Min frygt omkring behandling af Anoreksi(s~
Fra : Lyrik

Dato : 08-10-08 22:06

Halvdelen af pigerne dør! Så dårlig er behandlingen! Dette overbeviser mig
om at lægerne misforstår sygdommen.
Da jeg mødte min nuværende kone led hun af anoreksi!

"De er ikke psykotiske!!", Det er lægernes grundlæggende fejltagelse!

Nu skal jeg fortælle hvorfor de ER psykotiske!
Ligesom en lungebetændelse kan være i fuldt udbrud så alle kan se den, så er
der snigende kolde lungebetændelser!

Der er tilsvarende psykoser i fuldt flor og snigende "kolde psykoser"
Anoreksi-patienter lider af "kolde psykoser"

En psykose er kendetegnet ved vrangforstillinger og kræver antipsykotisk
medicin! Medicin imod psykosen.
Når en pige på 35 kilo skin og ben står foran et spejl og udtrykker:"Ih hvor
er jeg fed og ulækker!" Så er det en hel klar psykotisk vrangforstilling hun
lider af!
Ingen der ser skelettet i spejlet kan vurdere at her står en fed person med
mindre man har en psykotisk vrangforestilling!

Lægerne kan ikke se psykosen selv om vrangforestillingen er tydelig. grunden
er at "psykose" er et stempel der dømmer psykisk syg! Dette stempel ønsker
hverken patienten, dennes hændervridende forælsdre, eller denne tids læger
der har den kultur at tale sygdomme ned og berolige med at der ikke er noget
i vejen med forstand eller hjerne,- at give!
Derfor ingen antipsykotisk behandling og en dødelighed på 50% hvilket de
ikke kan snakke sig ud af!

Altså hvis I forstår det så perfekt hvorfor dør jeres patienter så!?

Det der skal til er et godt antipsykotisk lægemiddel. Jeg foreslår "Zyprexa"
Dette middel har som bivirkning kun dette ene:"Man tager på!"

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Mr.Larsen

Dato : 08-10-08 23:44

Lyrik frembragte:
> Halvdelen af pigerne dør! Så dårlig er behandlingen! Dette overbeviser mig om
> at lægerne misforstår sygdommen.
....snip

Er der nogle sygdomme du ikke mener at have en forklarring og evt. en
kur for?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 08:48

"Mr.Larsen" <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Lyrik frembragte:
> ...snip
>
> Er der nogle sygdomme du ikke mener at have en forklarring og evt. en kur
> for?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ved du hvad? Det var et rigtigt godt spørgsmål. Det synes jeg vi eventuelt
skulle diskutere, bare os to sammen i gruppen for mudderkastning, som jeg
ved er en af dine yndlingsgrupper. Her på denne gruppe er diskussionen
omkring det spændende emne stoppet.
Man kalder det EOD. End Of Diskussion.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 10:09

Lyrik skrev:

> [...]
> er en af dine yndlingsgrupper. Her på denne gruppe er diskussionen omkring

Ville være en glimrende ide, kom du endelig forbi.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Ulvir

Dato : 09-10-08 10:16

> [...]

End of discussion, please..

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-10-08 23:59

Lyrik skrev:
> [...]
>
> Det der skal til er et godt antipsykotisk lægemiddel. Jeg foreslår
> "Zyprexa" Dette middel har som bivirkning kun dette ene:"Man tager på!"

Du har ret i at det er en skændsel at den utilstrækkelige
behandlingskapacitet indenfor psykiatrien fører til helt unødvendige
dødsfald for anoreksi og andre spiseforstyrrelser.

Psykiatrispecialet har en lav status blandt lægerne, så der er alt for
få psykiatere, bevillingerne er lave og det generelle oplysningsniveau i
befolkningen er også lavt og tabubelagt. Adgangen til psykologbehandling
er også begrænset, og alt andet end krisepsykologi kræver fuld
egenbetaling. Der er også for få psykologer.

Men det gør altså ikke din opfattelse af spiseforstyrrelser og den lette
medikamentelle behandling korrekt. Desværre.

--
Niels

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 08:36

> [...]

> Men det gør altså ikke din opfattelse af spiseforstyrrelser og den lette
> medikamentelle behandling korrekt. Desværre.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men behandlere med halv overlevelseskvotient kan fortælle hvad som er
evident og hvad som er irrelevant omkring Anorexi?

