"Stand" til mobiltelefon
Fra : J W Nielsen

Dato : 08-10-08 16:44

Hej...
Så blev fastnettet afløst af en mobiltelefon, men...

Nu har vi blot valgt en af hjemmets "udtjente" mobiler til "hjemmetelefon".
Den afløser 2 trådløse DECT telefoner. Disse telefoner sad altid i en
oplader/stand så alle vidste hvor de var henne.
Problemet er: Hvor er mobilen???
Findes der mobiltelefoner med en form for oplader/stand eller kan man køre
en oplader, som telefonen kan stå i???

Mvh Jørgen

Fra : J W Nielsen

Dato : 08-10-08 16:51

Arggghhh...
Det hedder en bordlader og jeg har fundet flere muligheder
Undskyld forstyrrelsen !!!!
Mvh Jørgen

Fra : Jan Riber

Dato : 08-10-08 23:38

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Arggghhh...
> Det hedder en bordlader og jeg har fundet flere muligheder
> Undskyld forstyrrelsen !!!!

Ellers så har jeg da en "lille" Motorola 7500 med bordlader, hvor
der oven i købet er plads til at extra batteriet kan oplade
samtidig med telefonen
Den er ikke pladsbesparende, ligger godt i hånden (tungt) og så
æder den simkort der ikke er knækket ud af "kreditkortet".

Der er sket en del siden 1995...

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.handy-sammler.de/Images/motorola_7500.jpg&imgrefurl=http://www.handy-sammler.de/Handys/motorola_7500.htm&h=600&w=220&sz=10&hl=da&start=2&um=1&usg=__aS4OFhUImw5QjufVINNmvQqTJQ4=&tbnid=V723HP3t1dPJnM:&tbnh=135&tbnw=50&prev=/images%3Fq%3Dmotorola%2B7500%26um%3D1%26hl%3Dda%26lr%3Dlang_da%26sa%3DN

Vh. Jan

Fra : J W Nielsen

Dato : 09-10-08 17:50

> [...]
> Den er ikke pladsbesparende, ligger godt i hånden (tungt) og så æder den
> simkort der ikke er knækket ud af "kreditkortet".

Hej Jan...
Ja, der er godtnok sket noget. Fik engang Motorola 7500 som firmatelefon,
men det er efterhånden nogen tid siden.
Jeg har gemt nogle af de mobiler jeg har haft. Den første var en stor, blå
Alcatel... Havde også en Nokia - mener det var 2010 eller sådan noget. Med
stort batteri gik den under navnet "murstenen" - man var sgu nødt til at ha
seler på, hvis man havde den i lommen

Nå, men ellers har jeg aktuelt kigget lidt efter en simpel mobil, som også
ligger godt i hånden og som minder om en trådløs... Har nu ikke rigtigt
fundet noget endnu!!!

Mvh Jørgen

Fra : Jan Riber

Dato : 09-10-08 21:47

> [...]
> 2010 eller sådan noget. Med stort batteri gik den under navnet
> "murstenen" - man var sgu nødt til at ha seler på, hvis man

Det var en af de første rigtige bærbare, altså uden et håndtag i
ryggen og kabelforbundet håndsæt. men lommetelefon var det godt
nok ikke...
Jeg har også snart et hele lager af brugte: Motorola 7500-Nokia
5110-6310i-5140-N73-5610

> Nå, men ellers har jeg aktuelt kigget lidt efter en simpel
> mobil, som også ligger godt i hånden og som minder om en
> trådløs... Har nu ikke rigtigt fundet noget endnu!!!

Nææ.. Moderne telefoner er minimale med småt tastatur. Det er
ikke let at finde noget. Skulle jeg, som nok er mest til Nokia,
vælge en blev det nok en 6310i. Hvis stavefunktion til sms er
underordnet, kunne jeg såmænd sagtens nøjes med en 5110, da
højttaler samt mikrofon er bedre end de fleste moderne
mobiltelefoners er i dag.
De har begge en god størrelse og form til formålet. Aner ikke om
der findes bordladere til sådan nogen.

Vh. Jan

Fra : Anders

Dato : 08-10-08 20:55

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Problemet er: Hvor er mobilen???
> Findes der mobiltelefoner med en form for oplader/stand eller kan man køre

Ved bl.a. at man tidligere kunne få en til SonyEricsson's mobiler.