Overførsel af Thunderbird mails fra PC til~
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 10-10-08 13:22

Jeg er ved at anskaffe mig min første Mac og skal derfor have overført mine
emails fra min eksisterende PC. Jeg anvender (med glæde) Thunderbird i dag,
og det vil jeg indtil videre gerne blive ved med.

Er der nogen af jer, der har erfaring med overførsel af Thunderbird mails
fra PC til Mac? Hvis jeg blot skulle have ny PC, så ville jeg bruge
programmet "MozBackup", men det virker kun på Windows.

Er processen "blot" at kopiere filerne til min nye Mac og herefter
"importere" dem i Thunderbird?

Pft,

XFUT: dk.edb.internet.software.mail+news

--
Jesper Lund Stocholm
http://idippedut.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-10-08 13:49

Jesper Lund Stocholm wrote:

> Er processen "blot" at kopiere filerne til min nye Mac og herefter
> "importere" dem i Thunderbird?

Kopier hele TB-mappen fra "Documents and Settings" over på din nye Mac
og sørg for at TB-profilen på Mac'en peger på dine "gamle" data. Så har
du addons og det hele med.

Min profilmappe i Windows er identisk med profilmappen i Linux for både
TB og FF (mapperne ligger på NTFS, som Linux læser og skriver uden
problemer). Der er derfor ingen forskel på om jeg er i Windows eller
Linux - alt er det samme ned til mindste detalje. Og ændrer/tilføjer jeg
noget under det ene OS så følger tilføjelsen/ændringen med over i det
andet OS.

TB og FF er nogle af de bedste eksempler på ægte cross platform software.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 10-10-08 13:54

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:48ef4f30$0$56796
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Kopier hele TB-mappen fra "Documents and Settings" over på din nye Mac
> og sørg for at TB-profilen på Mac'en peger på dine "gamle" data. Så har
> du addons og det hele med.

Perfekt - tak for input.

--
Jesper Lund Stocholm
http://idippedut.dk

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 05-12-08 08:02

> [...]

> Linux - alt er det samme ned til mindste detalje. Og ændrer/tilføjer jeg
> noget under det ene OS så følger tilføjelsen/ændringen med over i det

Blot til orientering, så virkede det som du beskrev det. Jeg havde lidt
problemer med at forstå mappestrukturen på TB på min eksisterende PC, men
det gik til sidst.

--
Jesper Lund Stocholm
http://lundstocholm.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-10-08 14:14

Jesper Lund Stocholm <jls2008@lundstocholm.invalid> wrote:

> [...]
> "importere" dem i Thunderbird?
>
> Pft,
>
> XFUT: dk.edb.internet.software.mail+news

du burde kunne hive din "Profiles" mappe over uden større problemer ...

/thomas