Nogle gang er det måske,- skal vi kalde det-"regelfast teoretisk
opfattelse", som er de briller der slører udsynet.

Hvis vi ser på Anoretikeren:
Tydelige vrangforestillinger omkring sin person uden hold i virkeligheden.
Spejle, sund fornuft og samtale kan ikke ændre denne vrangforestilling.
Ganske som man kan forvente ved psykoser. Vrangforestillingerne har ikke
baggrund i ressonnement, men er som de er i en psykose af sygelig endogen
karakter.

Tvangshandlinger som opkasttvang-tydelig OCD-identisk tvangshandling.

Tvangsidéer og handlinger er stærkere end selvopholdelsesdrift, hvilket
støtter idéen om psykisk lidelse.
Psykologisk påvirkning som ville hjælpe det raske, ikkepsykotiske menneske,
har ringe værdi.

Konklusion.
Det drejer sig om en psykisk lidelse, en "kold psykose" med tydelige OCD
islæt.

Behandling:
1.Antipsykotikum hvor Zyprexa med vægtøgning som sideeffect må være første
valg. "Indtil tykkelsen i spejlet er den samme som tykkelsen i anoretikerens
hjerne"
2.Antidepressiv af SSRI typen. Idet SSRI medikamenter virker på angst som er
en af de tilgrundlæggende årsager til tvangshandlinger.

Og så slør ikke anoretikerens lidelse med ord om mangel på det ene eller
andet personale. det hjælper ikke på sygdommen.

MvH
Jens

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-10-08 09:28

Lyrik skrev:

> [...]
>
> Nogle gang er det måske,- skal vi kalde det-"regelfast teoretisk
> opfattelse", som er de briller der slører udsynet.

Jeg tror det er mere generelt. De fleste mennesker synes at tro at
lægerne skulle kunne klare hvad som helst, og det kan de ikke. En klar
parallel til spiseforstyrrelserne er selvmord. Det kunne være rart om vi
kunne undgå de alt for mange tilfælde hvor folk tager livet af sig selv
af den ene eller den anden grund. Men dels er der ikke kapacitet til at
få fat i alle tilfældene, dels er der en dårlig forståelse i
befolkningen, og dels vil mange få held med deres foretagende uanset
hvad vi stiller op.

> [...]
>
> Og så slør ikke anoretikerens lidelse med ord om mangel på det ene eller
> andet personale. det hjælper ikke på sygdommen.

Måske, men i stedet for at snakke her kunne du jo have gjort alvor af
det og taget den uddannelse, så du dels kunne deltage kvalificeret i
afdækningen af spiseforstyrrelsernes mysterier, dels være med til at
afhjælpe kapacitetsproblemerne. Amatører har ikke de store chancer på
den bane.

--
Niels

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 09:59

> [...]

> afdækningen af spiseforstyrrelsernes mysterier, dels være med til at
> afhjælpe kapacitetsproblemerne. Amatører har ikke de store chancer på den
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Takket være internettet forstærkes amatørenes chancer for at blive hørt og
sætte noget i gang.
Du kan ikke gøre spørgsmålet om behandling af Anoreksi til et personangreb
på min livsvej og de valg jeg traf.
Jeg er ganske tilfreds med denne måde at blive hørt på.

For første gang i historien kan den "invalide mand på det fattige
loftkammer, lade sin røst høre." Han kan teoretisk set sidde inde med en
visdom som kunne redde en af verdens mange traumatiske problemer.

Hvis du ser YouTube så har den allerede revolutioneret nyhedsformidlingen.

"Det gammeldags er det etablerede, i en verden hvor alt flyder som kviksølv"

MvH
Jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 10:12

Lyrik sendte dette med sin computer:

> Takket være internettet forstærkes amatørenes chancer for at blive hørt og
> sætte noget i gang.

Altså kvaksalveren har en chance for at gøre mere skade end gavn.

