Hvilken switch?
Fra : ___P.Sir

Dato : 13-10-08 12:29

Jeg skal installere fiber, båd til internet og tv. Et modem er sat op
indenfor, og nu skal jeg føre kabel op til loftet, og derfra videre ned til
de værelser, hvor der skal være internet og tv.
Fordelingen deroppe fra skal vel være gennem en switch. Så ét kabel op,
eller rettere to vel (et til internet, et til tv) og så individuelle ned til
3 værelser.
Hvilken switch vil være velegnet til dette? Gerne konkrete forslag med link.
ALtså, 2 kabler ind, og 6 ud (2 til hvert værelse- et til internet, og et
til tv, til hvert værelse - korrekt?)
Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-10-08 13:01

On Mon, 13 Oct 2008 13:28:41 +0200, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>ALtså, 2 kabler ind, og 6 ud (2 til hvert værelse- et til internet, og et

Hvis din fiberløsning ligner min fra EnergiMidt, så skal anbefalingen
herfra være to stk bokse:

1) En (trådløs ??) bredbåndsrouter med indbygget fire-port switch til
internetdelen.

2) En 4 - 8 port simpel switch til IPTV delen.

På den måde bliver dine computere isoleret på et lille lokalnet - Det
har stor sikkerhedsmæssigt værdi...

Alternativt kan du 'nøjes' med een 8 - 16 port's switch som 'trækker'
både internet og IPTV. Men det kræver formentlig at du installerer
PPPoE software på alle lokale computere. Og sikkerhedsmæssigt er noget
klamp, da alle andre på udbyderens netværk kan 'se' dine computere....

<mlr>

Fra : Preben.Sorensen@gmai~

Dato : 14-10-08 04:49

On 13 Okt., 14:01, Michael Rasmussen <mlr@invalid> wrote:

> [...]
> PPPoE software på alle lokale computere. Og sikkerhedsmæssigt er noget
> klamp, da alle andre på udbyderens netværk kan 'se' dine computere.....

Jeg ønsker ikke trådløst. Men kunne denne router mon være passende til
formålet?:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=124285&searchArea=&Soegeord=
og denne switch:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230459&searchArea=&Soegeord=

Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-08 13:16

On Tue, 14 Oct 2008 03:48:34 -0700 (PDT), Preben.Sorensen@gmail.com
wrote:

>Jeg ønsker ikke trådløst. Men kunne denne router mon være passende til
> [...]

Det er billige kasser, men passer de til dit behov så er alt ok...

<mlr>

Fra : Preben.Sorensen@gmai~

Dato : 14-10-08 07:08

On 14 Okt., 14:15, Michael Rasmussen <mlr@invalid> wrote:

> Det er billige kasser, men passer de til dit behov så er alt ok...
>
> <mlr>

TJa, behovet er jo bare internet og tv rundt i et alm parcelhus. Vores
bredbåndshastighed ind i huset skulle blive 10/10 mbit.
Preben