MS Windows
briani 27239
7 kabale i Windows 2000
Fra : Søren Blom

Dato : 13-10-08 00:56

Har en gammel sven af en computer som skal hjem til et ældre ægtepar at stå,
det ENESTE maskinen skal bruges til, er at spille 7 Kabale, da jeg havde en
ubrugt Windows 2000 læggende, så blev det installeret på maskinen, men der
er ikke nogen 7 kabale eller andre spil , hvad gør man så?
Maskinen vil ikke have net adgang når det er kommet ud til brugeren.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : bannimann

Dato : 13-10-08 07:20

> [...]
> så?
> Maskinen vil ikke have net adgang når det er kommet ud til brugeren.

Du kan hente den her - udpak filen og gem den et sikkert sted, derefter
laver du en genvej på feks. skrivebordet, til Sol.exe i mappen.

http://www.mediafire.com/?eyxkcz3yw2d

Fra : Søren Blom

Dato : 13-10-08 18:06

"bannimann" <bannimann@kabelmail.dk> skrev

> Du kan hente den her - udpak filen og gem den et sikkert sted, derefter
> laver du en genvej på feks. skrivebordet, til Sol.exe i mappen.
>
> http://www.mediafire.com/?eyxkcz3yw2d

Perfekt, lige det jeg skulle bruge.

Fra : Benny Andersen

Dato : 13-10-08 18:38

On Mon, 13 Oct 2008 08:20:12 +0200, bannimann wrote:

> [...]
>

> Du kan hente den her - udpak filen og gem den et sikkert sted, derefter
> laver du en genvej på feks. skrivebordet, til Sol.exe i mappen.

I hvilken interesse skulle nogen oploade netop denne fil, som (til trods
for at Søren Blom ikke kunne finde den) følger med som standard, i windows
2000

http://www.blackhatworld.com/blackhat-seo/blackhat-lounge/20291-mediafire-virus-scan-reliable.html
--
Benny Andersen

Fra : bannimann

Dato : 14-10-08 07:50

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at Søren Blom ikke kunne finde den) følger med som standard, i windows

Inden du går i selvsving, så lad mig oplyse dit mistænksomme sind!

JEG har uploaded filen, kopieret direkte fra min EGEN Winsows XP Pro og det
er KUN gjort som en hjælp fra én bruger til en anden - der er IKKE hverken;
trojanere, malware, keyloggere ell. virus i filen, den er pakket og scannet
af mig og er lagt op efter jeg læste Sørens indlæg - altså ment som en
venlighed..

- Jamen hvorfor uploade noget der angiveligt ER i Win2000 i forvejen?!

Jeg kender absolut INTET til Windows 2000, så jeg vidste HELLER ikke at den
var der - derfor!

Jeg håber jeg har fået beroliget dig og du nu kan sove roligt de næste par
dage..

Fra : Benny Andersen

Dato : 14-10-08 08:55

On Tue, 14 Oct 2008 08:49:32 +0200, bannimann wrote:
[Klip]
> Jeg håber jeg har fået beroliget dig og du nu kan sove roligt de næste par
> dage..

OK, at du bruger mig, så andre hermed er beroliget. Har du selv downloadet
efterfølgende og chekket sol.exe og dll'en med fc /B ?
--
Benny Andersen

Fra : bannimann

Dato : 15-10-08 08:42

> [...]
>
> OK, at du bruger mig, så andre hermed er beroliget. Har du selv downloadet
> efterfølgende og chekket sol.exe og dll'en med fc /B ?

Downloaded og tjekket den? Ja!
Med fc /B? Nej - Hvorfor?!

Størrelsen på filerne, er nøjagtig den samme som ved upload og hverken AGV,
ewido ell. Superantispyware fandt noget mistænkeligt - og hvorfor skulle de
også det?

Hvis man har en bare average virusscanner, så vil den scanne alle downloads
pr. aut og der er vel ingen, med bare en smule fornuft i "bolden", der ikke
har en sådan installeret på deres comp?!

Det er helt fint - ja endda anbefalelsværdigt - at man er opmærksom og
årvågen, når man færdes og downloader noget fra/på nettet, men man KAN altså
godt være FOR paranoia!

Fra : Anders

Dato : 13-10-08 08:46

> [...]
> så?
> Maskinen vil ikke have net adgang når det er kommet ud til brugeren.

Smid en Windows XP på istedet for.

Fra : J

Dato : 13-10-08 10:47

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse

> Smid en Windows XP på istedet for.

Endnu et tåbeligt og i alle henseender ubrugeligt svar.

Fra : Anders

Dato : 13-10-08 11:59

??

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 13-10-08 13:39

Anders wrote:
> ??

Da Windows 2000, som andre har påpeget, allerede indeholder 7-kabale, så
vil det være tåbeligt at installere XP blot for at få adgang til denne.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 13-10-08 09:05

> [...]
> så?
> Maskinen vil ikke have net adgang når det er kommet ud til brugeren.

Jeg mener at kunne huske, at du skal ind og tilføje Windows komponenter
(temmelig sikkert under Tilbehør), under tilføj/fjern programmer.
Jørgen

Fra : Rado

Dato : 13-10-08 10:14

On Mon, 13 Oct 2008 01:56:03 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
>ubrugt Windows 2000 læggende, så blev det installeret på maskinen, men der
>er ikke nogen 7 kabale eller andre spil , hvad gør man så?