Dit råd om at bruge "Vanish Oxi Action" til skæleksem er direkte
usundt, så jeg håber ved gud ikke nogen følger dine råd.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 10:46

> [...]
>
> Dit råd om at bruge "Vanish Oxi Action" til skæleksem er direkte usundt,
> så jeg håber ved gud ikke nogen følger dine råd.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det skal du slet ikke være bange for at de gør! Alene det at det ikke er
økologisk vil skræmme folk langt væk! Du kan bare se dig selv. du er bange
for at det er usundt. Du spiser sikkert heller ikke rå æggeblommer af angst
for salmonella?
Jeg spiser 4 om ugen og har endnu ikke fået salmonella.
Her kunne man så forestille sig dig udtale:" er direkte
> usundt, så jeg håber ved gud ikke nogen følger dine råd."

Men sådan er livet så mangfoldigt. Sjovt nok så var hudlægen jeg diskuterede
Vanish med ikke så bekymret som du, idet de selv bruger at dyppe folk
levende ned i noget de kalder "røde bade", noget science fiction noget hvis
indhold er skjult for offentligheden.
Han var snarere interesseret i de resultater jeg som lægmand havde opnået
med dem.

--
Sia Furler en ganske almindelig pige, med en ganske almindelig sangstemme

Hilsen
jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 10:54

Lyrik skrev:
>...snip en bunke vrøvl
> Han var snarere interesseret i de resultater jeg som lægmand havde opnået med
> dem.

Du er sgu for viderekomne.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Holst

Dato : 09-10-08 11:04

Lyrik wrote:

> [...]
> Vanish med ikke så bekymret som du, idet de selv bruger at dyppe folk
> levende ned i noget de kalder "røde bade", noget science fiction noget hvis

Nej, de er hverken hemmelige eller science fiction. De røde bade er skam
blot en opløsning af kaliumpermanganat.

Man kunne sagtens forestille sig, at Vanish Oxi Action kunne have
indholdstoffer, der kunne have samme effekt som kaliumpermanganat. Jeg
vil bestemt heller ikke anbefale folk at bruge Vanish Oxi Action,
eftersom det givetvis også indeholder en lang række andre stoffer, som
næppe er sundt.

Men det er naturligvis interessant, hvis nogle kvaksalvere derhjemme
eksperimenterer med midler som Vanish Oxi Action og opnår gode
resultater dermed. Det kunne så være interessant at finde ud af hvilket
(eller hvilke) indholdsstoffer, der giver den ønskede effekt, så man
eventuelt kan anvende det eller dem i en forbedret behandling.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 11:14

Holst tastede følgende:

> [...]
> givetvis også indeholder en lang række andre stoffer, som næppe er sundt.

Kaliumpermanganat er bestemt heller ikke uskadeligt.

http://da.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 11:29

> Holst tastede følgende:

> Kaliumpermanganat er bestemt heller ikke uskadeligt.
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nej der kan du se hold dig til Vanish, det er det sikre!))

--
Sia Furler en intens kvinde med en sangstemme

MvH
Jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 11:32

Lyrik forklarede:

> Nej der kan du se hold dig til Vanish, det er det sikre!))

Som højest sandsynlig indeholder Kaliumpermanganat

"Kaliumpermanganat bruges som iltningsmiddel i organiske reaktioner og
synteser, som blege- og rengøringsmiddel og som lugtfjerner."

Man bruger _IKKE_ rengørringsmidler til hudlidelser.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Holst

Dato : 09-10-08 11:40

Mr.Larsen wrote:

> Kaliumpermanganat er bestemt heller ikke uskadeligt.

Nej, det påstår jeg bestemt heller ikke. Men anvendt på den rigtige
måde, er der mennesker, der har stor gavn af det.

Med mit "blot" refererer jeg blot til, at Lyrik kaldet det hemmeligt og
science fiction.

> http://da.wikipedia.org/wiki/Kaliumpermanganat

Dansk wikipedia er desværre i almindelighed så overfladisk i dens
artikler, at jeg ikke kan tage den seriøst.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 11:47

Holst udtrykte præcist:

> Nej, det påstår jeg bestemt heller ikke. Men anvendt på den rigtige måde, er
> der mennesker, der har stor gavn af det.

Bestemt.

> Med mit "blot" refererer jeg blot til, at Lyrik kaldet det hemmeligt og
> science fiction.

Var jeg godt klar over, jeg fik det formuleret lidt kluntet, beklager.

> Dansk wikipedia er desværre i almindelighed så overfladisk i dens artikler,
> at jeg ikke kan tage den seriøst.

