Sim-kort nummer kan ikke læses!
Fra : Karsten Grønning

Dato : 07-10-08 08:11

Jeg står over for at skifte mobiludbyder. På udbyderens hjemmeside
(happiimobil) skal jeg oplyse sim-kort nummer (ICC nummer) for at
overflytte mit eksisterende nummer. Problemet er bare, jeg kan ikke læse
hele nummeret. Er der en kode der kan vise dette nummer på displayet
eller anden mulighed?

Fra : Christen Fihl

Dato : 07-10-08 18:16

Ved ikke lige om der er en kommando ligesom *#06#, men med AT kommandoer
kan man.

AT kommandoer kræver en adgang til GSM modemet i telefonen (seriel
kabel), eller et andet externt GSM modem (som fx Siemens M34, M35i, ...)

Så er AT kommandoen:
AT+CIMI

Kan vist godt udføres uden pinkoden er indtastet, ellers er dette først:
AT+CPIN=9999 (eller hvad koden nu er)

Christen Fihl

Fra : BorreBoy

Dato : 07-10-08 19:17

"Karsten Grønning" <no.mail@to.me.tk> skrev i meddelelsen
> [...]
> overflytte mit eksisterende nummer. Problemet er bare, jeg kan ikke læse
> hele nummeret. Er der en kode der kan vise dette nummer på displayet

Du kan bare ringe til din nuværende udbyder...