| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | advarsels lampe for defekte forlygter Fra : Nicolaj C. | 
  Dato :  11-10-08 17:58 |  
  |   
            findes det i ny biler ?
 
 I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 mvh
 nic 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Folmer Rasmussen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen | 
  Dato :  11-10-08 18:01 |  
  |   
            On Sat, 11 Oct 2008 18:57:48 +0200, "Nicolaj C."
 <fjernmigspamnic@events.dk> wrote:
 
 >findes det i ny biler ?
 >
 >I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 >det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 >--
 
 Det findes på flere nyere lastbiler.
 
 Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen personbiler der har det.
 
 -- 
 
 Venlig hilsen
 Folmer
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           hanzen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : hanzen | 
  Dato :  11-10-08 18:41 |  
  |   
            
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:0tm1f4tpge8shbircbovuk0ebk7h8mfqhe@4ax.com...
 > On Sat, 11 Oct 2008 18:57:48 +0200, "Nicolaj C."
 > <fjernmigspamnic@events.dk> wrote:
 >
 >>findes det i ny biler ?
 >>
 >>I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må
 >>det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >
 >>--
 >
 > Det findes på flere nyere lastbiler.
 >
 > Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen personbiler der har det.
 
 Min gamle SAAB har da en advarselslampe der lyser hvis en pære i  fjern- 
 nær- bag- eller bremselys er defekt.
 -- 
 hilzen
 hanzen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Allan F (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan F | 
  Dato :  11-10-08 18:42 |  
  |   
            
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:0tm1f4tpge8shbircbovuk0ebk7h8mfqhe@4ax.com...
 > On Sat, 11 Oct 2008 18:57:48 +0200, "Nicolaj C."
 > <fjernmigspamnic@events.dk> wrote:
 >
 >>findes det i ny biler ?
 >>
 >>I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må
 >>det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >
 >>--
 >
 > Det findes på flere nyere lastbiler.
 >
 > Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen personbiler der har det.
 >
 > -- 
 >
 > Venlig hilsen
 > Folmer
 
 Volvo, VW, Mercedes har i hvert fald.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kent Glerup (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  11-10-08 19:08 |  
  |   
            
> Volvo, VW, Mercedes har i hvert fald.
 Hvis der sidder en sådan advarsel i Peugeot 206/307/406/407, så er den 
 med garanti sprunget   
/Kent Glerup
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jens C. Hansen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens C. Hansen | 
  Dato :  11-10-08 20:23 |  
  |  
 
            Kent Glerup wrote:
 > Hvis der sidder en sådan advarsel i Peugeot 206/307/406/407, så er den 
 > med garanti sprunget   
Dén tror jeg gerne på - og hvis der er én, er den af mærket 
 lille-pære-fra-rodeskuffen.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  11-10-08 20:57 |  
  |  
 
            Folmer Rasmussen skriver:
 > 
 > Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen personbiler der har det.
 Hvad har dit udstyrsmonster af en Soanata ikke det?
 En skrabet standardgolf fra 2003 kan selv tjekke pærer på både bil og
 evt tilkoblet trailer.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  11-10-08 21:49 |  
  |   
            
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen 
 news:0tm1f4tpge8shbircbovuk0ebk7h8mfqhe@4ax.com...
 > On Sat, 11 Oct 2008 18:57:48 +0200, "Nicolaj C."
 > <fjernmigspamnic@events.dk> wrote:
 >
 >>findes det i ny biler ?
 >>
 >>I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må
 >>det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >
 >>--
 >
 > Det findes på flere nyere lastbiler.
 >
 > Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen personbiler der har det.
 Jeg havde en Ford Sierra årg. 1983, den havde det (+ en del andre nyere 
 Ford'er jeg har haft)
 -- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
 http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben E (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben E | 
  Dato :  12-10-08 11:49 |  
  |   
            
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:0tm1f4tpge8shbircbovuk0ebk7h8mfqhe@4ax.com...
 >
 > Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogen personbiler der har det.
 >
 Min 18 år gamle SAAB feks. eller den jeg havde før, Fiat Croma,
 der blev lavet for 21 år siden. Det kan være det er gået af mode igen   
Torben E 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  11-10-08 19:28 |  
  |   
            On Sat, 11 Oct 2008 18:57:48 +0200, "Nicolaj C."
 <fjernmigspamnic@events.dk> wrote:
 
 >findes det i ny biler ?
 >
 >I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 >det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 Det var i min 2006 Skoda Octavia. Det var også i min 2002 BMW 530dA.
 Og det er i min 2005 BMW 330iA.
 
 Det er alle udvendige pærer, inkl. dem på en eventuelt trailer der er
 med i checket. 
 
 Og ja, det er et mega oplagt sikkerhedsudstyr. Dog vil jeg sige at
 hvis man ikke kan se at der er sprunget en nærlyspære så er man mere
 end almindelig blind..... Men til alle de andre - er det super smart. 
 
 
 ** Lars
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob Rungwald (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Rungwald | 
  Dato :  11-10-08 20:34 |  
  |   
            
 "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> wrote in message 
 news:48f0db0e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > findes det i ny biler ?
 >
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 BMW (ihvertifald siden 1990 og vist nok før i de gamle E30 modeller med stor 
 boardcomputer) har haft det, og det er med indikator pr pære, ikke bare at 
 "noget" er sprunget, men hvad det er der er sprunget.
 
 Mvh
 Jacob 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens C. Hansen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens C. Hansen | 
  Dato :  11-10-08 20:43 |  
  |   
            Nicolaj C. wrote:
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 100 % enig.
 
 Det er selvfølgelig mest nu, hvor vi går ind i vinterhalvåret, at (vi) 
 andre lægger mærke til dem, men jeg synes der er alt for mange af dem.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           "J.C.Kløve" (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : "J.C.Kløve" | 
  Dato :  11-10-08 20:49 |  
  |  
 
            Nicolaj C. skrev:
 > findes det i ny biler ?
 > 
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 > 
 mhmiaa sådant var der da på min gamle BX'er :-\
 Næ problemet består vel snarre i at man med mange moderne biler næsten 
 skal have hele fronten skildt ad for at skifte pæren, så får folk det 
 ikke gjort :-\
 -- 
 Dun@nt
 1KSFau Hvidguld
 DFMC:  http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Sørup (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  11-10-08 21:36 |  
  |   
            
 "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48f0db0e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > findes det i ny biler ?
 >
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, 
 > må det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >
 
 Det var på min Scorpio fra '92, og er også på Völlen - incl. trailer.
 -- 
 Brian Sørup
 Volvo V70 2,5T Aut. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels P Sønderskov (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels P Sønderskov | 
  Dato :  11-10-08 21:39 |  
  |   
            Nicolaj C. skrev:
 > findes det i ny biler ?
 > 
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 Eller send fjolserne til en ny køreprøve. Så svært er det jo heller ikke 
 at kontrollere om der er lys i lampen.
 
 -- 
 Niels
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Preben Riis Sørensen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  11-10-08 21:50 |  
  |   
            
 "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48f0db0e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > findes det i ny biler ?
 >
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 
 På en lang kedelig tur for nogle år siden, lavede jeg en statistik der sagde 
 6% incl. de der ikke havde sørget for at tænde, det var nu ikke så mange.
 
 Det må indikere at det absolut, for hovedpartens vedkommende, ikke bliver 
 bragt i orden andet end i forb. med syn.
 -- 
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 Preben@esenet.dk 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           "J.C.Kløve" (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : "J.C.Kløve" | 
  Dato :  11-10-08 22:31 |  
  |  
 
            Preben Riis Sørensen skrev:
 > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:48f0db0e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> findes det i ny biler ?
 >>
 >> I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 >> det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 > 
 > På en lang kedelig tur for nogle år siden, lavede jeg en statistik der sagde 
 > 6% incl. de der ikke havde sørget for at tænde, det var nu ikke så mange.
 > 
 > Det må indikere at det absolut, for hovedpartens vedkommende, ikke bliver 
 > bragt i orden andet end i forb. med syn.
 Interessant konklusion.
 Hvordan kommer du frem til dette resultat?
 Jeg tillader mig at antage at der ikke er nogen der når, de opdsager 
 fejl på derees lygter, resolut kaster køretøjet ind til siden og ringer 
 efter falck/totempo/dansk vejhjælp for at få bugseret køretøjet til 
 nærmeste mulighed for udbedring af fejlen.
 Så med mindre man har registreret de samme 6% hver dag over en periode 
 lang periode, tillader jeg mig at tro på det bedste i mine med mennesker 
 og tro på at de får bragt noget sådant i orden inden for noget der 
 ligner et par dage efter de har opdaget fejlen, med mindre det kræver et 
 desideret værkstedsbesøg for at få skiftet pæren (hvilket desværre kan 
 være tilfældet på enkelte modeller    )
 -- 
 Dun@nt
 1KSFau Hvidguld
 DFMC:  http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  11-10-08 22:41 |  
  |  
 
            "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev :
 >Så med mindre man har registreret de samme 6% hver dag over en periode 
 >lang periode, tillader jeg mig at tro på det bedste i mine med mennesker 
 >og tro på at de får bragt noget sådant i orden inden for noget der 
 >ligner et par dage efter de har opdaget fejlen, med mindre det kræver et 
 >desideret værkstedsbesøg for at få skiftet pæren (hvilket desværre kan 
 >være tilfældet på enkelte modeller    )
 Din tiltro til dine medmennesker er vist lidt for optimistisk ;)
 -- 
 Jan_stevns
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Preben Riis Sørensen (11-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  11-10-08 22:56 |  
  |   
            
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev  > Interessant konklusion.
 > Hvordan kommer du frem til dette resultat?
 At de i store træk som udgangspunkt er til syn hver 730. dag....
  > Så med mindre man har registreret de samme 6% hver dag over en periode
 > lang periode, tillader jeg mig at tro på det bedste i mine med mennesker 
 > og tro på at de får bragt noget sådant i orden inden for noget der ligner 
 > et par dage efter de har opdaget fejlen, med mindre det kræver et 
 > desideret værkstedsbesøg for at få skiftet pæren (hvilket desværre kan 
 > være tilfældet på enkelte modeller    )
 Et noget optimistisk medmenneske-syn. Og i strid med den store procent.
 -- 
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 Preben@esenet.dk 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kent Friis (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  12-10-08 00:42 |  
  |  
 
            Den Sat, 11 Oct 2008 23:31:29 +0200 skrev J.C.Kløve:
 > Preben Riis Sørensen skrev:
 >> "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:48f0db0e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>> findes det i ny biler ?
 >>>
 >>> I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 >>> det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >> 
 >> På en lang kedelig tur for nogle år siden, lavede jeg en statistik der sagde 
 >> 6% incl. de der ikke havde sørget for at tænde, det var nu ikke så mange.
 >> 
 >> Det må indikere at det absolut, for hovedpartens vedkommende, ikke bliver 
 >> bragt i orden andet end i forb. med syn.
 > Interessant konklusion.
 > Hvordan kommer du frem til dette resultat?
 >
 > Jeg tillader mig at antage at der ikke er nogen der når, de opdsager 
 > fejl på derees lygter, resolut kaster køretøjet ind til siden og ringer 
 > efter falck/totempo/dansk vejhjælp for at få bugseret køretøjet til 
 > nærmeste mulighed for udbedring af fejlen.
 >
 > Så med mindre man har registreret de samme 6% hver dag over en periode 
 > lang periode, tillader jeg mig at tro på det bedste i mine med mennesker 
 > og tro på at de får bragt noget sådant i orden inden for noget der 
 > ligner et par dage efter de har opdaget fejlen, med mindre det kræver et 
 > desideret værkstedsbesøg for at få skiftet pæren (hvilket desværre kan 
 > være tilfældet på enkelte modeller    )
 Et par dage?
 Hvis vi siger to dage, vil det betyde at pærerne i gennemsnit springer
 med 100/6*2=33 dages mellemrum.
 Mine plejer at holde en del længere.
 Mvh
 Kent
 -- 
 Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
 .... for katten.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Allan F (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan F | 
  Dato :  12-10-08 05:59 |  
  |   
            
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48f11b32$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
 > Så med mindre man har registreret de samme 6% hver dag over en periode 
 > lang periode, tillader jeg mig at tro på det bedste i mine med mennesker 
 > og tro på at de får bragt noget sådant i orden inden for noget der ligner 
 > et par dage efter de har opdaget fejlen, med mindre det kræver et 
 > desideret værkstedsbesøg for at få skiftet pæren (hvilket desværre kan 
 > være tilfældet på enkelte modeller    )
 >
 > -- 
 > Dun@nt
 Så svært er det da heller ikke - jeg har skiftet forlygtepærer på en lang 
 række biler - den sværeste var en passat omkring årgang 2000 Hvis man skulle 
 skifte højre forlygtepære, skulle man flå en del af indsugningen fra 
 hinanden, for ellers kunne man ikke få hånden ind. Ellers har jeg skiftet på 
 en Mercedes E (W124), ca. 14 passater (fra 1993 til 2006), en polo, 3 
 toyotaer (corolla og carina) samt en enkelt citroen C3 og et par Peugeot 
 505. Og et par stykker til, som jeg har glemt.
 Selvfølgelig er der sådan nogen som Multipla, som kræver 3 mand og en uge, 
 hvis man skal have gjort noget som helst ved de der tossede lygter helt oppe 
 under forruden, men ellers kræver det da bare lidt fingerfærdighed. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hr. Jensen (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Jensen | 
  Dato :  12-10-08 08:16 |  
  |  
 
            On Sat, 11 Oct 2008 23:31:29 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
 >....med mindre det kræver et 
 >desideret værkstedsbesøg for at få skiftet pæren (hvilket desværre kan 
 >være tilfældet på enkelte modeller    )
 Det gøres nemt hvis man er handyman:
 http://www.youtube.com/watch?v=dy5Htui2ZJs
Og for en god ordens skyld viser vi også, hvordan man skifter olie på
 bilen:
 http://www.youtube.com/watch?v=E_b2xIEfj2Y
-- 
 Now Yousee it...Now You don't!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  12-10-08 09:00 |  
  |   
            
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48f11b32$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > Så med mindre man har registreret de samme 6% hver dag over en periode 
 > lang periode, tillader jeg mig at tro på det bedste i mine med mennesker 
 > og tro på at de får bragt noget sådant i orden inden for noget der ligner 
 > et par dage efter de har opdaget fejlen,
 Jeg skulle, engang for mange år siden, syne en bil (Fiat 127), som en 
 bekendt havde fået i bytte på en anden bil.
 Der var et eller andet galt med nær/fjernlyset, sagde han til mig og det 
 viste sig, at den tidligere ejer havde nedjusteret fjernlyset, så det ikke 
 blændede, fordi begge nærlyspærer var sprunget.
 Så det er ikke alle der får skiftet pærer med det samme   
-- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
 http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           H C  Jensen (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : H C  Jensen | 
  Dato :  12-10-08 09:12 |  
  |   
            
 > findes det i ny biler ?
 >
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >
 > mvh
 > nic
 >
 
 Findes da i min Mondeo fra 1998
 
 
 Mvh Hans
 Ford Mondeo 2,5 V6 170 HK 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           claus b.p. (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  12-10-08 22:01 |  
  |   
            
"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48f0db0e$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > findes det i ny biler ?
 >
 > I betragtning af hvor mange "enøjede" automobiler man ser i trafikken, må 
 > det da være oplagt sikkerheds udstyr.
 >
 Det kan da ikke være så svært at opdage når man går den obligatoriske tur 
 rundt om bilen inden man kører.  §  
Det burde derimod være lovpligtigt med kontrollampe til defekt bremselys. 
 Det er jo ikke hvem som helst der har så lange ben at de kan træde på 
 bremsen og kigge bag bilen samtidig. Min Mitsubishi fra 1984 havde sådan en 
 dims.
 /Claus
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  12-10-08 22:04 |  
  |  
 
            "claus b.p." skriver:
 > 
 > Det burde derimod være lovpligtigt med kontrollampe til defekt bremselys.
 > Det er jo ikke hvem som helst der har så lange ben at de kan træde på
 > bremsen og kigge bag bilen samtidig.
 Det er åbenbart heller ikke beskåret hvem som helst at have så meget
 hjerne at man parkere med bagenden af bilen pegende mod en stor
 butiksrude og så bruge bakspejlet til at se efter om lyset virker ?
 Klaus   
-- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            claus b.p. (12-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  12-10-08 22:24 |  
  |   
            
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:48F26653.676E0905@du.kan.finde.den...
 > "claus b.p." skriver:
 >>
 >> Det burde derimod være lovpligtigt med kontrollampe til defekt bremselys.
 >> Det er jo ikke hvem som helst der har så lange ben at de kan træde på
 >> bremsen og kigge bag bilen samtidig.
 >
 > Det er åbenbart heller ikke beskåret hvem som helst at have så meget
 > hjerne at man parkere med bagenden af bilen pegende mod en stor
 > butiksrude og så bruge bakspejlet til at se efter om lyset virker ?
 >
 Jeg får så ondt i ørerne hver gang jeg prøver det på Frederikssundsvej, men 
 ellers har du ret. Ret mange bilister har ikke ret meget hjerne, når alle de 
 andre udtaler sig om det.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |