/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Brugt mc og kommende cafe racer
Fra : Ukendt


Dato : 08-10-08 22:28

Hej,

Jeg er i fuld gang med at lede efter min næste mc. Jeg ønsker en mc med
sporty egenskaber uden den skal være racer (over 100 heste er absolut ikke
nødvendigt, næsten et minus), samt en mc der skal kunne bruges til touring.
Lav vedligeholdelse er en vigtig faktor. Budgettet er kun på 40.000 kr så vi
skal lidt tilbage i arkiverne, men det gør ingenting for mit mål er at
transformere den (primært kosmetisk) til en cafe racer.

Bemærk at dette udelukker en hel del asiatiske mc'er, hvis stel ikke har det
klassiske look.

Jeg har kigget lidt på Honda's cb 750 eller 900 Bol d'or eller en bmw R80
eller R100 (efter '81). Hvad er jeres input på disse modeller? Er bmw'en
f.eks. sporty nok? Hvordan med hondaens holdbarhed?

Jeg vil også meget gerne høre om der er nogen som har andre bud på modeller
som kunne være interesante som cafe racere? Husk venligst budgettet og at
lav vedligeholdelse er et nøgleord.

På forhånd tak for hjælpen,

Michael



 
 
Ukendt (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-10-08 23:09

En hurtig tilføjelse:

Jeg er ret interesseret i gamle moto guzzi'er (f.eks. Le mans III), men er
lidt bange for at købe gamle italienske motorcykler. Som jeg skrev tidligere
er lav vedligeholdelse vigtigt.

Skal man være motorcykelmekaniker for at eje sådan en eller er de det
italienske svar på bmw?

I så fald (det sidste...) hvilke modeller/årgange anbefales?

Mvh. Michael



Uffe R. B. Andersen (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 10-10-08 13:24

On Thu, 9 Oct 2008 00:09:15 +0200, "Michael Ribers"
<mribers(snabela)gmail.com> wrote:

>En hurtig tilføjelse:
>
>Jeg er ret interesseret i gamle moto guzzi'er (f.eks. Le mans III), men er
>lidt bange for at købe gamle italienske motorcykler. Som jeg skrev tidligere
>er lav vedligeholdelse vigtigt.

Du får sgu' ikke en LMIII indenfor det budget.

>Skal man være motorcykelmekaniker for at eje sådan en eller er de det
>italienske svar på bmw?

Jeg tror ikke du finder bedre mekanik, end Guzzi'er fra slutningen af
halvfjerdserne/starten af firserne. Men en LMIII i god stand koster
også det samme i dag, som da den kom frem (~70.000 kr).

>I så fald (det sidste...) hvilke modeller/årgange anbefales?

Tag på biblioteket og se om ikke de har eller kan skaffe "The
Illustrated Moto Guzzi Buyers Guide". Kort fortalt er alt frem til
omkring 1984 god kvalitet - og dyrt

Hvorfor BMW R80 *efter* 81? Jeg (læs: min kone) har en R80/7 fra 81,
som godt kunne komme til salg - der bliver ikke kørt på den mere.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://blog.andersen.nu/

Ukendt (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-08 14:29

Hej,

> Du får sgu' ikke en LMIII indenfor det budget.

Der er da op til flere le mans 3 på den blå avis til en pris mellem
45-55.000kr. Hvis man tager priserne på den blå avis som
forhandlingsgrundlag kan det da godt lade sig gøre indenfor budgettet...

> Hvorfor BMW R80 *efter* 81? Jeg (læs: min kone) har en R80/7 fra 81,
> som godt kunne komme til salg - der bliver ikke kørt på den mere.

Fordi budgettet er lille synes jeg der er mest at hente ved at købe lidt
ældre motorcykler. Jeg vil tilgengæld meget nødigt bruge det meste af min
tid (og penge) på at skifte slidte dele. Derfor går jeg efter hvad jeg kunne
finde frem til var de mest slidstærke modeller der stadig havde sjove
køreegenskaber.



Uffe R. B. Andersen (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 10-10-08 14:57

On Fri, 10 Oct 2008 15:28:57 +0200, "Michael Ribers"
<mribers(snabela)gmail.com> wrote:

>Der er da op til flere le mans 3 på den blå avis til en pris mellem
>45-55.000kr. Hvis man tager priserne på den blå avis som
>forhandlingsgrundlag kan det da godt lade sig gøre indenfor budgettet...

Ja, måske du kan få den rå cykel, men så er der ikke mere tilbage til
få café racer-looket frem...

