MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med Vista og TeenageMutantNinjaT~
Fra : Morten Bonde

Dato : 12-10-08 13:20

Hej

Jeg har netop opgraderet til Vista Home Prenium. Dvs. formateret og
installeret systemet på en "nøgen" maskine.

Jeg har ikke oplevet nogen problemer under forvandlingen, bortset fra,
at jeg ikke kan få min søn's spil TMNT til at fungere. Hver gang jeg
prøver at starte spillet, får jeg en meddelelse om, at spillet er
lukket ned. Jeg kan heller ikke forstå, at installeren ikke har lavet
en genvej i startmenuen eller på skrivebordet. Spillet ligger kun hvor
jeg har installeret det på c drevet. Har andre oplevet den slags
problemer ifb. med Vista. Jeg har prøvet at søge efter løsninger på
problemet på nettet, men uden held. Tilsuneladende skulle der ikke
være problemer med spillet til Vista 32 bit, har jeg læst.

Systeminfo:
Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 1 32 bit
Intel DQ965GF Mainboard
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
4 GB DDR2 Kingston ram

What to do? Drengen er på nakken af mig....

Fra : Anders

Dato : 12-10-08 13:22

"Morten Bonde" <morbon@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
> 4 GB DDR2 Kingston ram
>
> What to do? Drengen er på nakken af mig....

Vista kunne være problemet !
Kør en XP ind på computeren istedet for....

Fra : Morten Bonde

Dato : 12-10-08 16:01

Anders <anders.forst@gmail.com> skrev:

>"Morten Bonde" <morbon@mail.dk>
>skrev i en meddelelse
>ext.news.tele.dk...

>Vista kunne være problemet !
>Kør en XP ind på computeren istedet for....

Måske ikke lige det mest inteligente svar på mit spørgsmål, men
jeg takker da alligevel for dit velovervejede svar!

Fra : Anders

Dato : 12-10-08 16:35

> Måske ikke lige det mest inteligente svar på mit spørgsmål, men
> jeg takker da alligevel for dit velovervejede svar!

Problemet er vel ikke større end at du kan lave en ekstra partition på
knægtens harddisk og der kan du så indstallere en Windows XP....

Fra : Morten Bonde

Dato : 12-10-08 22:31

Anders <anders.forst@gmail.com> skrev:

> [...]

Tja - det kunne jeg vel nok, men jeg er lige nu opsat på at få
det til at fungere på Vistainstallationen.

Men tak for tippet :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-10-08 01:08

Morten Bonde skrev:

> lukket ned. Jeg kan heller ikke forstå, at installeren ikke har lavet
> en genvej i startmenuen eller på skrivebordet. Spillet ligger kun hvor
> jeg har installeret det på c drevet. Har andre oplevet den slags

Med hensyn til genvejen så prøv at kigge under "Spil" (i den sorte
bjælke i start-menuen). Der findes nogle spil der kun installerer
genveje der.

Selve spillet kender jeg ikke og google var ikke umiddelbar behjælpelig.
Hvis du har adgang til microsoft.* nyhedsgrupperne er der vist en vista
games gruppe du kan prøve i. (voldsom trafikeret, jeg vil formode du kan
få hjælp der).