Kan en router lave disse numre?
Fra : P. Holm

Dato : 10-10-08 01:21

Jeg sidder på en linie bag en LevelOne 1418 TX router. På det seneste
går nettet i stå periodisk og der skiftes så ip adresse, hvorefter
nettet kører igen. Det sker utalligt mange gange om dagen og hver gang
skiftes der ip adresse. Jeg har 2 dynamiske ip adresser hos Tdc, men
jeg har gennem det sidste par år haft samme ip adresse. Jeg skal love
for det er der lavet om på. Jeg snakkede med en TDC mand idag, han kan
umiddelbart ikke se nogle fejl. Hvad siger i?
Håber det er rette gruppe.

Polle

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-10-08 09:01

P. Holm wrote:

> for det er der lavet om på. Jeg snakkede med en TDC mand idag, han kan
> umiddelbart ikke se nogle fejl. Hvad siger i?

Jeg ser heller ingen fejl. Du sidder netop med dynamiske IP-adresser.
TDC kan skifte dem ud hvis de vil og så må din router bare rette ind.

Hvis du vil være _helt_ sikker på at sådan noget ikke kan forekomme, så
skal du have bredbånd fra TDC Erhverv og statisk IP-adresse. Den
statiske IP-adresse skal indtastes i routeren.

Det er bare en lidt dyr løsning, hvis det ikke er pinedød-nødvendigt at
IP-adressen ikke skifter.

Jesper Poulsen

Fra : P. Holm

Dato : 10-10-08 02:19

On 10 Okt., 10:00, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
> statiske IP-adresse skal indtastes i routeren.
>
> Det er bare en lidt dyr løsning, hvis det ikke er pinedød-nødvendigt at

Hvad mon så det er der laver nummeret? Hvis jeg f.eks ser klip via net
tv så pludselig dykker download til 0 og så går der nogle sekunder,
derefter tildeles jeg ny ip adresse, og den begynder at downloade
igen. Det samme sker ved f.eks hentning af headere til news.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-10-08 11:08

P. Holm wrote:

> Hvad mon så det er der laver nummeret? Hvis jeg f.eks ser klip via net

TDC's DHCP-server.

Det er den eneste der kan skifte din IP-adresse.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-10-08 09:38

On Fri, 10 Oct 2008 00:20:48 -0700 (PDT), "P. Holm"
<ratholder7620@gmail.com> wrote:

> [...]
>for det er der lavet om på. Jeg snakkede med en TDC mand idag, han kan
>umiddelbart ikke se nogle fejl. Hvad siger i?

Når TDC ikke kan se fejl så er forbindelsen mellem centralen og dit
ADSL modem ok. Altså må problemet ligge mellem ADSL modem og router.

Mit gæt er at routeren er blevet ustabil og genstarter med jævne
mellemrum.

Bedste bud er derfor at du køber en ny router....

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-10-08 11:10

Michael Rasmussen wrote:

> Mit gæt er at routeren er blevet ustabil og genstarter med jævne
> mellemrum.

Det burde ikke give en ny IP-adresse. TDC's lease tildeler den samme
IP-adresse selvom PC/router har været slukket.

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 10-10-08 11:08

Fra : Sune

Dato : 10-10-08 11:44

On Fri, 10 Oct 2008 00:20:48 -0700 (PDT), "P. Holm"
<ratholder7620@gmail.com> wrote:

>På det seneste
>går nettet i stå periodisk og der skiftes så ip adresse,

Den eksterne på WAN siden af routeren?

>Jeg har 2 dynamiske ip adresser hos Tdc, men
>jeg har gennem det sidste par år haft samme ip adresse.

På routeren?
Har du sat dine PCere til at hente interne IPer fra routeren?

Kører dine PCere med faste eller dynamiske IPer?
Hvad er adressen på din DNS server?