Det er tildels også korrekt, men stol du blot på det der står om
kaliumpermanganat.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Holst

Dato : 09-10-08 11:59

Mr.Larsen wrote:

> Det er tildels også korrekt, men stol du blot på det der står om
> kaliumpermanganat.

Nu læste jeg det ikke, men i almindelighed stoler jeg nu også på det,
der står på dansk wikipedia. Problemet er, at informationen simpelthen
ofte er for begrænset. De danske artikler er simpelthen alt for
overfladiske. Selv når det drejer sig om danske emner, er det ofte
tilfældet.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 12:00

Holst har bragt dette til os:

> [...]
> for begrænset. De danske artikler er simpelthen alt for overfladiske. Selv
> når det drejer sig om danske emner, er det ofte tilfældet.

Helt enig, og man skal som du er inde på, også have i tankerne at
enhver kan rette og tilføje i de fleste artikler.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 11:27

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvilke) indholdsstoffer, der giver den ønskede effekt, så man eventuelt
> kan anvende det eller dem i en forbedret behandling.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hovedkomponeneterne er anioniske tensider og iltbaserede blegemidler.
Peroxid. Jeg kvakker på at det er den stærke iltning der virker som
desinficerende middel og dræber snart sagt ALT!
Anionisk tensid er jo ikke andet end det vi i forvejen kender som dele af
opvaskemiddel.

Hoveddeklareringen er:
anioniske tensider, polykarboxylater, iltbaserede blegemidler

MvH
Jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 11:31

Den 09-10-2008, skrev Lyrik:

> iltbaserede blegemidler.

Kan sagten være en opløsning af Kaliumpermanganat

> Peroxid. Jeg kvakker på at det er den stærke iltning der virker som
> desinficerende middel og dræber snart sagt ALT!

Nu er skæleksem ikke noget der kun skal desinficeres, da det er en
hormonel ubalance som er skyld i overproduktion af hud, det fjerner du
ikke med en ætsning.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Holst

Dato : 09-10-08 11:43

Mr.Larsen wrote:

> Kan sagten være en opløsning af Kaliumpermanganat

Uden at vide noget om det, tror jeg det næppe. Dens farvning af
vaskevandet gør den sikkert uacceptabel for de fleste forbrugere.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 11:50

(erstatter <mn.4b007d8a0e1f4a28.92438@post.cybercity.dk>)

Vrøvl fjernet...

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 11:49

> Kan sagten være en opløsning af Kaliumpermanganat
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det indeholder den ikke hr. larsen. hold dig til facts hvis du vil
avancere fra muddergruppens "shady compagny" og tage del i ansvarlige
menneskers samtale.

--
Stop tilbedelse af mennesker, Sia Furler er kun en kvinde. Hun er ingen
gudinde.

MvH
jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 11:50

Den 09-10-2008, skrev Lyrik:

> Jamen det indeholder den ikke hr. larsen.

Hvor ved du det fra?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 12:41

> Hvor ved du det fra?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Fordi jeg sidder med produktet foran mig og læser deklarationen som er ret
udførlig. Samt som lægen hr. Holst fortæller dig at kaliumpermanganat er
stærkt farvet.
Vanish er et middel til at fjerne pletter fra tøj uden at skade tøjet. Det
sidste er vigtigt. var der noget farvet i, så kunne det ikke fjerne
pletter-vel?

Iøvrigt har jeg mistanke om at andre har fundet midlet anvendeligt på mange
ting. I Filmen"My big fat greek wedding" bruger den græske svigerfar til
brudgommen et middel som han mener kan mange ting. decinficere o.s.v.
det beskrives som et rengøringsmiddel og det navn det får i filmen er
"Vindex." Sådanne historier kommer ikke ud af den tomme luft og amerikanerne
hvis helbred for en stor del er overladt til hjemme-kvaksalveri af
økonomiske grunde,(i filmen "Sicko" vises hvordan de selv sidder og syr sår
sammen med nål og tråd derhjemme) -har sikkert mange gode råd! Sikkert også
nogle der er knap så gode!))

Vi husker fra gammel tid hvordan kvaksalveren drog rundt med sin "Eleksir"
og solgte, hvorefter han stak af når han havde skoret kassen. Nåede han det
ikke så blev han dyppet i tjære og rullet i fjer, hvorefter han blev båret
ud af byen på en jernbanesvelle, som straf for at have taget folk ved
næsen!

Her har jeg også et godt råd-som du kunne forudse hr. Larsen. Tjæren og
fjerene er ikke barneleg, men en smertefuld oplevelse. Det fjernes over lang
tid forsigtigt ved gnidning med gåsefedt.
Rådet stammer fra Jehovas Vidner hvoraf nogle er blevet udsat for
behandlingen i USA.

MvH
Jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 12:44

Lyrik sendte dette med sin computer:

> Fordi jeg sidder med produktet foran mig og læser deklarationen som er ret
> udførlig.

Det var altså ikke den fulde indholdsbeskrivelse du postede?

> Samt som lægen hr. Holst fortæller dig at kaliumpermanganat er
> stærkt farvet.

Er Holst læge? javel ja.

Kaliumpermanganat bliver også brugt til iltning ved blegning, så det.

> Iøvrigt har jeg mistanke om at andre har fundet midlet anvendeligt på mange
> ting. I Filmen"My big fat greek wedding" bruger den græske svigerfar til
> brudgommen et middel som han mener kan mange ting.

Ja og alt de gør i film er bestemt rigtigt.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Holst

Dato : 09-10-08 13:00

Lyrik wrote:

> Fordi jeg sidder med produktet foran mig og læser deklarationen som er ret
> udførlig. Samt som lægen hr. Holst fortæller dig at kaliumpermanganat er
> stærkt farvet.

Læge er jeg ikke, men derimod ingeniør.

> Vanish er et middel til at fjerne pletter fra tøj uden at skade tøjet. Det
> sidste er vigtigt. var der noget farvet i, så kunne det ikke fjerne
> pletter-vel?

Kaliumpermanganat er et oxidationsmiddel, der ikke vedbliver med at have
den stærkt violette farve.

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 13:07

> Læge er jeg ikke, men derimod ingeniør.

> Kaliumpermanganat er et oxidationsmiddel, der ikke vedbliver med at have
> den stærkt violette farve.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Sorry ingeniør Holst. Jeg sporede "akademisk viden", men skød forkert.

Der er ikke kaliumpermanganat i Vanish. Vanish er et hvidt pulver eller et
klart spraymiddel.

Hilsen
Jens

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 13:12

Lyrik kom med denne ide:

> Sorry ingeniør Holst. Jeg sporede "akademisk viden", men skød forkert.

For nu at bruge dine egne ord "fokuser og hold dig til fakta" for
gætteri kan vi ikke have.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Mr.Larsen

Dato : 09-10-08 13:08

Efter mange tanker skrev Holst:

> Læge er jeg ikke, men derimod ingeniør.

Hvor havde Lyrik dog den vildfarelse fra, google på Holst, vil jeg
gætte.

> Kaliumpermanganat er et oxidationsmiddel, der ikke vedbliver med at have den
> stærkt violette farve.

Jeg har undersøgt det lidt nærmere, Vanish indeholder ikke
kaliumpermanganat, men natriumpercarbonat som står for iltningen.

Men uanset hvad, er brug af rengørringsmidler til personlig pleje
ganske usmart.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-10-08 20:17

Lyrik skrev:

> [...]
> personangreb på min livsvej og de valg jeg traf.
> Jeg er ganske tilfreds med denne måde at blive hørt på.

Det er skam ikke ment som noget personangreb, men kun en påmindelse om
at der skal mere til. Du må mindst have den viden de andre kloge på
feltet har. Så hører vi gerne fra dig igen.

Amatøren kan godt have betydning. Fx så jeg en brasiliansk kvinder der
havde fastholdt at HIV-positive i landet havde ret til behandling. Det
havde afgørende betydning i modsætning til fx Sydafrika hvor
præsidenten, Mandelas efterfølger, havde holdt på den forkerte hest, og
mente AIDS var et resultat af fattigdom og ikke virus. Det var ikke så godt.

I øvrigt er lægerne meget godt i gang. SSRI-præparater bruges i forvejen
til alt andet end hvad de er indikeret for. Samtidigt med at det bliver
mere klart at de måske ingen effekt har. Bortset fra at skabe stor
profit for producenterne.

--
Niels

Fra : S

Dato : 09-10-08 08:33

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Da jeg mødte min nuværende kone led hun af anoreksi!
>
> "De er ikke psykotiske!!", Det er lægernes grundlæggende fejltagelse!

