1s gangs køber af GPS
Fra : E.

Dato : 10-10-08 20:24

Jeg drømmer om en GPS til min ny indkøbte Motorcykel, den skal være nem at
bruge yderlige krav kender jeg ikke. Har googlet mig frem til 2 stk begge i
den dyre ende, men hvilken af dem skal jeg vælge ?? Tom Tom Rider 2 Europa
el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg
kan vælge.
Takker Ebbe

Fra : Dak

Dato : 10-10-08 20:27

E. skrev:
> [...]
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg

Overvej en brugt? købte en tomtom til 1000kr og har ikke fortrudt det
siden. Den virker upåklageligt og er let at bruge.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Per Christiansen

Dato : 11-10-08 08:50

Der er jo ikke nogen brugte til salg.

Fra : EK

Dato : 11-10-08 13:55

"E." <lupo@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Europa
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg

Jeg har ingen erfaringer med Tomtom, men på det tidspunkt, hvor jeg købte
min Zumo 550, var der en del kritik af Tomtom, bl.a. var holderen ustabil.
Dette skulle Tomtom dog efter sigende have fået rettet.
Da jeg gerne ville have GPS, der kunne tage hensyn til trafiksituationen,
var Tomtom ikke interessant for mig, idet deres trafikmelding skal betales
ved brug(virker over mobilnet), hvorimod Garmin kører på TMC(modtages fra
radiosendere), som er gratis over hele Europa.
Er godt tilfreds med min Zumo, dog er en bluetooth eller i det mindste en
forbindelse med headset efter min mening helt nødvendigt, idet det er alt
for farligt, at skulle se på skærmen hele tiden.
Zumoen er absolut vandtæt - jeg har testet ;-} og det eneste svage punkt
skulle være forbindelse mellem holder og selv GPS, hvilket jeg dog ikke har
haft problemer med.
Garmin har en del anvendelige funktioner udover at vise vej, men det er jo
en smagssag om man har brug for det.
Tastaturet på skærmen er så stor, at det kan bruges selv med MC-handsker på,
farverne på skærmen er efter min mening ikke så flotte som nogen andre, men
til gengæld er de let aflæselige også i skarp solskin.
Ja, Garmin er dyr, men jeg er meget godt tilfreds med købet og har ikke
fortrudt.
Har nu to somre brugt den på læmgere ture til Italien og Frankrig - i år med
helt nyopdaterede kort og det vriker bare.
En praktisk ting er, at når du f.eks. opholder dig på en campingplads og vil
køre en tur, så er det nemt at finde tilbage. Peg på skærmen når du holder
på pladsen, så opretter den straks en POI, som du bare skal give et navn.
Herefter kører man bare og når man på et tidspunkt vil tilbage, vælger man
bare denne POI.
Ved godt at alle GPS kan oprette POI, men mener ikke der er nogen der
håndterer det så enkelt.
Som du sikkert kan se, kan jeg anbefale Zumoen - dog med det forbehold, at
jeg ikke selv har anvendt Tomtom, så min udtalelse er jo "farvet".
Mvh
Erik

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-10-08 15:18

EK skrev den 11 okt 2008 i

> [...]
> mening helt nødvendigt, idet det er alt for farligt, at skulle se
> på skærmen hele tiden. Zumoen er absolut vandtæt - jeg har testet

Zumoen har da bluetooth? Det har min, og sammen med en Cardo spiller
det fint, både med køreanvisning som med musik, og med samtale med
makker. Det har de sisdte TomTomer også.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Morten

Dato : 11-10-08 16:58

"E." <lupo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan vælge.
> Takker Ebbe
>
>kan godt anbefale at købe en tom tom rider ,den har også bluetooth
er vældig tilfreds med min.
Har haft en garmin før, men den gik desværre istykker da garantien var
udløbet.

Morten

Morten

Fra : KentBM

Dato : 11-10-08 21:27

E. skrev:
> [...]
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg
Der er så vidt jeg ved kommet en billigere udgave af Zumo 550. Zumo 400
Nordic og så skulle der være en Zumo 450 i følge garmin.com. Så vidt jeg
har forstået, så er det blandt andet Bluetooth, som er sparet væk.