>Fordi budgettet er lille synes jeg der er mest at hente ved at købe lidt
>ældre motorcykler. Jeg vil tilgengæld meget nødigt bruge det meste af min
>tid (og penge) på at skifte slidte dele. Derfor går jeg efter hvad jeg kunne
>finde frem til var de mest slidstærke modeller der stadig havde sjove
>køreegenskaber.

Men hvorfor lige "efter 81"? Hvad er forskellen på en R80 fra '81 og
en fra efter? Hvis en R80/7 fra '81 kunne interessere, så kan du bare
sende en e-mail - jeg er sikker på den kan holdes indenfor dit budget
:)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://blog.andersen.nu/

Ukendt (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-08 16:29

> Ja, måske du kan få den rå cykel, men så er der ikke mere tilbage til
> få café racer-looket frem...

Det skulle forståes sådan at jeg maks ville bruge 40.000kr på den rå mc.
ombygninger må vi så se på bagefter.

> Men hvorfor lige "efter 81"? Hvad er forskellen på en R80 fra '81 og
> en fra efter?

Det var mest med tanke på R100. Den fik en opgradering i '81 hvor blandt
andet bremserne blev opgraderet. Jeg har ladet mig fortælle at det er værd
at lede efter modellerne med brembo.



Uffe R. B. Andersen (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 10-10-08 21:53

On Fri, 10 Oct 2008 17:28:43 +0200, "Michael Ribers"
<mribers(snabela)gmail.com> wrote:

>Det skulle forståes sådan at jeg maks ville bruge 40.000kr på den rå mc.
>ombygninger må vi så se på bagefter.

OK. Den eneste LMIII jeg har set, som blev købt til ca. den pris,
krævede altså en del arbejde. Men det er fed cykel - jeg har jo selv
en stående :)

>Det var mest med tanke på R100. Den fik en opgradering i '81 hvor blandt
>andet bremserne blev opgraderet. Jeg har ladet mig fortælle at det er værd
>at lede efter modellerne med brembo.

Fruens R80/7 er med brembo, nøjagtig de samme som på LMIII'eren
iøvrigt, blot er den med rustfri skiver, hvor Guzzien har støbejerns.
Jeg har endog også en Haynes manual til den - men kontakt mig, hvis
den har interesse; det er jo ikke køb & salg-afdelingen vi er i :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://blog.andersen.nu/

Michael Dahlberg (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 10-10-08 15:01


"Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
news:48ef4967$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> On Thu, 9 Oct 2008 00:09:15 +0200, "Michael Ribers"
> <mribers(snabela)gmail.com> wrote:
>
>>En hurtig tilføjelse:
>>
>>Jeg er ret interesseret i gamle moto guzzi'er (f.eks. Le mans III),
>>men er
>>lidt bange for at købe gamle italienske motorcykler. Som jeg skrev
>>tidligere
>>er lav vedligeholdelse vigtigt.
>
> Du får sgu' ikke en LMIII indenfor det budget.
>
>>Skal man være motorcykelmekaniker for at eje sådan en eller er de det
>>italienske svar på bmw?
>
> Jeg tror ikke du finder bedre mekanik, end Guzzi'er fra slutningen af
> halvfjerdserne/starten af firserne. Men en LMIII i god stand koster
> også det samme i dag, som da den kom frem (~70.000 kr).
>
>>I så fald (det sidste...) hvilke modeller/årgange anbefales?
>
> Tag på biblioteket og se om ikke de har eller kan skaffe "The
> Illustrated Moto Guzzi Buyers Guide". Kort fortalt er alt frem til
> omkring 1984 god kvalitet - og dyrt
>
> Hvorfor BMW R80 *efter* 81? Jeg (læs: min kone) har en R80/7 fra 81,
> som godt kunne komme til salg - der bliver ikke kørt på den mere.

Det er vel i sig selv dårlig reklame, at den ikke bliver brugt mere.

--
Michael D



Uffe R. B. Andersen (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 10-10-08 21:57

On Fri, 10 Oct 2008 16:01:25 +0200, "Michael Dahlberg"
<m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote:


>Det er vel i sig selv dårlig reklame, at den ikke bliver brugt mere.
>

Skal du genere min kone, sin stymper? Vi fik tvillinger for 4 år
siden og Maj-Britt var sygemeldt halvdelen af graviditeten, så i de
ca. 4½ år har årasgen været klar - ingen tid. Jeg har kørt 1-2 ture om
året i samme periode og du skal ikke sige noget ondt om min Guzzi på
den bekostning

Nej, det er sgu' en dejlig cykel, men der skal laves lidt på den og
det kan jeg ikke lige overskue, så den står bare og står.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://blog.andersen.nu/

