Helårs cykel
Fra : kattrup8732@gmail.co~

Dato : 10-10-08 09:04

Hej NG

Jeg er på udkig efter en mc jeg kan bruge hele året. Mine krav den
skal være drift sikker og det må ikke være en 1 cyl. offroader. har
kigget på en Honda cb 500 fra 94 og en cx 500 fra 83. Budget ca 35000.

Hvad siger i ? der må være andre der har haft samme overvejelser.

Kom med nogle ideer ?

/Nicolai

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 10-10-08 11:35

En tidlig Honda NTV650 var måske en ide - måske kan den knibes ind i
budgettet (især for tiden med de prisfald...).

2 cyl V-motor og kardantræk - bomsolid!

Mvh Jesper

/CBR 600 F3 '98

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 10-10-08 11:42

Faldt lige over denne her NTV650 på mc-galleriet.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=41911

En 92'er med 53-54k på klokken for 43.000. Der kan sikkert handles
lidt!

Mvh Jesper

Fra : Jens S.

Dato : 10-10-08 20:59

<kattrup8732@gmail.com> skrev Hej NG

[...]

******************
Jeg kører på en Yamaha YBR 125 hele året / hver dag (nu på 2. år), og før
det var det en Honda SCV 100. Udmærkede til ikke alt for lang daglig
transport, idet ingen af dem er vilde med motorvej.

Med sådan en kan du næsten få råd til en "solskinsmaskine" også.

Begge var billige i anskaffelse: Under 20 tkr. helt nye. Ansvarsforsikring -
helårlig i Privatsikring (elite): 500 kr. !

Pas på ikke at vælge for tung og uhandy maskine, idet det især om vinteren -
når der er glat (hvis ....) så er meget nemmere at styre en lille maskine
der næsten kan vælte mellem benene på dig uden at du selv behøver at stå af

Det kræver lidt vask og WD40 engang imellem, men så kan du også kalde dig
helårs mc-ist.

Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning !

/Jens S., Esbjerg

Fra : kattrup8732@gmail.co~

Dato : 12-10-08 05:45

On 10 Okt., 21:59, "Jens S." <NoResp...@a.dk> wrote:
> [...]
> helårs mc-ist.
>
> Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning !

Jeg har tidligere ejet en NTV 650, som voldte mig en del kvaler. Jeg
er ikke sikker på at jeg tør købe en mere.

Jeg kommer ikke til at køre i sne vejr (konen har nedlagt
forebud ) Har i forbindelse med indlæggende fået tilbudt en Kawa
zzr 600. En model jeg intet kender til.

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 06:38

Fra : Peter

Dato : 19-10-08 12:59

Kørte selv på NTV i 5 år, ca. 40.000 km i alt. Dog ikke vinter.
Der var ALDRIG problemer med maskinen, som var umådelig
driftssikker. Enig i bemærkningerne om at vægt og håndtering kan
være lidt træg. Men den kørte dæleme godt og var rigtig nem at holde ren.
Ikke for mange kringelkroge, ledninger og dikkedarer ved motor osv.
Min nye 600 Honda er væsentligt mere træls at holde ren.
NTV'en er iøvrigt en god maskine for passager! Men til gengæld for kort for
føreren i afstand
mellem sæde og fodhviler (min højde 176 cm).

Mvh
Peter
CBF600SA

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-10-08 06:21

> Jeg har tidligere ejet en NTV 650, som voldte mig en del kvaler. Jeg
> er ikke sikker på at jeg tør købe en mere.

Det er nu bestemt ikke typisk for den model. Er en af de mest
driftsikre MC'er der er lavet.

Men en NTV var også den jeg tænkte på. CX'eren er heller ikke dum.
Ville selv gå efter en offroader, men det er ikke aktuelt her, så en
kardantrækker er ikke et dumt valg.
Du kan sikkert også finde en BMW R45 til budgettet.

Fra : LasseNC

Dato : 15-10-08 09:24

Honda Deauville matcher det hele!

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-08 06:38

LasseNC wrote:
> Honda Deauville matcher det hele!

Vel ikke prisen?

Og så er det vel "bare" en indpakket NTV - der bliver noget dyrere at
tabe end en nøgenmodel

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 06:38

Fra : LasseNC

Dato : 16-10-08 02:17

On Oct 16, 6:38 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Vel ikke prisen?
>
> Og så er det vel "bare" en indpakket NTV - der bliver noget dyrere at
> [...]

Man holder sig bare til de ældre modeller fra slut 80'erne