Jeg kunne ikke drømme om at køre med et headsæt. Jeg bruger altid
ørepropper, men har prøvet med et par hovedtelefoner til en iPod og
fandt det totalt ubrugelig.

Hvis der er brug for udvidet studie af skærmen, så må man holde ind til
siden i stedet for.

--

Kent

Fra : Jesper Hedeegaard

Dato : 11-10-08 22:05

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det totalt ubrugelig.
>
> Hvis der er brug for udvidet studie af skærmen, så må man holde ind til

Hej

Købte en Zümo 400 for et par måneder siden, medens Harald Nyhår havde den
til 2.495 (har ikke set efter priserne på den siden).
Og jeg er faktisk så glad for den at jeg købte en Nüvi 660FM til bilen -
selvom jeg ikke havde troet at jeg skulle gå fra TomTom. Savner stadig
funktioner i TT - men da jeg også har den på mobilen kan jeg jo skifte lidt
i bilen

På MC savner jeg altså lyd - Garmin har det med at tale for meget ifht TT,
så egentligt savner jeg mest en advarsels-tone, når der er grund til at
kigge på skærmen. Altså når du skal dreje snart
Har set på et par muligheder; du kan jo slutte hovedtelefoner til den, og du
kan få noget, der ligner politi-modellen - altså noget med en ledning med et
stik meget tæt på hjelmen (så du ikke har 1½ m ledning hængenden i hjelmen).
Min egen ide er simpelthen at sætte et lille piezo-horn til - jeg har et
liggende fra en alarm. Hornet er rimeligt vandiskret og kan sikkert (igen)
tåle at sidde under kåben. Ulempen er at jeg dels ikke er sikker på at
Zümo'en kan trække hornet, dels at jeg ikke kan se at du har mulighed for
kun at vælge "opmærksomhedstoner" på den, så du bare får et dyt og ingen
tale.
En sjov/underlig detalje er at Nüvi'en kan vise hastighed i nederste,
venstre hjørne. Men kun hvis du ikke har valgt en rute - så snart den skal
navigere får du forventet ankomsttid i stedet - uden at ku vælge andet :o/
Züno'en viser altid hastigheden i det felt - og sådan ville jeg have det på
begge apparater !
Bortset fra den irritation fungere begge apparater meget ens - og lige godt
!
Måske du kan finde en Quest eller Quest2 til nedsat pris - har set den
averteret tidligere.

--

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spil.der

Fra : Johnny Hansen

Dato : 12-10-08 14:12

> [...]
> det totalt ubrugelig.
>
> Hvis der er brug for udvidet studie af skærmen, så må man holde ind til

Jeg bruger også ørepropper, men har fundet ud af disse propper - koss the
plug - kan bruges både som standard høreværn mod støj + der er mulighed for
tale og musik...hører musik når jeg har lange træk på motorvejen.

johnny

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 00:39

> [...]
> Europa
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg

Lidt afhængig af hvad dit behov er kan du jo også vælge at gå efter noget
der ikke er lavet specifikt til motorcykel... Jeg har ikke behovet for den
helt store hjælp til at finde rundt - men den kan være god hvis man lige er
i en storby hvor man skal finde en specifik vej...

Jeg har købt en håndholdt GPS som jeg så har i venstre forlomme - når jeg
holder for rødt hiver jeg den lige op og tjekker om jeg skal ligeud, til
venstre eller til højre...
Min er en Garmin Vista HCx - den koster omkring 1500 kr og jeg bruger den
sammen med Garmins Europe NT 2008 kort hvis jeg bare skal finde vej rundt i
byerne og på vejene... Bruger et kort fra www.openstreetmap.org (gratis)
hvis jeg skal rundt på stier osv.
og igen Garmins BlueChart hvis jeg skal ud at sejle....

Men som sagt det kommer jo meget an på eens behov... Typisk når jeg er på
MC - er ruten ikke ret fastlagt... Jeg svinger ned på den snoede fyenske
sidevej når det passer mig... Ikke når GPS'en siger jeg skal :)

Mvh
Allan

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-08 08:26

"Allan" <can not be answered to!> wrote in

> [...]
> på MC - er ruten ikke ret fastlagt... Jeg svinger ned på den snoede
> fyenske sidevej når det passer mig... Ikke når GPS'en siger jeg skal

Vi her en garmin gpsmap60csx, og har brugt den på samme måde som dig.
Det virker fint. Ellers kan man få en styrholder til disse modeller.
Hoved formålet med 60´ern er dog Geocaching.
Vi bruger den også i bilen, selv om vi her en blaupunkt radio med
indbygget navi. Men kortet i garminen, gør at jeg foretrækker denne.

Jeg mener at den er klassificeret som ipx7, altså at den kan tåle at
ligge på en meter vand, i en ½ time uden at tage skade.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 09:33

> Vi her en garmin gpsmap60csx, og har brugt den på samme måde som dig.
> Det virker fint. Ellers kan man få en styrholder til disse modeller.
> Hoved formålet med 60´ern er dog Geocaching.

Mit hovedformål var sejlads - men jeg er også røget i geocaching fælden.

> Vi bruger den også i bilen, selv om vi her en blaupunkt radio med
> indbygget navi. Men kortet i garminen, gør at jeg foretrækker denne.

Virker glimrende i bilen også ja .. og et sæt batterier (2 x AA) holder
typisk mere end 24 timer.

> Jeg mener at den er klassificeret som ipx7, altså at den kan tåle at
> ligge på en meter vand, i en ½ time uden at tage skade.

Det er min Vista HCx ihvertfald...

Forøvrigt - Du kan få gratis kort til din Garmin her:
http://downloads.cloudmade.com/

Kortet er lavet baseret på det materiale brugere af www.openstreetmap.org
har uploadet...
Dvs. det er stort set konstant opdateret med seneste veje og stier... Netop
stier og små veje er OSMs force - Der er et langt bedre end hvad Garmin kan
levere..

Mvh
Allan

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-08 11:32

> [...]
> Dvs. det er stort set konstant opdateret med seneste veje og stier...
> Netop stier og små veje er OSMs force - Der er et langt bedre end hvad

Takker for linket! Det er jo rart med et kort, hvor div
stier/stisystemer er lagt ind.

HCX og CSX har vist samme indmad. Men HCX´ern kan flyde, hvilket jo er
praktisk ved sejlas

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 13:04

... snip ..

> Takker for linket! Det er jo rart med et kort, hvor div
> stier/stisystemer er lagt ind.

Ja og mener du der er noget der mangler - så går/kører du bare selv turen.
Når du kommer hjem uploader du din rute (gpx fil fra din Garmin) til
www.openstreetmap.org

ca. en uges tid efter kan du så downloade kortet fra
http://downloads.cloudmade.com/ igen - og dit sti system er nu på.. til
glæde for dig og alle andre.

> HCX og CSX har vist samme indmad. Men HCX´ern kan flyde, hvilket jo er
> praktisk ved sejlads

Oh... Se det vidste jeg ikke. Ikke at jeg har tænkt mig at teste det :p

Mvh
Allan

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-08 11:41

"E." <lupo@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> stk begge i den dyre ende, men hvilken af dem skal jeg vælge ?? Tom
> Tom Rider 2 Europa el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du

Jeg har iøvrigt et "Garmin City Navigator Europe NT 2008" liggende på et
SD-kort. Dette var et fejlkøb, da det ikke passede i min gpsmap60csx.
Det skulle være plug´n play, på de omtalte navigatorer.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-10-08 15:45

Rasmus skrev den 12 okt 2008 i

> [...]
> på et SD-kort. Dette var et fejlkøb, da det ikke passede i min
> gpsmap60csx. Det skulle være plug´n play, på de omtalte

Den skulle vel aldrig være til salg ?

Fra : Rasmus

Dato : 12-10-08 16:18

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in

> Rasmus skrev den 12 okt 2008 i

> Den skulle vel aldrig være til salg ?

Send mig en mail, som jeg kan svare på, så tager vi den derfra

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-10-08 16:55

> Send mig en mail, som jeg kan svare på, så tager vi den derfra

Min emailadresse virker som den står - med tak til Bunk for en
fantastisk service!

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 16:25

.... snip ...
> [...]
> SD-kort. Dette var et fejlkøb, da det ikke passede i min gpsmap60csx.
> Det skulle være plug´n play, på de omtalte navigatorer.

Jeg bruger den version på min Garmin Vista HCx .. Er du sikker på du ikke
kan bruge den?
Forøvrigt er der lige kommet en NT 2009 version - men der er angiveligt ikke
mange ændringer.

FUT: dk.teknik.satellit.navigation

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-08 18:18

Den Sun, 12 Oct 2008 17:25:26 +0200 skrev Allan:
> ... snip ...
> ... snip ...
>
> Jeg bruger den version på min Garmin Vista HCx .. Er du sikker på du ikke
> kan bruge den?

Det kan han ikke, for 60 CSx tager ikke SD-kort, kun micro-SD.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-08 03:18

> Det kan han ikke, for 60 CSx tager ikke SD-kort, kun micro-SD.

Aaah - Det er der den ligger begravet... Så kan man vel kopiere det over på
et micro-SD kort.

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-10-08 08:07

Allan skrev:

> Aaah - Det er der den ligger begravet... Så kan man vel kopiere det over på
> et micro-SD kort.

Det er ikke sikkert det virker, det gør det med nogle fabrikanter, men
ikke alle.

Jesper

Fra : Rasmus

Dato : 14-10-08 17:01

> Aaah - Det er der den ligger begravet... Så kan man vel kopiere det
> over på et micro-SD kort.

Hvade jeg også senere overvejet. Men jeg fik fat i et kort som virkede, go
har efterfølgende ikke tænkt mere på kortet.

Fra : Kent Friis

Dato : 14-10-08 18:38

Den Tue, 14 Oct 2008 04:17:39 +0200 skrev Allan:

> Aaah - Det er der den ligger begravet... Så kan man vel kopiere det over på
> et micro-SD kort.

Når man får City Navigator på DVD, køber man en unlock-kode. Denne
kombineres med modtagerens serienummer, for at låse kortet op,
hvorved kortet er låst til lige præcis den modtager. Når kortet så
kopieres over på SD-kortet, er det den låste udgave der kun virker
med en modtager.

Når man køber City Navigator på et SD eller micro-SD kort, er det
af gode grunde ikke låst til modtageren. For at folk ikke skal
piratkopiere kortet, er det i stedet låst til SD-kortets
serienummer.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 15-10-08 06:32

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> af gode grunde ikke låst til modtageren. For at folk ikke skal
> piratkopiere kortet, er det i stedet låst til SD-kortets

Der findes software der kan låse det op.
Det er vel ikke ulovligt, når man har købt et lovligt produkt, men er
kommet til at købe et forkert format?
--
Michael D

Fra : Kent Friis

Dato : 15-10-08 18:26

Den Wed, 15 Oct 2008 07:32:20 +0200 skrev Michael Dahlberg:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Der findes software der kan låse det op.
> Det er vel ikke ulovligt, når man har købt et lovligt produkt, men er
> kommet til at købe et forkert format?

Hvis det er lige så elendigt som den piratkopi af CN 2009 DVD'en
der blev testet af en her i gruppen for et par dage siden, ville
jeg ikke gøre forsøget. Og hvem ved hvad den slags software ellers
ødelægger...

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : CBR-DK

Dato : 12-10-08 11:46

> [...]
> Europa
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg

Hej Ebbe

Efter jeg havde vurderet om det skulle være Garmin eller TomTom endte jeg
med at købe en TomTom Rider 2
med Skandinavien i april 2008 da jeg "faldt" over denne til kun 2768 dkr
incl. forsendelse på www.databutikken.com
(desværre er den pt. ikke længere i deres sortiment)
Udgaven med Europa kort kostede så vidt jeg husker godt. 3600 men da jeg i
forvejen havde TomTom Europa kort
der også kunne bruges i en TT Rider 2 var der ikke grund til at købe den med
Europakort.

Nu har jeg så her i denne sæson (2008) kørt med TT Rider'en og været fuldt
ud tilfreds og ja - vandtætheden er også
blevet testet - no probs. Ligeledes fungerer den i forhold til holderen fra
TT Rider 1 reviderede TT Rider 2 holder upå-
klageligt.

Generelt er TT Rider 2'ern hurtig til at fange sattelitterne og beregne
ruten også hvis ruten skal "genberegnes" hvis man
er kommet lidt på afveje .
En af de ting jeg også har haft glæde af er hastighedsvisningen - og herved
fået vished for fejlvisningen på mit speedometer
på mc'en.
TT Rider 2'ern har også en logning af visse data (rejsestatistik -
gennemsnitshast. ; maks. hast.; afstand; i bevægelse) men
af en eller anden grund logger den "kun" højeste hastighed som omkring 170
(i mit tilfælde 173) selvom hastigheden var
+220 (i Tyskland).

Kørselsanvisningerne går fint igennem via Bluetooth endda selvom jeg kører
med ørepropper. Ligeledes har jeg også
kunnet modtage opkald og snakke i telefon under kørslen via Cardo
hjelmsættet. De jeg samtaler med kan sagtens høre
hvad jeg siger men jeg får problemer med at høre hvad de siger når farten
>120 km/t. pga. vindstøj. Dette vil dog nok
være afhængigt af hvilken hjelm man kører med.

TT Rider 2 har ikke TMC men dette har jeg endnu ikke savnet - kom dog ikke
sydpå i år som ventet hvor TMC nok for-
venteligt ville kunne guide én udenom de større køer.

Derudover har jeg investeret i en bilholder - nu m. indbygget højtaler i
forhold til TT Rider 1, så jeg også kan bruge
TT Rider 2'ern i bilen.

Jeg har ikke prøvet Garmin Zümo modellerne så jeg kan ikke vurdere disse.

Om man vælger Garmin Zümo eller TT Rider 2 tror jeg i sidste ende er et
spørgsmål om religion :-0

Med venlig hilsen

Kim / Tårnby MC 78

CBR1000F m. TT Rider 2
CBR1100XX

Fra : E.

Dato : 12-10-08 13:04

Takker Alle for Jeres input.

Uden at have, erfaring med GPS, så sværmer jeg for TT Rider 2.

Har fundet denne side http://unbelievableshop.com de har en TT Rider 2.
til kr. 3573,00 pluds moms ( 4466 incl moms ) momsen står med svag skrift
i gråt, vil det sige an man måske kan være heldig at få den ind i landet i
moms ?? el. ligger firmaet momsen på når de evt. trækker beløbet på KUNDENS
kort.

Hvad tror du ???

Ebbe

SUZUKI dl 650 v-strom

Fra : PMH

Dato : 12-10-08 16:34

> [...]
> landet i moms ?? el. ligger firmaet momsen på når de evt. trækker beløbet

På edbpriser kan den findes til 3880,- inkl. moms og fragt.
Så ville jeg ikke tage chancen hvis det var mig
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383809&searchArea=products&Soegeord=tomtom

Fra : E.

Dato : 12-10-08 17:26

Til PMH.

Jeg takker for din oplysning. så er valget snart gjort

VH Ebbe

Fra : Gimbal

Dato : 12-10-08 18:10

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> På edbpriser kan den findes til 3880,- inkl. moms og fragt.
> Så ville jeg ikke tage chancen hvis det var mig
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383809&searchArea=products&Soegeord=tomtom

Garmin Zumo 400 Nordic koster 1000 kroner mindre. Kan den ikke (næsten) det
samme?
Er også nysgerrig, da jeg selv mangler GPS

Fra : PMH

Dato : 13-10-08 09:06

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> Garmin Zumo 400 Nordic koster 1000 kroner mindre. Kan den ikke (næsten)
> det samme?
> Er også nysgerrig, da jeg selv mangler GPS

Jo de kan stort set det samme, de kan begge navigere

Med TomTom får du Europa kort
Med Garmin kun Skandinavien.

Med TomTom får du en Cardo Bluetooth ørebøf og microfon
til montering i hjelmen med.
Med Garmin skal du selv tilkøbe dette, eller nøjes med at kigge
på skærmen.

TomTom har lige lanceret et nyt koncept ang. opdatering af kort.
For 9,95 Euro i kvartalet (75,- kr.) får du de nyeste kort ned på
din TomTom når du forbinder den til PC'en via programmet HOME.

PMH

Fra : k.knudsen

Dato : 13-10-08 07:49

> [...]
>>

> På edbpriser kan den findes til 3880,- inkl. moms og fragt.
> Så ville jeg ikke tage chancen hvis det var mig

Garmin Zumo 400 med Skandinavien ved THansen til 2299,- inkl moms
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2165211872&n=2032923618&pn=-1790461870

Fra : Svend

Dato : 13-10-08 08:16

> [...]
> Europa
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg

Jeg har en tomtom rider 1, som har virket fint de sidste par år. Har også
brugt den i bilen. Både i USA og Europa.
Man kan se skærmen klart i sollys, bluetooht virker fint med ericsson
telefon.
Menuen er nem og den kan bruges med handsker på.

Der er tre ulemper ved den:

1) Man kan ikke taste adresse også område. F,eks, når jeg kender vejens navn
men ved ikke om det er ballerup eller gentofte, så skal jeg prøve mig frem,
da den vil have stedet først også vejens navn. Måske er de nye kort bedre.

2) Den højtaler man skal placere i hjelmen er for tyk (næste en cm) så den
trykker mod øret.

3) Når man lægger rute på pc'en foregår det ved der dukker en virtuel tomtom
rider skærm op, så man har det samme skærmbillede til rådighed på en pc som
på selve tomtom rideren.

Ud over disse tre punkter har den fungeret fint. Både i sol og regn, virker
også bedre indendørs end min gamle mio.

Kan jeg anbefale den ?

Svært at vide når jeg ikke har prøvet tilsvarende modeller.

Ps. se på www.louis.de hvor de ofte har tilbud på begge gps'er

Mvh Svend

Fra : Anders Majland

Dato : 14-10-08 09:37

> [...]
> Europa
> el. Garmin Zumo 550 begge beregnet til MC. Har du nogle indput ?? så jeg

Skal du dele router / tracks med andre så vælg efter hvad de bruger ...

Garmin har i mange år været lidt foran på det punkt, men jeg ved ikke
hvordan status er idag med de aktuelle tomtom ... Jeg har kun garmin gps'er

På mc'en har jeg de sidste godt 2år brugt en gpsmap 60scx og været godt
tilfreds. Største problem har været at den ikke kan klare batteridritf på en
meget rystende en cylinder med 5000rpm ud af motorvejen (eller ditto offroad
....) Men jeg har alligevel lavet fast strøm til den så det er ikke så
væsenligt for mig....

Jeg ville uden at blinke vælge en zumo eller den nye vandtætte nuvi 500/550
(men dog nok lige nærlæse specs først

Men både zumo og nuvi har færre display muligheder end jeg er vant til fra
gpsmap'en - de fleste af dem kan f.eks ikke vise hastighed samtidig med
navigation. på gpsmap'en kan man selv konfigurere den slags ...

/A

Fra : EK

Dato : 15-10-08 22:12

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
KLIP

> [...]
> gpsmap'en - de fleste af dem kan f.eks ikke vise hastighed samtidig med
> navigation. på gpsmap'en kan man selv konfigurere den slags ...

Zumo viser hastighed samtidtig med navigation.

Mvh
Erik