[Thunderbird] Viser altid News
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-10-08 03:28

Undskyld det lidt kryptiske subject.

Jeg har et problem i Thunderbird med et par nyhedsgrupper. Hver gang jeg
opdaterer for at se om der er nye beskeder viser den at der er beskeder
i disse grupper. Hvis jeg så klikker på dem springer den ned på 0 nye
beskeder, dvs. der rent faktisk ikke var ulæste beskeder alligevel.

Jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle søge efter i google, så derfor
spørger jeg her hvad jeg kan gøre ved det?

Fra : Holst

Dato : 13-10-08 08:42

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> i disse grupper. Hvis jeg så klikker på dem springer den ned på 0 nye
> beskeder, dvs. der rent faktisk ikke var ulæste beskeder alligevel.

Det oplever jeg også i ny og næ. Det ophører efter kort tid igen.

Jeg har ingen idé om hvad man kan gøre for at få det til at ophøre her
og nu, men da det hver gang er forsvundet efter kort tid (tror altid
mindre end et døgns tid), har jeg ikke undersøgt problemet nærmere.

Fra : Rainman

Dato : 13-10-08 12:20

Holst wrote:

> [...]
Det er ikke sådan at du har "kill'et" nogle tråde? Er der eks. 1 nyt
indlæg i en gruppe, og i den tråd du har kill'et, så vil det blive vist
som "1", men forsvinde når du går ned til gruppen.

Fra : Holst

Dato : 13-10-08 13:01

Rainman wrote:

> Det er ikke sådan at du har "kill'et" nogle tråde? Er der eks. 1 nyt
> indlæg i en gruppe, og i den tråd du har kill'et, så vil det blive vist
> som "1", men forsvinde når du går ned til gruppen.

Nu ved jeg ikke, hvad Peter har gjort, men personligt kill'er jeg ikke
tråde. Dog kan jeg naturligvis ikke afvise, at jeg på et tidspunkt ved
et uheld er kommet til at trykke på 'k'.

Men når problemet ses hos mig, opstår det i flere grupper. Ofte næsten
dem alle.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-08 13:03

Thomas Jespersen skrev:

> [...]
> i disse grupper. Hvis jeg så klikker på dem springer den ned på 0 nye
> beskeder, dvs. der rent faktisk ikke var ulæste beskeder alligevel.

Som Rainman skriver, kan problemet opstå, hvis du har
personer/tråde i killfiltret. Det kan også ske, hvis en
besked slettes fra news-serveren.

Løsningen (Windows XP):
Luk Thunderbird
Klik på Start-knappen
Skriv: %appdata%\thunderbird\profiles
Klik på OK
Åbn mappen med de specielle navn ("tilfædigetegn".default)
Åbn mappen News
Du har her en fil, der hedder noget i stil med
dtext.news.tele.dk.rc - åbn filen med Notesblok
Du finder linjer i stil med:
dk.edb.internet.software.mail+news: 1-31207
Hvis en linje indeholder ekstra tal, fx 1-31204-31207 så
slet tallene mellem det første tal og det sidste tal, så
resultatet bliver 1-31207
Gem og luk filen - dog, mens du alligevel har filen åben,
kan du evt. ændre rækkefølgen på grupperne i Thunderbird ved
at ændre deres rækkefølge i denne fil.

Hvis du har smidt nogle i dit killfilter, så kan du
forhindre problemet i at opstå igen ved at gå ind og rette i
filtret. I stedet for at slette en meddelelse, så skal du
vælge først at markere den som læst, og derefter at få den
slettet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nem backup af Mozilla, Firefox og Thunderbird med MozBackup.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-10-08 16:17

Kim Ludvigsen skrev:

> Som Rainman skriver, kan problemet opstå, hvis du har personer/tråde i
> killfiltret. Det kan også ske, hvis en besked slettes fra news-serveren.

Jeg har pt. ingen killfiltre så det må være noget der er slettet på
serveren.

> Løsningen (Windows XP):
> Luk Thunderbird

<snip>

Tak!

Håber der er nogle der vil lave en extension der kan gøre det samme :)