vidne til en regulær nedsmeltning af de eu~
Fra : Joakim

Dato : 07-10-08 17:34

Fogh i sin åbningstale fabulerer om at nedsætte dagpengeperioden til to et
halvt år.

http://www.180grader.dk/nyheder/Fogh_Kortere_dagpengeperiode.php

Hvad tænker den mand dog på?

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 17:59

Joakim wrote:

> Fogh i sin åbningstale fabulerer om at nedsætte dagpengeperioden til
> to et halvt år.
>
> http://www.180grader.dk/nyheder/Fogh_Kortere_dagpengeperiode.php
>
> Hvad tænker den mand dog på?

Hvad tænker DU på?

Er 2,5 år ikke mere end de fleste landes?

Fra : Joakim

Dato : 07-10-08 18:04

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad tænker DU på?

Jeg tænker på den stigende arbejdsløshed vi nu kan imødese og timingen af
statsministerens udmelding.

> Er 2,5 år ikke mere end de fleste landes?

Jo.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-08 19:52

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på den stigende arbejdsløshed vi nu kan imødese og
> timingen af statsministerens udmelding.

Så du ved mere end alle andre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 07-10-08 20:11

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så du ved mere end alle andre?

Nej, men jeg har begrundet frygt for at vi vil opleve en stigende
arbejdsløshed.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-08 20:14

> Nej, men jeg har begrundet frygt for at vi vil opleve en stigende
> arbejdsløshed.

Alle prognoser tyder på, vi kommer til at mangle (kvalificeret) arbejdskraft
i nær fremtid. Hvad bygger du din frygt på?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-10-08 06:31

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alle prognoser tyder på, vi kommer til at mangle (kvalificeret)
> arbejdskraft i nær fremtid.

Prognoserne har ikke taget højde for den nuværende globale finanskrise og
bygger derfor på et tvivlsomt grundlag.

> Hvad bygger du din frygt på?

Illikvide interbankmarkeder, faldende boligpriser, stigende renter,
styrtdykkende aktiekurser, massive tab i banksektoren, et stigende antal
konkurser osv.

Fra : Jesper

Dato : 07-10-08 19:07

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Fogh i sin åbningstale fabulerer om at nedsætte dagpengeperioden til to et
> halvt år.
>
> http://www.180grader.dk/nyheder/Fogh_Kortere_dagpengeperiode.php
>
> Hvad tænker den mand dog på?

Ville det ikke være en fordel om dagpengeperioden afkortedes til fordel
for et højere dagpengemax?
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Joakim

Dato : 07-10-08 19:18

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Ville det ikke være en fordel om dagpengeperioden afkortedes til fordel
> for et højere dagpengemax?

Nej

Fra : Jesper

Dato : 07-10-08 19:38

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Nej

Det var det korte svar...og det lange?

Fra : Joakim

Dato : 07-10-08 20:07

> Det var det korte svar...og det lange?

Det lange svar er at vi i dag allerede kan vælge en økonomisk
tillægsforsikring mod ufrivillig arbejdsløshed.

Det lange svar er at vi med finanskrisen har udsigt til en arbejdsløshed,
som kan vare i mange år fremover.

Det lange svar er at en forkortelse af dagpengeperioden vil ramme dem som
står bagerst i køen.

Det lange svar er at jeg finder det moralsk anstødeligt at give
skattelettelser i toppen mens man samtidig skære ned på dagpengeperioden.

Det lange svar er....

Fra : Jesper

Dato : 07-10-08 20:40

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Det lange svar er at vi i dag allerede kan vælge en økonomisk
> tillægsforsikring mod ufrivillig arbejdsløshed.

Det koster ekstra.

> Det lange svar er at vi med finanskrisen har udsigt til en arbejdsløshed,
> som kan vare i mange år fremover.

Det ved du jo ikke en skid om!

> Det lange svar er at en forkortelse af dagpengeperioden vil ramme dem som
> står bagerst i køen.

Ja, nasserøvene bliver sat i beskæftigelse.

> Det lange svar er at jeg finder det moralsk anstødeligt at give
> skattelettelser i toppen mens man samtidig skære ned på dagpengeperioden.

