hunde og børn
Fra : jopa

Dato : 13-10-08 17:06

Har i denne uge besøg af et af børnebørnene, og det er lækkert at se hvordan
det store brød til Milo
er hensynsfuld og kærlig over for hende.
Specielt når man tænker på ham som et frådende uhyre når der kommer fremmede
på gårdspladsen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 13-10-08 17:17

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvordan det store brød til Milo
> er hensynsfuld og kærlig over for hende.
> Specielt når man tænker på ham som et frådende uhyre når der kommer

Jamen jeg kender det godt, Loui her er også godheden selv, sød og yderst
forsigtig overfor ungerne her, men kan være noget så grovkornet overfor
fremmede, der er klar forskel.

Det er da rart nok, at de forstår at det er noget der skal passes på

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-10-08 12:47

jopa skrev:
> Har i denne uge bes�g af et af b�rneb�rnene, og det er l�kkert at se hvordan
> det store br�d til Milo
> er hensynsfuld og k�rlig over for hende.

Det er sikkert respektfuld omgang med maden :P
Nåja, mit flapøre elsker nu også at tage en dukkert i en flok unger.
Men da vi gik forbi skolen i dag var der ingen... De holder
efterårsferie! Det gør de vist også i Folketinget? De har det jo også
hårdt, de er lige kommet tilbage fra sommerferie for to uger siden ;)

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 14-10-08 19:15

jopa, skrev:
> Specielt når man tænker på ham som et frådende uhyre

Er det så kamel eller hyænesalv vi snakker om

/Jens

Fra : Hm

Dato : 18-10-08 17:05

Ja, som John skriver -dejligt at se hvor rar en schæferhund er over børn.
Vi er lige kommet hjem fra en tur til Jylland, hvor min tæve har boldret sig
med mine 3 børnebørn, på 4 - 3 og 2 år, der har rigtig været gang i den, men
vi behøver overhovedet være bange for, at hun kunne komme til at "skade"
børnene, hun ligger og gnaver ben midt i det hele, og engang imellem skal
den lille lige se lidt på benet, og det er en naturlig ting for hunden, så
hun venter pænt til hun får benet igen.
Og lege med bold er jo altid en god leg, her har hun udviklet sin egen
teknik, hun lægger bolden, bakker indtil en af børnene tager den, og så ud
og hente og tilbage igen. Dette med at lægge bolden og ikke fortryde og tage
den igen er nok en af de bedste ting, så her kommer aldrig en finger i
klemme
Hanne/ som er lidt træt

Fra : jopa

Dato : 18-10-08 19:25

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev
> [...]
> sig med mine 3 børnebørn, på 4 - 3 og 2 år, der har rigtig været gang i
> den, men vi behøver overhovedet være bange for, at hun kunne komme til at

Der er jeg så liiiiiiiidt mere forsigtig
Normalt er Milo utrolig skarp som jeg har opdraget ham og foretrækker
Men at se det store brød være forsigtig og hensynsfuld er dejligt.
Vil dog ikke lade ham være alene med børn.
Har hørt om hunde generelt der har fået en "hjerneblødning" og umotiveret
bidt så jeg er påpasselig. Det er jo kun børn jeg har til låns
Mine egne 4 unger er alle vokset op med chæferhunde og der har jeg ikke
skænket det en tanke

--
Mvh. John
http://jp-web.dk