Anoreksi bliver skam sidestillet med psykose indenfor psykiatrien. Man kan
selvfølgelig diskutere, hvor tynd en patient skal være før hendes
kropsforestilling bliver en vrangforestilling, men bliver det tilstrækkelig
slemt, sidestilles det med psykose.
Derfor kan svært anorektiske patienter tvangsindlægges og tvangsbehandles.
Dette ville ikke være lovligt, hvis pt. ikke var psykotisk eller i en
tilstand, som kan sidestilles hermed.

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 09:03

"S" <none@none.no> skrev i meddelelsen

> [...]
> Derfor kan svært anorektiske patienter tvangsindlægges og tvangsbehandles.
> Dette ville ikke være lovligt, hvis pt. ikke var psykotisk eller i en
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Altså vi står over for en psykisk lidelse som man ikke vil behandle som
sådan før den får "psykosetyngde"

Man kunne eventuelt komme lidt videre hvis man mødte det "lette tilfælde" på
en langt mere alvorlig måde:
"Du/din datter lider af en alvorlig psykisk lidelse som ubehandlet fører til
død i halvdelen af tilfældende! Det er vigtigt at vi starter en
antipsykosebehandling op allerede nu, for at forhindre sygdommens udvikling.
Lidelsen drejer sig ikke om mad men er en livstruende, eskalerende sygdom i
sindet."

MvH
Jens

Fra : S

Dato : 09-10-08 09:57

> [...]
> antipsykosebehandling op allerede nu, for at forhindre sygdommens
> udvikling. Lidelsen drejer sig ikke om mad men er en livstruende,

Du simplificerer tingene for meget. Det er ikke kun spørgsmål om medicinsk
behandling. Der kan være masser af tilfælde, hvor det er indiceret tidligt i
forløbet, men der vil i de fleste tilfælde være behov for psykoterapi.
Spørgsmålet er jo også om patienten med det lettere tilfælde vil være
indstillet på at gå i behandling. Lige meget hvor meget man mener det vil
hjælpe med medicinen, vil det jo stadig være op til patienten om han/hun vil
modtage behandling eller ej, så længe vedkommen ikke er psykotisk i
lovmæssig forstand.

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 10:09

> [...]
> hjælpe med medicinen, vil det jo stadig være op til patienten om han/hun
> vil modtage behandling eller ej, så længe vedkommen ikke er psykotisk i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis man i højere grad trak alvoren op overfor patienten. I stedet for at
bruge deres sygdom som et "Interessant tilfælde med en smuk pige der bare
ikke kán forstå at hun skal spise noget" og lave "Twiggy-Tv-udsendelser" der
får andre unge piger til at melde sig til patientens fanskare!"

Ved at popularisere denne dødbringende lidelse og udnytte dens
"underholdningsværdi" opbygger man en forstærkende kultur omkring den.IMHO.

Hvis alvoren blev trukket op i relief når patienten kom til sin debuterende
undersøgelse, så tror jeg mange ville acceptere en antipsykotisk behandling.
Det er jo ikke "narkodrugs" som skal undgås, men kemiske supplementsmidler
til en defekt hjernekemi.

"Du har en dødbringende sygdom med en overlevelsesprocent på 50! Men vi
håber med dette tidlige, nye behandlingstilbud at knække den onde kurve!"

MvH
Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-10-08 19:36

> Altså vi står over for en psykisk lidelse som man ikke vil behandle som
> sådan før den får "psykosetyngde"

Netop, og det er vel alt i alt fornuftigt nok. Måske især i et samfund, hvor
overvægt er et reelt problem.

> Man kunne eventuelt komme lidt videre hvis man mødte det "lette tilfælde"
> på en langt mere alvorlig måde:

Hvordan vil du definere et let tilfælde?

Mvh Maria

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-10-08 19:34

> [...]
> Ingen der ser skelettet i spejlet kan vurdere at her står en fed person
> med mindre man har en psykotisk vrangforestilling!

Hvor mange forældre kan du så definere på samme måde? "Mit barn er ikke tyk,
han er bare kraftig bygget" selv om ungen vejer 30 kg for meget. Det er
hverdag, ikke en tilfældig mor en tilfældig hverdag.

Mvh Maria