Prøver hunden at fortælle noget ..
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-10-08 21:50

Mit lille kræ er meget " Far syg " for tiden hun viger ikke fra min stykke
.... hvor hun da nok ellers plejer at kunne få noget tid til at gå med at
trisse rundt uden for sig selv - og når vi går en tur så skal hun hele tiden
lige se hvor jeg er ( hvor hun ellers for det meste er over alle bjerge ) ..
bevares det er da meget hyggeligt , men jeg tror det skete efter jeg løb tør
for hendes epilepsi medicin og hun fik et enkelt mindre anfald inden jeg fik
fat i noget nyt ... hun gør normalt det hvis hun bliver syg eller bange så
kommer hun til mig ... nu er jeg lidt bekymret for om hun fejler noget (?)
men altså hun spiser & Drikker som hun skal - har ikke dårlig mave og onder
ikke fuglen den mindste opmærksomhed ...

men er der nogen af jer der kender til det at jeres hund nærmest bliver
panisk ved tanken om i/du ikke er i nærheden ?

Fra : jopa

Dato : 11-10-08 12:04

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev

> men er der nogen af jer der kender til det at jeres hund nærmest bliver
> panisk ved tanken om i/du ikke er i nærheden ?

Ja da.
Har du prøvet at snakke med den om det.
Min er meget farsyg, og som jeg har forstået på den skyldes det problemer
fra kennelen før jeg fik den.
Du ved den kender ikke dens far og er så nu bekymret for om jeg også
forlader den.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-10-08 14:14

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra kennelen før jeg fik den.
> Du ved den kender ikke dens far og er så nu bekymret for om jeg også

Ha ha jamen nu kender jeg hendes far :) og de minder en del om hinanden et
par primadonnaer af den værste skuffe

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-10-08 10:51

Bo Mørch Mogensen skrev:

> men er der nogen af jer der kender til det at jeres hund n�rmest bliver
> panisk ved tanken om i/du ikke er i n�rheden ?

Det er meget forskelligt hvordan de enkelte hunde er knyttet til deres
ejer, eller et/flere familiemedlemer.
En af mine hunde havde lidt epilepsi, det blev behandlet ved at jeg
simpelthen undgik voldsom sindsbevægelse, som var i stand til at sætte
et anfald i gang. Men angsten for et anfald forfulgte ham hele livet,
og han reagerede vagtsomt over for ting der kune afstedkomme
sindsbevægelse, og holdt sig meget til mig.
Det kan meget vel være at din hund har følt sig tryg ved at medicinen
har holdt hende epilepsifri, og derfor turdet gålidt mere på egen
hånd. Efter et anfald hvor hunikke har været herre over egen krop, men
bevidst om hvad der er forgået (at ligge ned og være u de af stand til
at rejse sig er meget ubehageligt for en hund). Derfor søger hun
muligvis tryghed i dit nærvær. Sådan kan det godt hænge samen, men der
kan også være andre forklaringer, det kan være svært at bedømme ud fra
en beskrivelse.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-10-08 18:04

In news:48efc009$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> men er der nogen af jer der kender til det at jeres hund nærmest
> bliver panisk ved tanken om i/du ikke er i nærheden ?

Nu ved jeg ikke med hunde, men min datters kat har haft epilepsi i 5 år nu
(han er 10 år) og han er utroligt kontaktsøgende, især efter et anfald.

Dyrene er jo fuldt ud klar over hvor de kan finde lige den tryghed de har
brug for, hvis de ikke er helt raske. Der er jo også mange andre hunde og
katte der hænger meget ved deres ejer, selvom de ikke fejler noget. De er
lige som vi mennesker meget forskellige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats