Min alvorligste mistanke omkring brystkræf~
Fra : Lyrik

Dato : 08-10-08 19:51

Jeg så i en gammel sort/hvid lægebog et foto af en kvinde som demonstrerede
hvordan hun havde fået den brystkræft man kunne se af samme sort/hvide
billede!
Hun holdt et brød presset ind imod brystet og skar skiver af det med en kniv
holdt i den anden hånd.
Det var en vane hun havde og presset af brødet imod brystet havde givet
hende brystkræft.

Jeg tænkte på det pres som mænds begærlige hænder der ælter og maser
kvinderrs bryster udøver! Kunne det være årsag til brystkræft?

I så fald ville det nok være kvinders venstre bryst der havde de fleste
tilfælde, nemlig i betragtning af at de fleste mænd er højrehåndede og det
venstre bryst ligger ud for den højre hånd!

Hvis man kunne se en opgørelse over bryster angrebet af kræft-og hvis det
viste sig at der var en overvægt af angrebne venstrebryster! Så ville det
indikere en sammenhæng! Men gæt engang-der findes ikke en sådan oversigt!
Jeg kan i hvert fald ikke finde den. Så derfor må min dystre mistanke hvile
ud i fremtidens tåge.

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : -=JF=-

Dato : 08-10-08 21:17

Lyrik skrev:
> Jeg så i en gammel sort/hvid lægebog et foto af en kvinde som
> demonstrerede hvordan hun havde fået den brystkræft man kunne se af

Skulle du ikke finde et eller andet reelt at bekymre dig over?

Fra : S

Dato : 08-10-08 21:31

> [...]
>
> Jeg tænkte på det pres som mænds begærlige hænder der ælter og maser
> kvinderrs bryster udøver! Kunne det være årsag til brystkræft?

Det er ikke særlig hensigtsmæssigt at skrive udokumenteret vrøvl om
alvorlige sygdomme.
Brystkræft er i forvejen et meget følsomt emne for mange kvinder, og det
gavner ikke nogen at slynge sine egne private forestillinger om sygdommens
opståen ud på nettet.
Der er en minimal sideforskel for sygdommen, men den er udtryk for, at
kvinder i gennemsnit har en smule mere kirtelvæv i det ene bryst (mener det
er højre) end i det andet. Fordelingen er dog i størrelsesordenen 49,9/50,1.

De læsere, som ønsker veldokumenterede data for sygdommen i stedet for
private gisninger kan eksempelvis se her:
http://www.cancer.dk/Alt+om+kraeft/kraeftsygdomme/bryst

(og så lige undskyld til Lyrik, for at jeg kom til at sende en mail til ham
i stedet for til nyhedsgruppen)

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-08 21:52

"S" <none@none.no> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.cancer.dk/Alt+om+kraeft/kraeftsygdomme/bryst
>
> (og så lige undskyld til Lyrik, for at jeg kom til at sende en mail til
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Udokumenteret, javel, men når et tryk af et brød imod et bryst kan forårsage
kræft, og det er et uimodsigeligt faktum, bevidnet af læger, så kan andre
tryk og slag ganske givet også forårsage kræft, tryk som ikke er forørsaget
af et brød!

Så kan din sunde fornuft arbejde videre derfra.
Det synes mig som om den største vejledning omkring sygdomme foregår ved at
tale dem ned! At berolige imod sygdomsuro! Endvidere ser jeg at
sygdomsrisici er underlagt politisk korrekthed. Det har den været i mange
år.

Jeg var laborant i tidernes morgen i en blodbank. Her opsporede vi
kønssygdomme og man eftersporede smittekilder til syfilis for eksempel.
Da den endnu frygteligere Aids kom var det politisk ukorrekt at begrænse
seksuelle udfoldelser, hvilket samfundet stadigvæk lider under. Aids blev
aldrig eftersporet!

Hvis mænds hårdhændede behandling af kvindebryster forsager kræft, så er det
politisk ukorrekt at bede mændene tage hensyn til et følsomt organ. Intet er
for vildt og blodigt i omgangen med et bryst! Det er politisk ukorrekt at
lægge begrænsninger her!

Hilsen
Jens

Fra : Holst

Dato : 08-10-08 22:05

Lyrik wrote:

> [...]
> tryk og slag ganske givet også forårsage kræft, tryk som ikke er forørsaget

Som du selv skrev, var det en gammel bog. Man har sikkert sidenhen
fundet på nyt.

Fra : Ulvir

Dato : 09-10-08 00:28

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Som du selv skrev, var det en gammel bog. Man har sikkert sidenhen fundet
> på nyt.

Økologisk brød?

Fra : S

Dato : 09-10-08 08:26

> [...]
> kan andre tryk og slag ganske givet også forårsage kræft, tryk som ikke er

Årsagen til brystkræft er multifaktoriel.
Det er jo ikke sikkert at bare fordi denne kvinde skar brød på den måde, så
er det derfor hun fik brystkræft.

Hvordan forholder du dig i øvrigt til, at amning nedsætter risikoen for
brystkræft hos den ammende kvinde? Det kan være en ret hårdhændet behandling
af et bryst at amme, og ofte malker kvinderne ud, hvilket netop foregår ved
tryk på brystet. Ifølge din teori burde det jo fremkalde kræft i stedet for
at forebygge.

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-08 08:44

> [...]
> foregår ved tryk på brystet. Ifølge din teori burde det jo fremkalde kræft
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja vi har jo ikke nogen videnskabelig undersøgelse, selv om det var nemt at
spørge kvinder med sygdommen om hvordan deres bryst var behandlet igennem
tiderne.

Men der kan være vigtige nuanceforskelle. Udmalkning foregår jo ikke 2 gange
om ugen i 50 år-if you see what I mean?
Og et barns omgang med brystet er ikke så hård som en voksen mands-.

"Den kvinde" optrådte som sygdomseksempel i en LÆGEBOG. Så det er ret
sikkert hvad årsag og virkning var.

Hilsen
Jens

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-08 09:21

Lyrik skrev:

> "Den kvinde" optrådte som sygdomseksempel i en LÆGEBOG. Så det er ret
> sikkert hvad årsag og virkning var.

Lægevidenskaben i dag ved meget mere end lægevidenskaben i
gamle dage.

Det kunne være interessant at vide, hvilken bog du taler om
- altså forfatter/titel og også gerne et årstal for
udgivelsen, eftersom det jo nok er yderst relevant i dette
tilfælde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler med alarmfunktion, så du aldrig glemmer en

Fra : S

Dato : 09-10-08 10:00

> "Den kvinde" optrådte som sygdomseksempel i en LÆGEBOG. Så det er ret
> sikkert hvad årsag og virkning var.

Selv om det står her er det jo ikke per definition korrekt. Mange lægebøger
er jo blevet obsolete gennem tiden, og en bog som kategoriserer en
multifaktoriel cancer som værende opstået på baggrund af en enkelt, hidtil
ukendt, enkeltfaktor virker ikke troværdig.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-10-08 19:31

> Men der kan være vigtige nuanceforskelle. Udmalkning foregår jo ikke 2
> gange om ugen i 50 år-if you see what I mean?
> Og et barns omgang med brystet er ikke så hård som en voksen mands-.

Du aner ikke hvad du taler om.
Start med antal. 2 gange om ugen i 50 år giver ca 2500 gange. Amning foregår
mindst 6 gange i døgnet i 3-12 måneder pr. barn. Bare to børn giver et
højere antal, og mange kvinder fik før i tiden både 3-4 og 5 børn.
Lidt nipperi i forbindelse med sex er intet i forhold til en amning i ½ time
6 gange i døgnet. Tro mig, jeg har trods alt prøvet.

Mvh Maria