MS Windows
briani 27239
PC vågner selv op af dvale eller standby
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-10-08 14:35

Jeg har en maskine, som ofte selv vågner op af dvale eller standby.

Jeg har kigget i BIOS, og kan umiddelbart ikke finde noget med Wake on
LAN.

Hvad kan det være, der får startet maskinen op?

PS! Jeg er i tvivl om denne gruppe er den rette, kom gerne med forslag
til andre grupper.

Fra : Ole C

Dato : 12-10-08 21:49

Lasse Hedegaard skrev blandt andet:

> [...]
>
> Hvad kan det være, der får startet maskinen op?
>
> PS! Jeg er i tvivl om denne gruppe er den rette, kom gerne med forslag

Helt af sig selv gør den det nok ikke - du skubber sikkert til musen
Så prøv at gå til Enhedshåndtering>markér navnet på din mus>højreklik og
vælg Egenskaber>fanebladet Strømstyring - og fjern markeringen ud for
"Tillad at denne enhed vækker computeren".

--
vh
Ole C

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-10-08 15:11

> [...]
> vælg Egenskaber>fanebladet Strømstyring - og fjern markeringen ud for
> "Tillad at denne enhed vækker computeren".

Det vil jeg prøve, men et må være spøgelser der skubber til musen -
for det sker også, selvom jeg sidder i et andet lokale.

Fra : Ole C

Dato : 12-10-08 22:27

Lasse Hedegaard skrev blandt andet:

> Det vil jeg prøve, men et må være spøgelser der skubber til musen -
> for det sker også, selvom jeg sidder i et andet lokale.

Jamen, spøgelser elsker skam at lege med computermus......

--
vh
Ole C

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 12-10-08 23:47

Lasse Hedegaard wrote:
> [...]
> LAN.
> Hvad kan det være, der får startet maskinen op?

Hvilket chipsæt har bundkortet?
Findes der en opdateret BIOS, som indeholder en rettelse mht. strømstyring?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-10-08 19:42

Lasse Hedegaard:

> [...]
>
> Hvad kan det være, der får startet maskinen op?
>
> PS! Jeg er i tvivl om denne gruppe er den rette, kom gerne med

Og den er forbundet til LAN? Kig i kontrolpanel Netværk osg se om ikke
der er et hak ved Tillad at denne enhed kan bringe computeren ud af
dvale.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-08 09:07

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Lasse Hedegaard:

Jeg oplever, at min antivirus bringer computeren ud af dvale, når den skal
opdatere.
Det er lidt ærgerligt at stå op til en computer, som har kørt det meste af
natten, selvom man satte den i dvale ved sengetid

Fra : Ole C

Dato : 17-10-08 10:31

CK® skrev blandt andet:

> [...]
> Det er lidt ærgerligt at stå op til en computer, som har kørt det
> meste af natten, selvom man satte den i dvale ved sengetid

Må kunne ændres i programmets indstillinger.

--
vh
Ole C