MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
.avi videofiler kun lyd ?
Fra : Olsen

Dato : 12-10-08 01:56

Jeg har lavet backup af mine foto /film med programmet NeroBackitup.

Herefter ser det ud til at de kun kan åbnes med Nero, selv om jeg vælger
Windows Mediaplayer hvor de førhen kørte.

Under filtyper i mappeindstillinger står der rigtig nok Mediaplayer, men
mediaplayer afspiller kun lyd og ikke billede.
Mediaplayer har kryds ved alle filtyper og Nero Showtime har jeg
afinstalleret, men det hjalp ikke.

Filmene er optaget med et alm Nokia kamera.

Hjælp!!

\Olsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-10-08 17:36

"Olsen" <snyd@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Mediaplayer har kryds ved alle filtyper og Nero Showtime har jeg
> afinstalleret, men det hjalp ikke.
>
> Filmene er optaget med et alm Nokia kamera.

Prøv istedet nyhedsgruppen: dk.edb.videoredigering
Eksperterne der har sikkert en løsning.

--
Henrik Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-08 13:09

Henrik Laursen skrev bl.a.:

> Prøv istedet nyhedsgruppen: dk.edb.videoredigering
> Eksperterne der har sikkert en løsning.

Det har jo intet at gøre med redigering af video...

Claus

Fra : Henrik Laursen

Dato : 13-10-08 19:29

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> Det har jo intet at gøre med redigering af video...
>
> Claus

Nå, hvordan fik du det ud af det ?
Var det at han havde arbejdet med noget video, en convert, dvs foretaget
noget der hører under redigering at du mener ikke har noget med redigering
at gøre ?

Altså Claus, der har du skudt lidt over målet.
Prøv at sæt dig lidt hen og studer hvad der hører under emnet at redigere
noget video, der hører konvertering altså også under med de efterfølgende
problemer der mådte komme.

--
Henrik Laursen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-10-08 00:03

Henrik Laursen skrev bl.a.:

> Altså Claus, der har du skudt lidt over målet.

Overhovedet ikke!

Hans problem har ikke end skid med video *redigering* at gøre, så det er
noget vrøvl at henvise til den gruppe.

Bare fordi en afspiller mangler et codec , så bliver det ikke til
videoredigering. Læs dog gruppens fundats, inden du dummer dig unødigt!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-10-08 13:08

Olsen skrev bl.a.:

> [...]
> men mediaplayer afspiller kun lyd og ikke billede.
> Mediaplayer har kryds ved alle filtyper og Nero Showtime har jeg

Der mangler et codec!

Hent codec pakken Klite og installer hele pakken. Husk at fravælge
"mediaplayer Classic" ved installationen. Klite giver dig alle de lyd- og
billedecodec du har behov for.

http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=4666&s=95

http://www.free-codecs.com/K_lite_codec_pack_download.htm

Claus