On 10 Okt., 23:02, "John Smith" <some...@mail.invalid.com> wrote:
> <nuclearwarh...@gmail.com> wrote in message
>
> news:3f3a3a4d-91d0-40c4-9e69-3ab0ec26ec7a@q35g2000hsg.googlegroups.com...
> Kære folk.
>
> Jeg har forsøgt at hjælpe en af mine forældres naboer med at opsætte
> en Cybercity-ADSL-forbindelse. Det udleverede modem er et Zyxel 660R,
> og uanset hvad jeg har forsøgt mig med, vil DSL-lampen ikke stoppe med
> at blinke, og der opnås ikke forbindelse til internettet (uanset om
> jeg forsøger at opsætte forbindelsen med den medfølgende cd eller
> direkte gennem routeren, anyway, lige den del burde jo ikke have noget
> at sige så længe DSL-lampen ikke begynder at lyse konstant ...)
>
> Er der nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan forsøge at gøre? Jeg
> har tjekket flere gange, og jeg skulle altså mene at splitter-modem-
> netkort er korrekt forbundne, så jeg er selv løbet ud for forslag, men
> ville lige have lidt advice på det førend jeg begynder at stille mig i
> telefonkø hos CC.
>
> mvh
> Kasper
>
> Hej Kasper, på følgende måde opsætter du routeren:
>
> 1) start med at resete routeren ( hold reset knap(lile hul på bagsiden af
> routeren) inde indtil alle lamperne i routeren slukker )
> 2) vent indtil lamperne lyser konstant...
> 3) login på routere ved at indtaste
http://10.0.0.1:2033 og trykke på
> "login" knap ved administations side.
> 4) klik på "network" overste til ventre
> 5) klik på "wan"
> 6) indtast brugernavn ( dsl xx xx xx ) og passwordet ( dem finder du i
> velkomst brev fra cybercity ) der hvor der står "username" og "password"
> 7) er du på en af cybercity's centraler skal vci står på 35, hvis tdc skal
> den stå på 101.
> (du bliver nødt til at prøve en ad gang for at se om det virker med en af
> dem )
>
> 8) klik på "apply" knap i bunden af siden.
> til sidste ringer du til cc supporten for at fejlmelde linje da den ikke
> trainer. så er der enten noget galt på ledningsvej eller på centralen
>
> og så selvføgeligt sørg for at du bruger de kabler de har sendt til dig (
> ikke noget med 10meter kabel mellem routeren og telefon sticket)
Ak, intet held, desværre. Så i morgen må jeg hellere prøve at ringe
til CC. Men tak for hjælpen!
mvh
Kasper