Off-roaderen på sidevognen ?
Fra : dots

Dato : 08-10-08 07:33

Hej alle.
Jeg går og pønser på at lave en ramme/slidske på min MT16, som kan
transportere mit off-roadjern, når jeg skal ud og køre løb.
Altså lige hive sidevognskassen af, og skifte ud til off-roader-transporter

Og tilbage igen, det skal altså ikke være permanent, kun når jeg skal ud til
noget muddrace.
Nogen her der ligger inde med idéer til hvordan det snildt kunne udføres
og/eller noget jeg skal være varsom med ?
Jeg havde tidligere en Jawa 350'er, som opførte sig livsfarligt når man hev
sidevognskassen af rammen, så jeg er opmærksom på at der nok skal
kompenseres for noget vægt, eller bare ikke køres med tomt lad.
Min Honda XR250R vejer 108 kg, så med lidt benz, telt og andet grej så vil
det jo altsammen veje lidt

Idéer modtages gerne.

- dots -
Honda XR250R
Dnepr MT16
http://www.dfmc.dk/?id=216

Fra : dots

Dato : 08-10-08 08:41

En tilføjelse..
Nogen undrer sig måske over _hvorfor_ jeg gerne vil kunne transportere
off-roaderen på sidevognen, og ikke bare kaster den ind i kassevognen.

Der er flere årsager:
Jeg har ikke bilpap. Kun mc.
Hvis jeg rammer et træ derude på sporet, eller off-roaderen af andre grunde
står af pga race, så kan jeg ikke komme hjem. Det foregår jo som regel et
sted ude i Langtbortistan.
Slitage på knopdækkene.
Min off-roader er uhandy at laste med alskens grej, feks telt, sovepose,
benzdunk og div. værktøj.. Der er ikke noget at sætte det ordentligt fast i.
Der bliver meget hurtigt meget lidt plads tilbage at klemme sig op på, når
man er klar til at køre.

Og så er der selvfølgelig fun-faktoren, hehe
Det vil da være for fedt, at ha' knoldhopperen med på sidevognen !

dots

Fra : Futte&Co

Dato : 08-10-08 09:32

dots skrev:
> [...]
> transportere mit off-roadjern, når jeg skal ud og køre løb.
> Altså lige hive sidevognskassen af, og skifte ud til off-roader-transporter

Du kan lave et varelad ala den trailer Dennis har i sit galleri:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1311

Den vigtigste del er bunden, som jo skal holde styr på dit
sidevognsstativ, så gå efter samme bespænding du har på personkassen.
Sidefjældene er kun pynt, så dem behøver du ikke. En passende
vognbundsplade fra byggemarkedet. Så kan du jo læsse løsøret på samme
bund og surre det fast efter behov. Skulle der senere være behov for at
transportere en sofa eller lignende, skulle det ikke være et problem
Bare en ide

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70

Fra : Jesper Hedeegaard

Dato : 08-10-08 10:57

"Futte&Co" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

> [...]
> og surre det fast efter behov. Skulle der senere være behov for at
> transportere en sofa eller lignende, skulle det ikke være et problem

Men hvem kan nu huske reglerne omkring sådan en kasse ?
Er der nogle regler omkring veksellad til en sidevogn ?
Jeg syntes jeg har hørt/læst noget, men det er så længe siden at jeg ikke
kan huske hvordan det er.

Bare så du ikke ender i en eller andet åndet regel-blindgyde om at der sku'
ha' været 2 bolte mere et eller andet sted.
For bortset fra at jeg ikke helt ku' tænke mig at køre med sidevign - så
tiltaler projektet mig
--

Jesper Hedegaard

BMW F659ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spil.der

Fra : dots

Dato : 09-10-08 19:43

"Jesper Hedeegaard" <findes@ikke.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> sku' ha' været 2 bolte mere et eller andet sted.
> For bortset fra at jeg ikke helt ku' tænke mig at køre med sidevign - så

Endnu har ingen meldt ud om noget regel-noget...
Men der har været gode hits både på min mail og ude på off-roadklubbens
side, så projektet er fremdeles under planlægning.
Og jeg skal strax sladre når den står klar !!!

dots

Fra : BoA

Dato : 09-10-08 23:49

> [...]
> side, så projektet er fremdeles under planlægning.
> Og jeg skal strax sladre når den står klar !!!

Inden du kommer for godt i gang så ta'
lige for din egen skyld at chekke
grundigt om du overhovedet kan få lov af
overmagten til en sådan ombygning.

Det vil være pissesurt at blive sendt
til syn af den første uniform, som du
møder, for derefter at få kasseret hele
opbygningen + en bøde oveni

med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 15:20

> Endnu har ingen meldt ud om noget regel-noget...
> Men der har været gode hits både på min mail og ude på off-roadklubbens
> side, så projektet er fremdeles under planlægning.
> Og jeg skal strax sladre når den står klar !!!

Min første bekymring må være om det ikke bliver for tungt i forhold til hvad
den må slæbe..

Mvh
Morten

Fra : dots

Dato : 11-10-08 16:06

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> Min første bekymring må være om det ikke bliver for tungt i forhold til
> hvad den må slæbe..
>
> Mvh
> Morten

Hej Morten

Ifølge registreringsattesten må den slæbe 225 kg.
Så det ok.

dots

Fra : olle

Dato : 12-10-08 18:00

dots wrote:
> "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Morten
>
> Ifølge registreringsattesten må den slæbe 225 kg.
> Så det ok.
>
> dots

Du får næppe godkendt en sidevogn på en XR250R
for menneskepenge.

De 225 Kg er føre + sidevogn + Offroader

Da du næppe kan få en fabriksgodkendelse
til sidevogn til din XR250R, så skal du
ud og købe en sidevogn der er godkendt
til din MC.

Glem det.

Ole

Fra : dots

Dato : 12-10-08 20:02

"olle" <oo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for menneskepenge.
>
> De 225 Kg er føre + sidevogn + Offroader
>
> Da du næppe kan få en fabriksgodkendelse

Hæj Ole

Det er omvendt.
Min XR på sidevognen på en _MT16_ = et halvt ton russisk stål til at slæbe
den bette off-roader

dots

Fra : olle

Dato : 13-10-08 07:19

dots wrote:
> [...]
>
> Det er omvendt.
> Min XR på sidevognen på en _MT16_ = et halvt ton russisk stål til at slæbe

Dooh

Ole