Du finder det altså ikke moralsk anstødeligt at topskatten, der ved
introduktionen i begyndelsen af 80'erne blev betalt af de 10%
højestlønnede i dag betales af 44% af alle lønmodtagere, heriblandt
f.eks. slagteriarbejdere.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-08 21:57

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote in message

> Det lange svar er at jeg finder det moralsk anstødeligt at give
> skattelettelser i toppen

Nej man stjæler bare knap så meget, at straffe folk yderligere for at at
arbejde, kan kun støttes af folk der ikke gider lave noget, eller er
misundelige.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Joakim

Dato : 08-10-08 06:29

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nej man stjæler bare knap så meget, at straffe folk yderligere for at at
> arbejde, kan kun støttes af folk der ikke gider lave noget, eller er

Nu fjernede du jo konteksten i sætningen din frækkert.

Jeg er ikke imod en nedsættelse af indkomstskatten ud fra en overordnet
betragtning, det skal bare ikke ske på bekostning af de mindre velstillede i
vores samfund.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-10-08 07:33

> Jeg er ikke imod en nedsættelse af indkomstskatten ud fra en
> overordnet betragtning, det skal bare ikke ske på bekostning af de
> mindre velstillede i vores samfund.

Og det sker jo heller ikke, de har også fået flere penge mellem
hænderne, det er så ikke ligeså meget som dem der faktisk arbejder, men
det er også mest rimeligt.

Fra : Lyrik

Dato : 07-10-08 22:35

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det lange svar er at jeg finder det moralsk anstødeligt at give
> skattelettelser i toppen mens man samtidig skære ned på dagpengeperioden.
Ja det er lige til at blive kommunist af! Men det har jo altid været de
borgerliges politik.
Ned med topskatten! Fyld lommerne på selskabstømmerne!
De som har skal mere gives!
Ned med selskabsskatten!
Skide være med om Coca Cola betaler skat, bare deres ansatte betaler!

Hilsen
Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 07-10-08 23:42

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> Ned med topskatten! Fyld lommerne på selskabstømmerne!

DU er uvidende hvis du tror det kun er ovenstående der betaler topskat,
men du mener måske det er bedre at ca 50% betaler topskat, fremfor at
ændre skattereglerne for multi internationale virksomheder ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-10-08 19:55

> Nej

Det er nemlig rigtigt. Dagpengeperioden skal afkortes uden forhøjelse af
dagpengemax. Forhøjes dagpengemax, som anbefalet af bl.a. fagbevægelsen, kan
vi imødesé mindst 10.000 yderligere ledige bare på dén konto.

Vi mennesker er åbenbart mere interesserede i at fise husleje af end i at
yde en indsats, der ikke koster alle andre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Joakim

Dato : 08-10-08 06:43

> [...]
>
> Vi mennesker er åbenbart mere interesserede i at fise husleje af end i at
> yde en indsats, der ikke koster alle andre.

Grundlæggende tror jeg er at vi mennesker gerne vil have et arbejde vi
trives med i stedet for at fise husleje af.

Fra : David Konrad

Dato : 07-10-08 20:29

Joakim wrote:
> Fogh i sin åbningstale fabulerer om at nedsætte dagpengeperioden til
> to et halvt år.
>
> http://www.180grader.dk/nyheder/Fogh_Kortere_dagpengeperiode.php
>
> Hvad tænker den mand dog på?

Han er vel realist. I stedet for at gå i panik, og se sort på alting, så bør
man nok se på realiteterne - også virkeligheden om 2 år. Det er jo en
statsministers opgave, at se tingene i et større sådan helikopterperspektiv.
Også at holde hovedet koldt. Jeg er uenig ift den tvungne opsparing, men
ellers mener jeg mere hans tale er ideologisk, hans sidste tale, formentlig,
og derfor kunne han give den gas ift de emner han brænder for, som især
handlede om "frihed" og hvorfor Danmark er i krig.

Fra : Egon Stich

Dato : 09-10-08 10:54

> Fogh i sin åbningstale fabulerer om at nedsætte dagpengeperioden til to et
> halvt år.
>
> http://www.180grader.dk/nyheder/Fogh_Kortere_dagpengeperiode.php
>
> Hvad tænker den mand dog på?

Borgerlige partier har altid bestræbt sig på at fjerne enhver form for hjælp
til trængende.
Kommer det bag på dig?

Egon

Fra : Joakim

Dato : 09-10-08 15:21

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Borgerlige partier har altid bestræbt sig på at fjerne enhver form for
> hjælp til trængende.
> Kommer det bag på dig?

Borgerlig? Her er jo tale om en regering og en statsminister som fører
socialdemokratisk politik...

Fra : Egon Stich

Dato : 10-10-08 13:46

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen

> Borgerlig? Her er jo tale om en regering og en statsminister som fører
> socialdemokratisk politik...

Du mener ikke, at S er borgerligt?

Egon