan derfor sagtens blive opgraderet lidt.
Min Oregon måske også - Men først skal jeg lige have en vurdering af det hele.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 08:14

On Mon, 13 Oct 2008 09:04:49 +0200, Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
> Dvs. det er stort set konstant opdateret med seneste veje og stier... Netop stier og små veje er OSMs force - Der er et langt bedre end hvad Garmin kan levere..

Mjaeh, det er ihvertfald _meget_ tyndt materiale forsåvidt Midthimmerland
:-/ Men det er vel så op til brugerne at gøre noget ved.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Carsten

Dato : 13-10-08 08:53

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Mjaeh, det er ihvertfald _meget_ tyndt materiale forsåvidt Midthimmerland
> :-/ Men det er vel så op til brugerne at gøre noget ved.

Det er ikke meget bedre her oppe i Nordjylland,
prøv at samenlign med googlemap,
--
MHV
Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 12:57

> Det er ikke meget bedre her oppe i Nordjylland,
> prøv at samenlign med googlemap,

Prøv at tjekke Svendborg - på sydfyn ud!
Jo - der mangler da helt sikkert noget... Men hvis i har en GPS der kan lave
ruter...
Så gør da lige ulejligheden at bruge de 5 minutter på at uploade ruten til
www.openstreetmap.org
Det er jo til gavn for os alle...
For et år siden var der stort set ingen veje på - i dag synes jeg det er
mægtig godt dækket...

Mvh
Allan