Bore huller i nummerplade - ulovligt?
Fra : Gimbal

Dato : 07-10-08 19:07

Hey gruppe,

Jeg har netop monteret en ny Tail Tidy så min MC ser lidt frækkere ud, men
monteringen for nummerplade er designet til britiske plader, som har
hullerne siddende højere oppe mod kanten - så jeg kan dæleme ikke komme til
at skrue det medfølgende nummerpladelys på, da pladen dækker for dens
huller. Derfor tænkte jeg på at smutte forbi en smed og bede ham om at bore
2 nye huller i min nummerplade så det hele passer...."min" nummerplade er jo
bare "statens" nummerplade, så jeg er i tvivl om det er lovligt...og hvis
ikke, hvor alvorligt er det lige? Kan man få bøder?

p.f.t.
Kim

Fra : claus b.p.

Dato : 07-10-08 19:53

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummerplade er jo bare "statens" nummerplade, så jeg er i tvivl om det er
> lovligt...og hvis ikke, hvor alvorligt er det lige? Kan man få bøder?

Det kan du roligt gøre. Du behøver ikke en smed, en almindelig boremaskine
klarer det fint. Du kan gå på motorkontoret og få både bolte, møtrikker,
selvskærende skruer og hætter i sort, hvid og gul, der passer til. (Ganske
gratis)

/Claus

Fra : Gimbal

Dato : 07-10-08 20:00

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> selvskærende skruer og hætter i sort, hvid og gul, der passer til. (Ganske

Ok, takker :)
Du sparede mig lige en klat, eftersom jeg har en udemærket boremaskine der
bare samler støv.

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 20:12

On Tue, 7 Oct 2008 20:07:07 +0200, Gimbal wrote:

> [...]
> huller. Derfor tænkte jeg på at smutte forbi en smed og bede ham om at bore
> 2 nye huller i min nummerplade så det hele passer

En dansk nummerplade er født uden huller. Og der er ingen standard for
disse huller på en mc.

Så bor Du blot løs

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-10-08 20:50

Orla Pedersen wrote:

> En dansk nummerplade er født uden huller. Og der er ingen standard for
> disse huller på en mc.

Eller på biler for den sags skyld.

> Så bor Du blot løs

Netop. Som vi altid har gjort

--
Benny

Fra : Gimbal

Dato : 07-10-08 22:19

"Benny Nissen" <benny@bennynissen.dk> wrote in message

> Netop. Som vi altid har gjort

Nu gør i mig overmodig... nu tænker jeg på hvor jeg kan tilføje extra
huller, så 3 taller ligner 8 taller på afstand ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-08 07:21

Gimbal wrote:
> "Benny Nissen" <benny@bennynissen.dk> wrote in message

> Nu gør i mig overmodig... nu tænker jeg på hvor jeg kan tilføje extra
> huller, så 3 taller ligner 8 taller på afstand ;)

Hvis du savner at tale med politiet jævnligt, så er det bare at bore. Er
du derimod bange for at blive genkendt på din MC, vil jeg anbefale en
lidt anden tilgang til problemet.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 08-10-08 22:13

Orla Pedersen skrev:

> En dansk nummerplade er født uden huller. Og der er ingen standard for
> disse huller på en mc.

- - - Hvilket ses tydeligt af at motorkontoret har blændkapper til
skrue-hovederne i sort; hvid og gul, beregnet efter hvor man placerer
hullerne på en hvid, hhv. gul nummerplade!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-10-08 09:06

Armand wrote:

> - - - Hvilket ses tydeligt af at motorkontoret har blændkapper til
> skrue-hovederne i sort; hvid og gul, beregnet efter hvor man placerer
> hullerne på en hvid, hhv. gul nummerplade!

Og røde der hvor de kræser ekstra for kunderne

--
vh
Torben

Fra : BigMac

Dato : 09-10-08 17:34

> Og røde der hvor de kræser ekstra for kunderne

til prøveplader )

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-08 11:27

BigMac wrote:

> til prøveplader )

Eller lufthavnskøretøjer eller ekstraplade til f.eks. lygtebom.

--
vh
Torben

Fra : cl

Dato : 09-10-08 13:25

On 9 Okt., 10:06, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Og røde der hvor de kræser ekstra for kunderne

Her har vi dem i hvide/røde+ hvide/røde/sorte og er det ikke godt nok
så sider der en Air brush maler klar fra kl 8.00-20.00
--
V.H
Carsten Larsen

Fra : Gimbal

Dato : 10-10-08 11:09

"cl" <carlars11@gmail.com> wrote in message
On 9 Okt., 10:06, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Og røde der hvor de kræser ekstra for kunderne

De laver dem også i blå, for os med diplomatisk immunitet.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-08 11:59

Gimbal wrote:
> "cl" <carlars11@gmail.com> wrote in message
>>

> De laver dem også i blå, for os med diplomatisk immunitet.

Shh! Det er hemmeligt!

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 12-10-08 19:10

Torben Scheel skrev:

> Shh! Det er hemmeligt!

Ohhh!
Jeg havde ikke lagt mærke til at Aston Martin'en kørte på blå plader

--
Armand.

Fra : olle

Dato : 18-10-08 12:36

Gimbal wrote:
> [...]
> bare "statens" nummerplade, så jeg er i tvivl om det er lovligt...og hvis
> ikke, hvor alvorligt er det lige? Kan man få bøder?

Sidste gang jeg hentede en plade fik jeg stukket
et A4 ark i hånden angående hvor hullerne
måtte være.

Som jeg gjorde damen i skranken opmærksom
på, så ville eet af hullerne sidde midt i
et tal.

"Bare sørg for at den ikke falder af så
er vi glade" var svaret.

Min nummerplade er monteret med 5 mm rustfri
bolte, jeg har aldrig fået ballade, og jeg
er godt nok blevet stoppet mange gange.

Ole