Der burde ligge nogle spil som standard under
Accessories (Tilbehør?) > Games(Spil?)
det har der i alt fald altid gjort i mine Win2000 installationer uden
at jeg har gjort noget specielt for at installere dem.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-10-08 19:21

Søren Blom skrev:
> [...]
> så?
> Maskinen vil ikke have net adgang når det er kommet ud til brugeren.

Er det ikke lidt synd? Det er nemmere at snyde med kabalen når man
bruger fysiske kort, som endda kan bruges til andre kabaler også.

--
Niels

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-10-08 19:36

Niels P Sønderskov:

<snip>

> Er det ikke lidt synd? Det er nemmere at snyde med kabalen når man
> bruger fysiske kort, som endda kan bruges til andre kabaler også.

Man kunne skam snyde i 7 kabalen i OS/2. Pil-ikonet ændrede farve til
rød, og man blev mødt med en dialogboks til sidst hvor der blev spurgt,
om det nu var nødvendigt at snyde.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-08 19:58

Axel Hammerschmidt skrev:

> Man kunne skam snyde i 7 kabalen i OS/2. Pil-ikonet ændrede farve til
> rød, og man blev mødt med en dialogboks til sidst hvor der blev spurgt,
> om det nu var nødvendigt at snyde.

Aj, du er gammel OS/2-bruger. Så kan jeg bedre forstå, du er
så stædig i nogle af vores debatter.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-10-08 22:18

Kim Ludvigsen:

> Aj, du er gammel OS/2-bruger. Så kan jeg bedre forstå, du er
> så stædig i nogle af vores debatter.

http://blogs.msdn.com/virtual_pc_guy/archive/2004/11/15/258025.aspx

og

http://blogs.msdn.com/virtual_pc_guy/archive/2004/12/07/277467.aspx

Jeg kunne godt tænke mig at putte min 2.1 på. Hvad er forskellen mellem
den og 2.11?

Der var osse en 7 kabale i Windows 3.0

http://blogs.msdn.com/virtual_pc_guy/archive/2004/10/20/244938.aspx

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-08 13:19

Axel Hammerschmidt skrev:
> Kim Ludvigsen:

> http://blogs.msdn.com/virtual_pc_guy/archive/2004/11/15/258025.aspx
>
> Jeg kunne godt tænke mig at putte min 2.1 på. Hvad er forskellen mellem
> den og 2.11?

Hm, det kan jeg ikke huske, måske de kan i dk.edb.os2. Men
det er under alle omstændigheder en gammel svend - har du
ikke noget nyere? Det bliver lidt mere interessant med
version 3.0 med netværk og endnu mere med OS/2 Warp eller
eComStation.

Jeg har endnu ikke prøvet at køre OS/2 i Virtual PC i
Windows - jeg plejer at gøre det omvendt, altså at køre
Windows i Virtual PC i min OS/2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med KompoZer kan du lave hjemmesider lige så nemt, som når

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-10-08 00:23

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Jeg har endnu ikke prøvet at køre OS/2 i Virtual PC i
> Windows - jeg plejer at gøre det omvendt, altså at køre
> Windows i Virtual PC i min OS/2.

Er der en VPC til OS/2?

--
..rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-08 07:32

Axel Hammerschmidt skrev:

> Er der en VPC til OS/2?

Ja, men jeg tror ikke, den forhandles mere. Den blev lavet
af tyske Innotek i samarbejde med Connectix, der lavede
Virtual PC. Connectix blev opkøbt af Microsoft, der ikke
havde interesse i at fortsætte udviklingen af OS/2-udgaven,
hvorfor den døde.

Innotek begyndte i stedet at udvikle Virtualbox og blev
tidligere i år opkøbt af Sun:
http://www.sun.com/software/innotek/
Suns udgave af VirtualBox understøtter ikke OS/2 som
værtsystem, men der findes vist et build (det er open
source), der gør. Funktionaliteten (netværksdelen) er dog
endnu ikke på højde med den i Virtual PC, hvorfor jeg endnu
ikke har gidet at prøve Virtualbox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-10-08 13:52

Kim Ludvigsen skrev:

>Aj, du er gammel OS/2-bruger. Så kan jeg bedre forstå, du er så stædig i
>nogle af vores debatter.

nå det er det det kommer af, Jesper Poulsen er også gammel OS/2-bruger,
det underbygger det i hvert fald.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-08 14:03

Ivan V. Klattrup skrev:

> nå det er det det kommer af, Jesper Poulsen er også gammel OS/2-bruger,
> det underbygger det i hvert fald.

Jeg har fornemmelsen af, at det især gælder tidligere
OS/2-brugere. Dem der stadig bruger OS/2 er naturligvis
hverken stædige eller urimelige men derimod fantastisk søde
mennesker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om de nye funktioner i Internet Explorer 7

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-10-08 22:11

Axel Hammerschmidt skrev:

> Man kunne skam snyde i 7 kabalen i OS/2. Pil-ikonet ændrede farve til
> rød, og man blev mødt med en dialogboks til sidst hvor der blev spurgt,
> om det nu var nødvendigt at snyde.

Så den ultimative geriatriske spillemaskine må være baseret på OS/2.

--
Niels

Fra : Ole Christiansen

Dato : 15-10-08 07:14