køler til intel Quad core Q9559
Fra : John Smith

Dato : 09-10-08 20:01

Hej,
hvilket køler anbefaler i ? cpu skal ikke overclokes, så min eneske krav er
at den er støjsvag.

på forhånd tak.

Fra : Mads

Dato : 10-10-08 23:21

On Thu, 9 Oct 2008 21:00:44 +0200, "John Smith"
<someone@invalid.invalid> wrote:

>Hej,
>hvilket køler anbefaler i ? cpu skal ikke overclokes, så min eneske krav er
>at den er støjsvag.
>
>på forhånd tak.

Kik på Scythes kølere. Alle deres kølere er støjsvage, effektive og
alligevel billige.
Har selv en Scythe Infinity og den kan ikke høres udenfor kabinettet.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-08 03:10

Mads wrote:

> Kik på Scythes kølere. Alle deres kølere er støjsvage, effektive og
> alligevel billige.

Også min anbefaling.

> Har selv en Scythe Infinity og den kan ikke høres udenfor kabinettet.

Har en KatanaII. Bedste køler jeg har haft.

Jesper Poulsen

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 12-10-08 12:50

On 9 Okt., 21:00, "John Smith" <some...@invalid.invalid> wrote:
> Hej,
> hvilket køler anbefaler i ? cpu skal ikke overclokes, så min eneske krav er
> at den er støjsvag.
>
> på forhånd tak.

Jeg kan kun sige en ting: Vandkøling. Så kan du også tune den lidt

Jeg taler om: NorthQ 3580 Siberian Tiger Water Cooler. Vedligeholdfrit
i 50000 timer og 20 dB. Ikke en tung kobberklods der vejer mere end
garantien på bundkortet tillader.

Jeg mener at have læst i et oficielt papir fra Intel at de processorer
som Intel ikke med-leverer en køler med i box løsningen. Disse
processorer anbefales der ikke at luftkøle. Jeg tror at jeg kan finde
det igen.

Benny

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-10-08 20:32

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> Jeg taler om: NorthQ 3580 Siberian Tiger Water Cooler. Vedligeholdfrit
> i 50000 timer og 20 dB. Ikke en tung kobberklods der vejer mere end

Scythe's kølere kan køres helt passivt.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 12-10-08 22:11

On Sun, 12 Oct 2008 11:49:56 -0700 (PDT), Hojvaelde@gmail.com wrote:

>Jeg kan kun sige en ting: Vandkøling. Så kan du også tune den lidt

Nu skulle den jo NETOP IKKE overclockes, så at smide en formue ud
på vandkøling er da vildt overkill.

En fornuftig Scythe køler til en 200-300 kr er jo mere end rigeligt
og den larmer ikke mere end vandkøling til flere tusind kr.

Selv med overclocking er en luftkøler nok. Min egen E6600 har
kørt 3,4 GHz klippestabilt med en Scythe Infinity i mere end et år nu.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-10-08 16:51

Mads wrote:

> Selv med overclocking er en luftkøler nok. Min egen E6600 har
> kørt 3,4 GHz klippestabilt med en Scythe Infinity i mere end et år nu.

Jeg har kørt med en 20% overclocket Athlon 64 3500+ og en Scythe
KatanaII i sommerhede.

Jesper Poulsen

Fra : John Smith

Dato : 14-10-08 23:55

tak til alle,

jeg har bestilte sådan en
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2215

387kroner hos getmore.

bliver spændende at se den monteret.

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 13-10-08 01:27

On 12 Okt., 23:11, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
>
> En fornuftig Scythe køler til en 200-300 kr er jo mere end rigeligt
> og den larmer ikke mere end vandkøling til flere tusind kr.

HM.... En vandkøler koster kun 500 kr oh larmer ikke mere end en
passiv køler.

Benny

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 13-10-08 02:23

On 13 Okt., 09:27, Hojvae...@gmail.com wrote:

> HM.... En vandkøler koster kun 500 kr oh larmer ikke mere end en
> passiv køler.
>
> Benny

Glemte at sige at jeg har en af nævnte kølesystemer, som jeg er ved at
bygge ind i en hjemmelavet klasse A forstærker. Den er dog købt på
ebay uden blæser så den medleverede blæser kender jeg ikke.

Jeg får en ide. Er der en 120 mm kabinetblæser kan du bare lægge
radiatoren under den og så skal du ikke have flere blæsere i putteren.

Det kan jeg nok ikke gøre ved min forstærker

Benny