Skader 'ægte' sol komb. med solarie?
Fra : jpholm

Dato : 24-07-01 16:46

Aloha folkens!

Jeg er netop arriveret fra 4 ugers fremragende ferie i Rio....og kunne
egentlig godt tænke at "hjælpe" min nye tans holdbarhedstid på vej med lidt
solarie.
På vej mod SunTans evige solmarker, blev jeg imidlertid stoppet af min
søster, der kunne berette at hendes læge såvel som vores alles tv-doktor
[H.P.Q.Geisling] siger at det er skadeligt at kombinere "ægte" sol med
solarie!

Jeg er selv stud.med og kender godt til problemerne med at "præ-brune" sig i
solarie før sommeren i håb om at undgå solskoldninger - den holder ikke når
sammensætningen af UV-A, B og C ikke er den samme.

Men at det direkte skulle være skadeligt at kombinere solbadning med solarie
har jeg ikke hørt før! Kan det virkelig passe? Og hvorfor?

bedste feriehilsener,
jonas.

Fra : Claudia

Dato : 08-08-01 19:48

Hej Jonas

Og velkommen hjem. Jeg har ikke noget svar på dit indlæg, men jeg ville lige
sige at det jo ikke er pænt at være for brun, og da slet ikke hele året. Man
kommer da til at ligne en polet-neger af at tage solari. Og nej, jeg er ikke
anti-solbader. Jeg soler mig med måde, for selvfølgelig er der da nogle
forsigtighedsregler. Det er jo ikke for sjovt lægerne advarer hver eneste
sommer. Jeg har i øvrigt selv været solariebruger. En dag slog det mig bare.
Hvad laver jeg her!?? Min dårlige samvittighed vandt kampen, hvilket jeg
egentlig er meget glad for.

Selvbruneren er jo opfundet, hvis det skulle knibe en dag man ligner et
spøgelse.

Mange kærlige hilsner

Claudia

Fra : jpholm

Dato : 09-08-01 02:49

> Og velkommen hjem.
Takker!!

>Jeg har ikke noget svar på dit indlæg, men jeg ville lige
> sige at det jo ikke er pænt at være for brun, og da slet ikke hele året.
Nej, nej. Det vil jeg heller ikke....men et sted imellem brun og
Yorkshire-hvid, er det jeg stiler efter...

> Man
> kommer da til at ligne en polet-neger af at tage solari.
Hmm. Høh. Tja. Med måde gør man ikke.

> [...]
> forsigtighedsregler.
> Det er jo ikke for sjovt lægerne advarer hver eneste
Jo det er....hæhæ, det siger de bare ikke. *gg*

> Selvbruneren er jo opfundet, hvis det skulle knibe en dag man ligner et
> spøgelse.
Se dér mener jeg jo netop, at den der polet neger/kineser kommer ind i
billedet...

> Mange kærlige hilsner
> Claudia
Tak. Og lige over...fortsat god sommer - hvis der skulle dukke noget op....

jonas.