Ny styrthjelm.
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 09-10-08 23:37

Hej alle mc'ister.
Jeg er ved at købe ny hjelm, har pt en 20 år gammel Shori fiber hjelm, er
begyndt at smuldre inde i.
Jeg har prøvet en Schuberth S1 PRO og den sidder skide godt og dæmper støjen
rigtig godt.

Er der nogen heinde som har erfaring med Schuberth hjelme, er de pengen værd
eller kan jeg
ligesågodt købe noget billigere? Skal jeg se på andre mærker?

MVH Nijo100
CBR600F3 1996

Fra : HKL

Dato : 09-10-08 23:47

"Niels Jørgensen" <nijo@tech2media.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> værd eller kan jeg
> ligesågodt købe noget billigere? Skal jeg se på andre mærker?

Er MEGET glad for min Schuberth C2!!!

/HKL, ZX10R

Fra : Svend

Dato : 10-10-08 07:04

> [...]
> værd eller kan jeg
> ligesågodt købe noget billigere? Skal jeg se på andre mærker?

Er også glad for min Shubert.

Fik den billigt (2500 dk) hos louis i hamborg, over i deres "restafdeling".

Fra : PMH

Dato : 10-10-08 07:03

> [...]

> værd eller kan jeg
> ligesågodt købe noget billigere? Skal jeg se på andre mærker?

Jeg har en Schubert S1 og er utrolig glad for den.
Den er kåret som markedets mest støjsvage hjelm.
Den indbyggede solbrille er uundværlig.
Så skal det være støjsvag, så er det uden tvivl Schubert.

Hvad sikkerhed og brudstyrke angår, så kommer du ikke
uden om ARAI.

PMH

Fra : Gimbal

Dato : 10-10-08 11:06

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

> Hvad sikkerhed og brudstyrke angår, så kommer du ikke
> uden om ARAI.

Jeg er rigtig glad for min Arai. Den sidder så behageligt for mig at jeg
kunne sove med den på. Men det hele handler jo om personlig pasform! Jeg
synes en dyr hjelm er pengene værd, hvis den er rar at have på og dækker
sine funktioner. Hvis den Schubert sidder godt på dig, så er det lige meget
hvad andre synes. Husk nu bare, at den bliver lidt løsere med tiden, så den
skal helst være lidt stram.

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-10-08 09:17

Niels Jørgensen wrote:
> Er der nogen heinde som har erfaring med Schuberth hjelme, er de
> pengen værd eller kan jeg
> ligesågodt købe noget billigere?

Jeg har Schubert S1. Den er god, og for mig var den pengene værd pga
solbrillen, støjniveau, udluftning osv.
Rent sikkerhedsmæssigt er der ingen sammenhæng mellem pris og kvalitet.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-08 09:33

> Jeg har prøvet en Schuberth S1 PRO og den sidder skide godt og dæmper
> støjen rigtig godt.

Det vigtigste er at finde en hjelm der sidder perfekt som et par godt
udtrådte sko ...

Des bedre hjelmens facon passer til hovedes det bedre beskytter den også ...

Desuden er største forskel fra en billig til en dyr hjelm feaures / design
og ikke sikkerheden...

Men der er stor forskel på features. F.eks detaljer der kan være en
irritation
- Hvor nem er den at spænde / løsne
- Kan viseret holdes åbent i enhver position - også ved 130km/t
- Er visiret rimeligt ridsefast, er det nemt at tage af for rengøring og
ikke mindst prisen på et erstatningsvisir
- Hvad med udluftningen - er den nem at betjene og virker den efter
hensigten. Og ikke mindst er der "skyl" af visiret så evt dug hurtigt
forsvinder
osv

Fra : Simon

Dato : 10-10-08 16:12

Niels Jørgensen wrote:
> ligesågodt købe noget billigere? Skal jeg se på andre mærker?

Jeg nøjes med at smide et par links til hjelm-omtale:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=50395
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49421
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=48901
- prøvede den Lazer og den *er* lækker, men både den og KBC'en er for
cirkelrunde i formen, min knold er mer oval så begge trykkede i pande og
baghoved.

Jeg endte med en HJC - den er OK men ikke fantastisk (ingen termorude-visir)

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Ole Hansen

Dato : 11-10-08 08:29

Hej.

Har lige købt en Schuberth C3. Er meget glad for den.
Læs hvad der skrives om den:

"Schuberth lancerer markedets mindste, letteste og
mest støjsvage - flip-up hjelm
Den er mindre, den er lettere, den er mere støjsvag end
forgængeren - og har enestående stødabsorberende egenskaber.

Schuberth har gjort det igen: Den nye C3 flip-up hjelm er
forbedret på alle parametre - i samarbejde med den tidligere
formel 1 kører Michael Schumacher, der er Schuberths cheftester.
Som mange andre gode idéer startede C3 som en skitse på en
serviet - en Ferrari serviet, hvor Michael Schumacher i forbindelse
med formel 1 løbet i Barcelona i 2005 skitserede sine forslag til en
ideel flip-up hjelm.
Resultatet sendes på markedet i disse dage og vil uden tvivl
tiltrække sig opmærksomhed, for den er beviset på, at
videreudvikling af en flip-up hjelm ikke behøver at føre til større
volumen.
Tværtimod, C3 er den til dato mest kompakte hjelm af denne type,
og denne, Schuberths førsteklasses flip-up hjelm fåes i to
skalstørrrelser.
Den nye C3 model er 10 procent lettere end forgængeren (C2) og
vejer 1.570 gram inklusiv den akustiske krave og det indvendige
sol visir.
Lydniveauet er reduceret til 84 dB (A) ved 100 km/t. Dermed slår
Schuberth sin egen rekord i støj-målinger, som blev indledt for
otte år siden.
Gennem omfattende forsøg i vindtunnel er det endvidere lykkedes
at gøre hjelmen absolut retnings stabil - selv ved høje
hastigheder. På grund af dens kompakthed er den også nem at
kigge over skulderen med.
Ventilationen i C3 sørger for, at der ledes syv liter frisk luft ind
gennem hjelmen pr. sekund ved 100 km/t, og det integrerede solvisir
beskytter effektivt mod de skarpe solstråler.
Endvidere har C3 dugfri Pinlock® visir, Anti-Roll-off-System
(A.R.O.S.) og det komfortable Micro-Lock Ratchet spænde, som
gør det nemt at håndtere hagestroppen."

Fra : Hekto

Dato : 11-10-08 10:15

On Fri, 10 Oct 2008 10:17:10 +0200, Jim Andersen wrote:

> Jeg har Schubert S1. Den er god, og for mig var den pengene værd pga
> solbrillen, støjniveau, udluftning osv. Rent sikkerhedsmæssigt er der
> ingen sammenhæng mellem pris og kvalitet.
>
> /jim

Ditto!