IF forsikring og skade, kasko
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 12-10-08 10:06

Hej Gruppe,

Jeg skal af med noget *!"#!"* og så håber jeg i kan hjælpe, eller komme
tvivlen til gode.

Jeg havde en GSF 650 S '06 hos IF forsikring, og havde en totalskade på den
i august. Sagen forløber ok, og jeg får min erstatning, men her kommer
problemet. Samme dag som uheldet, og hvor jeg anmeldte skaden, fik jeg at
vide det ikke ville have nogen betydning for min forsikring, fedt tænker
jeg.

Jeg fandt så en anden GSF'er også fra '06, og snakkede med IF et par gange,
for at sikre mig det nu heller ikke ville få nogen betydning for min
forsikring. Da jeg så føler mig overbevist, om den stadig billige
forsikring, køber jeg en måned efter (septemper) GSF'eren brugt. Ringer ind
og får den ind under min gamle forsikring, som vil køre videre som normalt,
da det hele sker inden for 21 dage, fint.

Det er nu ca. en måned siden, jeg fik den forsikret, og i går modtager jeg
så et brev med posten om de ikke kan kasko forsikre den, og forsikringen
derfor blive degraderet til kun at omfatte ansvar.

Jeg har ingen steder læst eller kunne finde noget om dette i mine brochure,
betingelser eller police, at de ikke vil forsikre hvis man har haft en
skade. Det eneste jeg kan finde er for GSXR-600, GSXR-750, GSX1300RZ,
GSXR-1000 hvor de skriver "priser kræver at førerens alder er min. 25 år og
har 5 års skadefri kørsel. For MC-modellerne i denne klasse, kræves en
selvrisiko på minimum 8.000 kr"

Ud over at ringe til dem i morgen og få en forklaring, er der så nogle som
ved om det holder vand det de har gang i? De kan sgu da ikke sælge mig en
forsikring, for så at komme en måned efter og sige de ikke vil kaskoforsikre
den alligevel... eller kan de?

Daniel - Der ikke har lyst til at havne i en gæld, for at køre uden kasko.

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 12-10-08 03:41

On 12 Okt., 11:05, "Daniel Nielsen" <b...@pivotpoint.dk> wrote:
> [...]
> den alligevel... eller kan de?
>
> Daniel - Der ikke har lyst til at havne i en gæld, for at køre uden kasko.

Aftaleloven gælder, så har du en klar aftale om fuld forsikring så
skal de honorere den. Mundtlige aftale er jo lidt svære at bevise, så
det hjælper hvis du har aftale herunder pris på brev eller mail. Har
du ikke det så vil jeg anbefale dig at finde et andet
forsikringsselskab. Det vil blive en lang kamp og skulle du vinde så
vil selskabet sandsynligvis regulere din præmie voldsomt. De vil
sikkert fremføre at du ligger i højere risiko klasse = høj pris.

Mht. hvad der står i deres betingelser så kan de til enhver tid afvige
herfra. Det står sikkert også i betingelserne. Det er en privat
virksomhed og de kan gøre som de vil hvis de har en kunde som hvor de
mener der er særlige omstændigheder. Det er i princippet sundt nok,
men ikke hvis de har lavet en aftale med kunden...

Mvh Jesper

/CBR 600 F3 '98

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 14-10-08 16:54

For at følge op på sagen har jeg snakket med IF, som er lidt uforstående
over for det hele. De siger en sælger ikke har noget at gøre med min skade,
selvom jeg hver gang har informeret dem om det, og derfor godt kan slynge en
pris ud på ansvar+kasko, og derved lade mig fortsætte som kunde hos dem.
Det er først i det øjeblik de har modtaget de nye informationer fra
motorkontoret (omregistrering), at en anden afdeling hos IF, har taget sagen
op, og dér beslutter ikke at ville kaskoforsikre mig.

Desværre har jeg ikke nogle papire eller underskrift på det nye "tilbud", da
min gamle forsikring skulle fortsætte over på den nye cykel. Så nu har jeg
en klagesag kørende med dem, som afhænger af hvad deres sælgere har noteret
de gange jeg har ringet derind.

I dag modtager jeg så med posten, en police og et giro kort på en helt ny
ansvars forsikring. Jamen, hvorfor skal jeg betale 2 gange, når de sagde den
gamle forsikring ville fortsætte. Nu ser det ud til jeg skal betale for en
ny forsikring, samt en gammel forsikring, som ikke har være relevant i 2
mrd, og skulle være opsagt ulykkesdagen?

Hvis man modregner det jeg har betalt på min gammel forsikring, og en ny
ansvar, skylder de mig et sted mellem 3-4000 kr, og nu sidder jeg med et
girokort på tilsvarende beløb jeg skal betale :-/

De får ikke en krone, da jeg har fundet et andet forsikringsselskab. Venter
bare på papirene, så jeg kan skrive under. Så må de modregner med det de i
forvejen skylder mig.

Daniel Nielsen

Fra : Simon

Dato : 15-10-08 06:33

Daniel Nielsen wrote:
> [...]
> motorkontoret (omregistrering), at en anden afdeling hos IF, har taget
> sagen op, og dér beslutter ikke at ville kaskoforsikre mig.

Sikke en søforklaring! En medarbejder kan selvfølgelig lave en fejl eller
undskylde sig med ny-tilkomne oplysninger... Men hvis ikke, vil det være
rimeligt at firmaet holder sig til det de sagt. Dét der lyder lidt tyndt,
og som om de mangler styr på deres arbejdsgange.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-10-08 07:22

Daniel Nielsen wrote:
> Nu ser det ud til
> jeg skal betale for en ny forsikring, samt en gammel forsikring, som
> ikke har være relevant i 2 mrd, og skulle være opsagt ulykkesdagen?

Man kan da ikke opsige sin forsikring fra dag til dag? Den løber vel til
næste forfaldsdato.

/jim

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-10-08 09:38

Jim Andersen wrote:

> Man kan da ikke opsige sin forsikring fra dag til dag? Den løber vel til
> næste forfaldsdato.

MC'en som forsikrimgen hører til er jo totalskadet. Så er man ikke
forpligtet til at tegne sin næste forsikring samme sted - og da slet
ikke når vilkårene er ændret.

--
vh
Torben

Fra : Johnny Hansen

Dato : 15-10-08 11:50

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Man kan da ikke opsige sin forsikring fra dag til dag? Den løber vel til
> næste forfaldsdato.
>
> /jim

Mener nu godt man kan opsige sin forsikring før tid - mener man har fået lov
til at slippe for at være stavnsbundet som i gamle dage. hvor jeg skulle
vente til året var omme inden jeg kunne skifte forsikring grundet jeg altid
betaler årsvis.

johnny

Fra : Gimbal

Dato : 16-10-08 14:53

"Johnny Hansen" <johnny-hcrap@pc.dk> wrote in message
> [...]
> lov til at slippe for at være stavnsbundet som i gamle dage. hvor jeg
> skulle vente til året var omme inden jeg kunne skifte forsikring grundet

Min kasko hos TRYG siger på forsiden, at der er "Hovedforfald: 1 Januar"
Jeg spurgte dem pr. telefon, og de sagde at selv om jeg opsagde min nu,
ville den altså løbe videre indtil den dato.

Så jeg tror ikke det er ualmindeligt. Det er vel en del af pakken som man
har skrevet under på.

Fra : Heise

Dato : 16-10-08 15:33

Man kan altid opsige en forsikring med varsel på løbende måned + 30 dage,
uanset forfaldsdato

Hilsen Heise
Fazer 600

Fra : Anders Majland

Dato : 20-10-08 13:49

> Man kan altid opsige en forsikring med varsel på løbende måned + 30 dage,
> uanset forfaldsdato

Men det er ikke sikkert at man får en krone tilbage .... Der er stor grad af
aftalefrihed her i landet

Afleverer man nummerpladerne ophører forsikringen jo også "øjeblikkeligt" -
ligeledes ved ejerskifte