Ducati 900
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-08 21:41

Hej Ducati fans.

Skulle lige prøve at få en Ducati 900 fra 98 til at køre ordentlig. Den får
alt for fed blanding ( helt sorte tændrør )

I følge hans bog er dyser og nål rigtig og clipsen sidder i det hak der er
anbefalet. Der sidder en ca.2 mm. plastskive

og en 0,5 mm. metalskive under clipsen, er det rigtig?

Den kører med original udstødning og luftfilteret er rent. Som jeg lige kan
se det, kan svømmerhøjden ikke justeres.

Det ligner på skruerne at der ikke har været skruet på den før. Den har
kørt 30000km.

Har I nogle forslag.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Søren Ottosen

Dato : 09-10-08 05:47

> [...]
> kan se det, kan svømmerhøjden ikke justeres.
>
> Det ligner på skruerne at der ikke har været skruet på den før. Den har

Choker der hænger????

Gælder det begge cylindre?

Søren

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-10-08 07:24

> Skulle lige prøve at få en Ducati 900 fra 98 til at køre ordentlig.
> Den får alt for fed blanding ( helt sorte tændrør )
> Har I nogle forslag.

Svømmehus ventilerne er måske en smule utætte med for høj svømmehus
stand til følge

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 20:02

> Svømmehus ventilerne er måske en smule utætte med for høj svømmehus stand
> [...]
Det er begge cylinder og chokeren virker perfekt.
Da jeg skilte den ad havde den stået ca.24 timer
og der var der stadig benzin i slangen og ikke
noget løber ud af overløbet.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Steen E.

Dato : 09-10-08 21:27

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Er du sikker på den får for fed blanding ?

Symptomer : tung og uoplagt lyd, trækker dårligere når den er rigtig
gennemvarm, stort benzinforbrug, vanskelig at starte når den er varm ?

(og ligefrem sort røg hvis det er rigtigt slemt og det er vel ikke olie,
altså sodede og koksede rør ?

Hvis ikke, så er det for kolde tændrør .. sidder der de rigtige til dit brug
i den ?

Hvis det er for fed blanding ... så kan det også være:

slidte nåle
slidte dyserør
tilstoppet luftfilter
for store dyser eller fejljusterede dyser (tidligere ejer ?)

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-10-08 20:25

On Wed, 8 Oct 2008 22:41:24 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

Hej Poul.

> [...]
>se det, kan svømmerhøjden ikke justeres.
>
>Det ligner på skruerne at der ikke har været skruet på den før. Den har

Det lyder godt nok mystisk.

Der kan dog være et par punkter der er værd at checke.

Bruger den lidt olie?
Hvis "olietyvene" på ventilstammerne er hårde kan den trække olie ind
ved indsugningsventilerne - Det giver sorte tændrør.

Det er min erfaring at de fleste Ducati karburatorer er justeret
således at blandingen er i orden over hele registeret hvis du checker
på et accellerations rullefelt.
Hvis du derimod checker cruise speed, som nogle af os kører en gang
imellem, er blandingen for fed over det meste af mellemområdet.
OK, hvis der kommer noget load på i form af vindmodstand og 100 Kg pay
load, ser det lidt bedre ud, men stadig at regne for fed.

Hvad er det for en karburator den aktuelle model er udstyret med?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 21:39

> [...]
> load, ser det lidt bedre ud, men stadig at regne for fed.
>
> Hvad er det for en karburator den aktuelle model er udstyret med?

Hej Steen
Den bruger ikke olie ( har lige talt med ejeren )
Karburatorene hedder Mikuni CORR
Hygge PD
ps. han køre ikke ret meget og vist mest småkørsel,
mon ikke jeg skal sænke nålen 1 eller 2 hak

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-10-08 21:53

On Thu, 9 Oct 2008 22:39:04 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

Hej Poul.

>Den bruger ikke olie ( har lige talt med ejeren )

Det var nu også lige et - Hvis.

>Karburatorene hedder Mikuni CORR

Når den tilsyneladende er ens på begge cylindere bør det ikke være en
direkte fejl der er kommet til, med mindre det er strålerørene der er
slidt ovale, hvilket absolut er muligt.
Kan der være sat Jet Kit i den?
De nåle plejer at være hårde ved strålerørene.

>ps. han køre ikke ret meget og vist mest småkørsel,
>mon ikke jeg skal sænke nålen 1 eller 2 hak

Der ville jeg også starte

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 05:15

> [...]
> slidt ovale, hvilket absolut er muligt.
> Kan der være sat Jet Kit i den?
> De nåle plejer at være hårde ved strålerørene.

Hej igen
Strålrrørene ser fine ud og der stå et nr. på nålene
som er det samme der står i bogen.
Nok ikke nogen dårlig ide med en nr. varmere tændrør
+ sænke nålene. Når desværre ikke at kikke mere
på den på denne side af weekenden.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 05:56

Hej
Lige en tilføjelse
Var lige på biltorvet.
Det stå det er 900SS og første reg 3/94
Hygge PD

Fra : H. P. Holm

Dato : 10-10-08 10:40

Poul Dam skrev:

> [...]
> som er det samme der står i bogen.
> Nok ikke nogen dårlig ide med en nr. varmere tændrør
> + sænke nålene. Når desværre ikke at kikke mere

Det undrer mig hvorfor man starter med at skille alting ad, på noget
der sikkert bare trænger til at blive brugt. - 30000 km på 14 år er
nærmest ingenting. Jeg ville skifte dækkene til nogen nye fra dette
århundrede, skifte olie + oliefilter, vende bunden i vejret på
benzintanken og fylde noget nyt benzin på med lidt sprit blandet i,
og så tage den ud på landevejene og bruge et par tankfulde. - Hvis
den stadigvæk kører utilfredsstillende efter den øvelse, så kan man
begynde at overveje, om et eller andet muligvis skal skilles ad.

Og hvis den bare skal stå til pynt, så er der da slet ingen grund
til at bekymre sig om tændrørenes farve!

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 13:59

> og så tage den ud på landevejene og bruge et par tankfulde. - Hvis
> den stadigvæk kører utilfredsstillende efter den øvelse, så kan man
> begynde at overveje, om et eller andet muligvis skal skilles ad.

Lyder som en rigtig god plan, jeg vil enda gerne være behjælpelig ganske
gratis
Altså med at køre benzinen af når du har skiftet dækene og fyldt tanken )

Mvh Ove som sidder og kikker ud på blæst og regn, turen til venø træffet
bliver vist i regndragt.

Fra : Armand

Dato : 12-10-08 19:13

Ove skrev:

> Mvh Ove som sidder og kikker ud på blæst og regn, turen til venø træffet
> bliver vist i regndragt.

Du skulle have Kørt til Køln og det gode vejr: Høj sol og 17°!!

--
Armand.
(lidt stiv i skuldrene)

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 19:03

"H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvis den bare skal stå til pynt, så er der da slet ingen grund
> til at bekymre sig om tændrørenes farve!

H P du har sådan set ret, men han har fået den for 3 år siden
og dækkene er fra dette århundrede og benzinen lugtede fint.
Opdagede at hoveddyserne bare er sat løs i med en oring og
holdt med en lille gaffel, om det er vibrationer eller ælde ved
jeg ikke men der vil nem kunne komme benzin ved siden af
dysen. Fant et par nye oringe og sænkede nålene 1 tand
satte et par nye tændrør et nr. varmere. Så køre den godt.
( Når man køre Honda til daglig, køre den af h. til men
ejeren er super tilfreds )
Hygge PD CBR1100t
ps. tak for hjælpen.

Fra : Flemming Disc

Dato : 12-10-08 12:02

> ( Når man køre Honda til daglig, køre den af h. til men
> ejeren er super tilfreds )

Hvis du syntes det, gør den nok også, træger nok til lidt mere kærlig
hånd....normalt køre en Duc 900 med de tændrør, som er forskrevet til den.
Det kan nemt tænkes at stålrør er slidt op, få hundrede del mm slid er nok,
ja, jeg mener få hundrede dele.
På mikuni på Duc, bliver de normalt slidt ovale, jeg bruger en lang tynd
"dorn" til at stikke ind i strålrør, så er det nemt at se.
Nålene er ikke som på japaner, speciele strålrør, men standart Mikuni og kan
købes til rimlige priser.

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk

Fra : Flemming Disc

Dato : 12-10-08 12:06

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> skrev i en meddelelse
> Nålene er ikke som på japaner, speciele strålrør, men standart Mikuni og
> kan købes til rimlige priser.

Jeg mener selvfølgelig Strålrør og ikke nåle, undskyld

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-10-08 14:40

On Sun, 12 Oct 2008 13:06:19 +0200, "Flemming Disc"
<virkerikke@discteknik.dk> wrote:

Hej Flemming.

>Jeg mener selvfølgelig Strålrør og ikke nåle, undskyld

Det ka' du it'te vær' bekendt.
Her er vi flinke og venlige og svarer høfligt på Pouls spørgsmål om
mindre driftsforstyrelser på en Ducati.
Og hvad kvitterer Poul så med?
Nedgør verdens fineste MC, bygget i al mekaniks hjemland, tæt på Il
Pape og tæt på Gud, Se blot Ansaldo Bredas fremragende produkter og
præcise levering, uden at du tager til genmæle
Flemming jeg er skuffet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Flemming Disc

Dato : 12-10-08 19:05

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> Pape og tæt på Gud, Se blot Ansaldo Bredas fremragende produkter og
> præcise levering, uden at du tager til genmæle

Jeg prøver da bare på en pæn måde at forklare at der må da være noget galt
med den Duc, hvis den er dårligere at køre på end en CBR 1100, kan du da
ikke forstå det

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-10-08 14:43

On Sat, 11 Oct 2008 20:03:08 +0200, "Poul Dam"
> [...]

>satte et par nye tændrør et nr. varmere. Så køre den godt.
>( Når man køre Honda til daglig, køre den af h. til men

Jeg er enig i fremgangsmåden, dog vil jeg tro a du senere kan skifte
til originaltændrør uden at problemet vender tilbage.
Noget kunne tyde på slitage i strålerørene som Flemming pointerer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 05:57

> [...]
> til originaltændrør uden at problemet vender tilbage.
> Noget kunne tyde på slitage i strålerørene som Flemming pointerer.

Hej Steen og Flemming
Normalt laver jeg ikke mc for andre, syntes bare det kunne være spændene
med en Ducati. Havde strålerørene ude og kikkede på i en luplampe
uden at kunne se noget, men ikke med dorn eller ligene.
Flemming hvad skal du have for et par strålerør eller hvor skal jeg bestille
dem, hvis de ikke er dyre er det jo nok smart.
Når jeg skriver den køre af h til, er det fordi den hugger lidt under
3500omdr
med jævn fart.Ved acceleration ( selv svag ) fra tomgang køre den perfekt.
Hygge PD CBR1100t der har 4 gastester stående og den er blevet brugt

Fra : Flemming Disc

Dato : 13-10-08 16:21

> [...]
> med jævn fart.Ved acceleration ( selv svag ) fra tomgang køre den perfekt.
> Hygge PD CBR1100t der har 4 gastester stående og den er blevet brugt

Den vil typisk ruske mellem ca.1/8-1/4 gas, når strålrør er slidt.

Jeg har et par Y-2 strålrør, der er dem der sider i orginalt.
De koster normalt 260 kr pr. stk, hvis du vil have dem, kan du få dem incl
forsendelse for 500 kr.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 13-10-08 16:34

Flemming Disc skrev:
> [...]
>
> Jeg har et par Y-2 strålrør, der er dem der sider i orginalt.
> De koster normalt 260 kr pr. stk, hvis du vil have dem, kan du få dem incl

En kollega's Guzzi "ruller" på samme måde voldsomt i motorgangen, uden
at han har kunnet gøre noget ved det: Hele Dyse-sættet i karbunaderne er
skiftet uden at det hjalp og jég har forlængst opgivet at diagnosticere
Måske at jeg kunne få et bud på dét nu vi er i gang??

--
Armand.

Fra : Flemming Disc

Dato : 13-10-08 17:07

> [...]
> skiftet uden at det hjalp og jég har forlængst opgivet at diagnosticere
>
> Måske at jeg kunne få et bud på dét nu vi er i gang??

Falsk luft!!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-08 20:42

> [...]
>
> Jeg har et par Y-2 strålrør, der er dem der sider i orginalt.
> De koster normalt 260 kr pr. stk, hvis du vil have dem, kan du få dem incl

Hej Flemming
Har her til aften skiftet olie+filter og kørt en tur på 65 km.
Bortset fra den er for høj gearet efter min mening, kører
den perfekt på nær lidt rusken ved lave omdr og svag
gas. Det er sikkert de strålerør der er galt, men han
får den nu og så ser vi evt.næste år.
Tak for tilbudet, vender evt. tilbage.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Flemming Disc

Dato : 14-10-08 08:21

> Bortset fra den er for høj gearet efter min mening, kører
> den perfekt på nær lidt rusken ved lave omdr og svag
> gas. Det er sikkert de strålerør der er galt, men han
> får den nu og så ser vi evt.næste år.

Har du fået just pilotscrew og synkroniseret kabsne rigtigt?
Det kan også give lidt rusk i lave omdr., hvis dette ikke er okay.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-08 05:56

> Har du fået just pilotscrew og synkroniseret kabsne rigtigt?
> Det kan også give lidt rusk i lave omdr., hvis dette ikke er okay.

> [...]
Hej Flemming
Har just blandingen til ca 4% men ikke synkroniseret, det prøver jeg i
aften.
Endnu en gang tak.
Hygge PD

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-08 20:27

> Hej Flemming
> Har just blandingen til ca 4% men ikke synkroniseret, det prøver jeg i
> aften.
> Endnu en gang tak.
> Hygge PD

Så er det kontroleret, der var desværre intet at komme efter.

PD

Fra : Hekto

Dato : 12-10-08 22:37

On Sun, 12 Oct 2008 20:04:33 +0200, Flemming Disc wrote:

> Jeg prøver da bare på en pæn måde at forklare at der må da være noget
> galt med den Duc, hvis den er dårligere at køre på end en CBR 1100, kan
> du da ikke forstå det

Ja ... så må den virkeligt gå elendigt!