Pris på BMW R100R
Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 11:38

Hej,

Jeg ville bare høre hvad prisen for en bmw r100r fra start halvfemserne bør
ligge på?

Jeg har fået tilbudt en r100r fra 91 med 46.000 km på klokken til 45.000 kr
af en bekendt. Han siger det er vennepris og det ville jeg da umiddelbart
være enig med ham i, men har ikke den store erfaring. Det er lidt over
budgettet (ender det ikke altid med at være det..?), men hvis jeg gør en
rigtig god handel kunne jeg godt overtales.

På dba kan jeg se at der er en r100r til 60.000 kr. og en R80R til 78.000
kr., men det er jo oftere ønskepriser end regulær handelsværdi. Hvad siger
i?

Mvh Michael

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 12-10-08 16:52

Det lyder somen rigtig rimelig pris, de er oftest dyrereend det du
skkal gi, så hvis ellers den er passet, må detvære et godt køb

MVH

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-10-08 07:30

Michael skrev:
> [...]
> kr., men det er jo oftere ønskepriser end regulær handelsværdi. Hvad siger

Det lyder nu ikke så forskrækkelig forkert

Men personligt ville jeg aldrig betale den pris for et køretøj der er 17
år gammelt...
....men det er jo smag og behag

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-10-08 16:27

J.C.Kløve skrev:

> Det lyder nu ikke så forskrækkelig forkert
>
> Men personligt ville jeg aldrig betale den pris for et køretøj der er 17
> år gammelt...
> ...men det er jo smag og behag

Hvad koster en motorcykel?. Dette lidt kryptiske spørgsmål er stille med
ironi. De fri markedskræfter regerer, og det medfører at nogen mærker
holder prisen bedre end andre. Men man bør måske også lige se på nyprisen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 20:26

On Mon, 13 Oct 2008 17:26:35 +0200, Ib Jakobsen wrote:

> De fri markedskræfter regerer, og det medfører at nogen mærker
> holder prisen bedre end andre.

Høh, lidt som mine aktier i sparekassen. De holder også en forbavsende høj
kurs,..... de handles stortset heller aldrig

Orla Pedersen, som ellers nok synes at BMW-nyprisen har fået et gok nedad.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-08 21:59

Orla Pedersen skrev:

> Høh, lidt som mine aktier i sparekassen. De holder også en forbavsende høj
> kurs,..... de handles stortset heller aldrig

nemlig - egentlig min pointe.

Jeg ville aldrig drømme om at handle en aktie til "væsentlig over"
aktiens indre værdi, da jeg arbejder med afkast og ikke kursgevinster.
Har samme indfaldsvinkel til MC

Markedet - det er for hysteriske kællinger...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-08 07:36

> Hvad koster en motorcykel?. Dette lidt kryptiske spørgsmål er stille med
> ironi. De fri markedskræfter regerer, og det medfører at nogen mærker
> holder prisen bedre end andre. Men man bør måske også lige se på nyprisen.

Nyprisen på en gammel model er vel ikke så relevant. Det er mere hvad der er
tilgængeligt nu hvor man står med en (for) lille pose penge og købe mc
for...

Det er vist ved at være købers marked (ud fra de sælgere der "ytrer" sig
over at der slet ingen interessere er til deres brugte jern til
"drømmepriser" og forhandlere sælger brugte ud med store rabatter hvis de
købes i ren handel)

Men imho er det også dumt blot at kigge på anskaffelsesomkostninger - det er
de samlede omkostninger der er interessante. Man kan ikke få reppet meget
på et værksted på et gammel øg iden det bliver dyrt - og måske endda dyrere
end autoriseret service på en fabriksny...

Og i omkostninger tynger forsikringen også tungt for rigtig mange ... Og der
kan være god ide i at vælge en så billig mc at man tør undvære kaskoen ....

Det er et par år siden jeg gav 50000kr for en 1993'er yamaha - en maskine
der kun kostede 106000kr fra ny i 1993. Egenligt en urimelig lav afskrivning
..... Det fornuftige når jeg nu ville have en min 2 cylindret pendlermaksine
havde måske nok været at købe noget nyere som en vstrom 650 abs til under
100kkr, men det gamle pakæsel er lidt mere "offroader" .... og så havde jeg
jo xt'eren i stalden...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-10-08 20:56

Anders Majland skrev:

> Nyprisen på en gammel model er vel ikke så relevant. Det er mere hvad
> der er tilgængeligt nu hvor man står med en (for) lille pose penge og
> købe mc for...

Jo, det vil jeg mene den gør. En brugt HD holder nok prisen bedre en en
japaner eller en kineser. Men jeg må nok indrømme at det der stødte mig
lidt var at det blev udnævnt til en gammel maskine. Ok, den er ikke ny,
men vi kan trods alt ikke køre rundt på nye maskiner alle sammen. Et par
dage senere var der et lignede spørgsmål. Bare med en der var 2 år nyere
"kun" en 400 og ca. 30% dyrere. Den fik ikke prædikatet "gammel".

> [...]
> over at der slet ingen interessere er til deres brugte jern til
> "drømmepriser" og forhandlere sælger brugte ud med store rabatter hvis

At det er købers marked er jeg ligeglad med. Jeg "skal" ikke sælge, og
"vil" ikke købe.

> [...]
> reppet meget på et værksted på et gammel øg iden det bliver dyrt - og
> måske endda dyrere end autoriseret service på en fabriksny...

Jo, men vi er nogen der kan og vil om nødvendigt skrue. Og Der kan kan
der hentes en del.

> Og i omkostninger tynger forsikringen også tungt for rigtig mange ... Og
> der kan være god ide i at vælge en så billig mc at man tør undvære
> kaskoen ....

Det gør jeg også med bilen. Altså sparer på forsikringen. Men på Bmw'en
giver jeg godt kr.2000 for kasko årligt.

--
MVH

Ib Jakobsen