Mvh
Sune

Fra : P. Holm

Dato : 10-10-08 06:42

On 10 Okt., 12:43, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:

> Den eksterne på WAN siden af routeren?

Undskyld det sene svar, jeg er ikke lige med på hvad du mener.

> På routeren?
> Har du sat dine PCere til at hente interne IPer fra routeren?

Alle computere henter automatisk ip.

> Kører dine PCere med faste eller dynamiske IPer?
> Hvad er adressen på din DNS server?
193.162.153.164, 194.239.134.83

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-10-08 13:53

P. Holm wrote:

> Undskyld det sene svar, jeg er ikke lige med på hvad du mener.

Det er den eksterne IP-adresse der ændrer sig (WAN-IP'en)...?

> Alle computere henter automatisk ip.

Fra routeren?

> 193.162.153.164, 194.239.134.83

Ser rigtigt ud. Det er TDC's normale DNS'er.

Har din router skiftet IP-adresse siden du skrev det første indlæg i tråden?

Jesper Poulsen

Fra : N/A

Dato : 10-10-08 13:53

Fra : jos

Dato : 10-10-08 14:14

P. Holm wrote:
> [...]
> går nettet i stå periodisk og der skiftes så ip adresse, hvorefter
> nettet kører igen. Det sker utalligt mange gange om dagen og hver gang
Det er måske indlysende for nogle, men er det routeren(WAN) som skifter IP,
eller din PC ?
Hvis det er WAN, skiftes der så mellem dine 2 adresser, eller er der andre
på spil?

finn

Fra : Thomas Thøgersen

Dato : 10-10-08 14:26

"P. Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

___
Jeg har også TDC adsl, og jeg får også jævnligt ny IP.
Jeg har en ASA5505 siddende mellem ADSL modem og internt netværk. Dagligt
har jeg fået ny IP adresse fra puljen af DHCP ip-adresser. Dog er dette
acceptabelt, da jeg ikke skal bruge fast IP
Men så ofte som din skifter IP, vil jeg overveje et skift af router/firewall

/Thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-10-08 10:24

P. Holm:

> [...]
> for det er der lavet om på. Jeg snakkede med en TDC mand idag, han kan
> umiddelbart ikke se nogle fejl. Hvad siger i?

Vi havde indtil februar TDC ADSL, to offentlige ip-adresser og med et
Siemens modem. Vi har boet to steder i perioden og ip-adresserne skiftede
stort set aldrig.

Nu har vi CC ADSL med bredbåndtelefoni, og med det ab får man en fast
offentlig ip-adresse.

Det var måske vær at overveje for dig?

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-10-08 17:05

Axel Hammerschmidt wrote:

> Nu har vi CC ADSL med bredbåndtelefoni, og med det ab får man en fast
> offentlig ip-adresse.

Den faste IP-adresse kan man også få hos TDC.

CC kan jeg ikke anbefale.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 13-10-08 17:20

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:

> Den faste IP-adresse kan man også få hos TDC.
>
> CC kan jeg ikke anbefale.

Jeg har CC og er glimrende tilfreds.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 13-10-08 18:33

Mr.Larsen wrote:
> Jeg har CC og er glimrende tilfreds.

Jeg har også haft CC og det funkede fint. Jeg skiftede så til Fullrate fordi
de kunne tilbyde højere hastighed på daværende tidspunkt i mit område. Nu
tilbyder CC så samme hastighed.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-10-08 21:11

Mr.Larsen wrote:

> Jeg har CC og er glimrende tilfreds.

Det virker også fint lige indtil man har brug for hjælp.

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-10-08 00:11

Look what the cat dragged in - Jesper Poulsen:

> Det virker også fint lige indtil man har brug for hjælp.

OP kan få hjælp her.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-08 05:45

Axel Hammerschmidt wrote:

> OP kan få hjælp her.

Ja, især når linien brækker ned.

Jesper Poulsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-10-08 13:30

Look what the cat dragged in - Jesper Poulsen:

> Ja, især når linien brækker ned.

Hvor?

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-10-08 16:55

Axel Hammerschmidt wrote:

> Hvor?

Hos CC.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 14-10-08 17:02

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:

> Hos CC.

Nå.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-08 21:01

On Tue, 14 Oct 2008 17:55:15 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Hos CC.

He he de gange jeg har set Cybercity brudt ned har det været TDC der
ikke kunne finde ud af at levere deres cdel af aftalen.

For ikke direkte at skrive at TDC måske hjalp fejlene på vej.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-08 00:10

brian wrote:

> He he de gange jeg har set Cybercity brudt ned har det været TDC der

Jeg har, fra pålidelig kilde, fået oplyst at CC er enddog meget ustabilt
i Aalborg. Det samme er ikke tilfældet i Struer. Jeg formodes at tro at
CC har problemer med store installationer, hvilket også er det indtryk
jeg får fra lokal hånd (i Sønderborg).

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-10-08 09:06

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:

> Jeg har, fra pålidelig kilde, fået oplyst at CC er enddog meget ustabilt
> i Aalborg.

Så er din kilde ikke pålidelig nok, jeg sidder i Aalborg på en CC og
har ingen problemer, der var i starten da jeg opgraderede til en 20Mbit
jeg bor 3+ KM fra centralen, så routeren kæmpede med at oprette den
høje hastighed, hvilket gav enkelte udfald på iptelefonien, efter en
hurtig snak med supporten og de kiggede listerne igennem, samt låste
min hastighed til 13Mbit har der intet problem været.

> Det samme er ikke tilfældet i Struer. Jeg formodes at tro at
> CC har problemer med store installationer, hvilket også er det indtryk
> jeg får fra lokal hånd (i Sønderborg).

Dine formodninger er ikke så meget værd, da CC mange steder simpelthen
har overtaget Tele2's udstyr, jeg var på Tele2 før og have heller ikke
problemer der.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-08 14:46

Mr.Larsen wrote:

> Så er din kilde ikke pålidelig nok, jeg sidder i Aalborg på en CC og
> har ingen problemer, der var i starten da jeg opgraderede til en 20Mbit

Du er nok en af de få for hvem det faktisk virker.

> Dine formodninger er ikke så meget værd, da CC mange steder simpelthen
> har overtaget Tele2's udstyr, jeg var på Tele2 før og have heller ikke

Ikke det?

Det er ikke gammelt info jeg har til rådighed...
Faktisk er det indkommet indenfor de seneste 5 dage.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-10-08 15:38

Jesper Poulsen forklarede:

> Du er nok en af de få for hvem det faktisk virker.

Hold da op, får du ligefrem data om alle kunder på CC, vildt.

> Ikke det?
>
> Det er ikke gammelt info jeg har til rådighed...
> Faktisk er det indkommet indenfor de seneste 5 dage.

Du må være vigtig siden du får den slags data.

Mon ikke dit "had" til CC har fået din fantasi til at løbe lidt af med
dig.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-08 09:46

Mr.Larsen wrote:

> Mon ikke dit "had" til CC har fået din fantasi til at løbe lidt af med

Jeg har skam ikke noget imod CC, men når jeg bliver advaret mod at
anvende firmaet, så sender jeg gerne den advarsel videre. CC er ikke så
stabilt - lev med det.

Jesper Poulsen

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-10-08 10:04

Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:

> Jeg har skam ikke noget imod CC, men når jeg bliver advaret mod at
> anvende firmaet, så sender jeg gerne den advarsel videre. CC er ikke så
> stabilt - lev med det.

Udtaler en der ikke engang er eller har været kunde, jowjow.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 14-10-08 01:09

Jesper Poulsen skrev:

> Det virker også fint lige indtil man har brug for hjælp.

Mine oplevelser med CC og support er en hel del bedre end mine
oplevelser med TDC og support.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...