Dennis Hellan Peders~ (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 09-10-08 00:59


"Michael Ribers" <mribers(snabela)gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48ed25c0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har kigget lidt på Honda's cb 750 eller 900 Bol d'or eller en
> bmw R80 eller R100 (efter '81). Hvad er jeres input på disse
> modeller? Er bmw'en f.eks. sporty nok? Hvordan med hondaens
> holdbarhed?
>

Hej

Noget i stil med denne
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18784&ipc=68697
ved ikke lige om de kan holde budgettet de gamle BMW'r er tit vildt
dyre , folk tror det er guld de skal af med :-/




--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS




Ukendt (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-10-08 14:32

Hej Dennis,

> Noget i stil med denne
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18784&ipc=68697

Ja lige præcis. Jeg vil dog helst selv gå og rodde med det over vinteren i
forhold til at købe en der er ombygget.



Hekto (10-10-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-10-08 16:39

On Thu, 09 Oct 2008 00:09:15 +0200, Michael Ribers wrote:


> I så fald (det sidste...) hvilke modeller/årgange anbefales?

Ducati Pantah ligger lige til højrefoden og fås ca. til budgettet.
Stumper er billige og mekanikken er næsten lige så let at have med at
gøre som Guzzi'erne.

http://www.pantah.eu/

Dennis Hellan Peders~ (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 16-12-08 10:57


"Michael Ribers" <mribers(snabela)gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48ed25c0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej,

> Jeg vil også meget gerne høre om der er nogen som har andre bud på
> modeller som kunne være interesante som cafe racere? Husk venligst
> budgettet og at lav vedligeholdelse er et nøgleord.


Hej.


Har du fundet noget ?

Ellers er der en her, den overholder godt nok ikke budgettet men hva'
faen ...........

http://tinyurl.com/6lydca



--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



Bjarne (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 16-12-08 12:41

"Michael Ribers" <mribers(snabela)gmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Jeg er i fuld gang med at lede efter min næste mc. Jeg ønsker en mc med
> sporty egenskaber uden den skal være racer (over 100 heste er absolut ikke
> nødvendigt, næsten et minus), samt en mc der skal kunne bruges til
> touring. Lav vedligeholdelse er en vigtig faktor. Budgettet er kun på
> 40.000 kr så vi skal lidt tilbage i arkiverne, men det gør ingenting for
> mit mål er at transformere den (primært kosmetisk) til en cafe racer.
>
> Bemærk at dette udelukker en hel del asiatiske mc'er, hvis stel ikke har
> det klassiske look.

Moto guzzi.
Det skulle snildt kunne lade sig gøre at finde noget inden for dit budget
som du kan bygge videre på.
F.eks er der på dba.dk lige nu en sp1000 til 46.000 og en 850T3 til 35.000
som er lige til at omkonfigurere.


Som de siger : Knock yourself out :
http://images.google.com/images?q=moto+guzzi+cafe+racer&ie=UTF-8&um=1&sa=X&oi=image_result_group&resnum=1&ct=title

mvh,
Bjarne


Ole Mogensen (24-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 24-12-08 23:06

Bjarne wrote:
> "Michael Ribers" <mribers(snabela)gmail.com> wrote:
>
>> Hej,
>>
>> Jeg er i fuld gang med at lede efter min næste mc. Jeg ønsker en mc med
>> sporty egenskaber uden den skal være racer (over 100 heste er absolut ikke
>> nødvendigt, næsten et minus), samt en mc der skal kunne bruges til
>> touring. Lav vedligeholdelse er en vigtig faktor. Budgettet er kun på
>> 40.000 kr så vi skal lidt tilbage i arkiverne, men det gør ingenting for
>> mit mål er at transformere den (primært kosmetisk) til en cafe racer.
>>
>> Bemærk at dette udelukker en hel del asiatiske mc'er, hvis stel ikke har
>> det klassiske look.
>
> Moto guzzi.
> Det skulle snildt kunne lade sig gøre at finde noget inden for dit budget
> som du kan bygge videre på.
> F.eks er der på dba.dk lige nu en sp1000 til 46.000 og en 850T3 til 35.000
> som er lige til at omkonfigurere.
>
>
> Som de siger : Knock yourself out :
> http://images.google.com/images?q=moto+guzzi+cafe+racer&ie=UTF-8&um=1&sa=X&oi=image_result_group&resnum=1&ct=title
>
> mvh,
> Bjarne
>

Damn, den er smuk :

http://snelleeddy.punt.nl/upload/Guzzi_cafe_racer_griso.jpg

Ole Mogensen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste